۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۳۰۵۸۳۲
مدیر مدرسه علمیه معیر تهران:

حرکت خودجوش مردمی در اربعین نشانگر چهره واقعی اسلام به جهانیان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه معیر تهران با بیان اینکه حضور میلیونی در پیاده‌روی اربعین تلاشی برای مقابله با تفکر مسموم ابرقدرت‌ها است، گفت: در اربعین شاهد نقش بر آب شدن نقشه‌های شوم دشمنان هستیم و مردم جهان می‌توانند گوشه‌ای‌ از چهره اسلام واقعی را در این ایام مشاهده کنند.
اربعين

حجت‌الاسلام محمدمهدی درویش، مدیر مدرسه علمیه معیر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: هر کس با خداوند معامله کند و در این راه قدم بردارد بی‌شک نتیجه آن را خواهد دید.

 

وی با بیان اینکه هر کس که برای خداوند قدمی بردارد خداوند آن را به بهترین وجه جبران خواهد کرد، ادامه داد: امام حسین(ع) در راه بقای دین خداوند از همه چیز خود گذشت تا اسلام دچار انحراف نشود، از این رو خداوند نیز با قرار دادن عشق آن حضرت در دل‌های عموم مردم اقدام بزرگ امام حسین(ع) را تا ابد زنده و پابرجا نگه می‌دارد که اجتماع خوجوش مردمی در اربعین حسینی یکی از آن آثار است.

 

مدیر مدرسه علمیه معیر افزود: محبت اهل بیت(ع) تنها مختص شیعیان نیست و ما شاهد هستیم که از ادیان و فرق مختلف دینی به عشق امام حسین(ع) قدم برمی دارند که نمونه آن را می توان در مسجد نور دید که در آن مسیحیان برای امام حسین(ع) نذر کرده و با پرداخت هزینه هایی، مجالسی را برای آن حضرت برگزار می‌کنند.

 

وی پیام حرکت پر شور مردمی در اربعین حسینی را چنین عنوان کرد: این حرکت میلیونی این پیام را به همگان دارد که حقیقت اسلام و اهل بیت(ع) برای مردم جهان روشن شود و همه بدانند که در پیش از 1400 سال پیش حرکتی بزرگ از سوی امام حسین(ع) آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد.

 

حجت‌الاسلام درویش حرکت امام حسین(ع) را در راستای ظلم ستیزی دانست و گفت: در این حرکت بزرگ امام برای مقابله با ظلم به پاخواست و درس ظلم ستیزی را به همه مردم در اعصار مختلف یاد داد.

 

این استاد حوزه علیمه افزود: در حرکت امام حسین(ع) این واقعیت جلوه می‌کند که تعداد در برابر ظلم مهم نیست بلکه نفس عمل و بپا خواستن برای اقامه حق دارای اهمیت است.

 

مدیر مدرسه علمیه معیر با اشاره به تهدیدات دشمنان برای ایجاد ناامنی در این مراسم، تصریح کرد: حضور میلیونی مردم از اقشار مختلف نشان می‌دهد که آنها به صورت عملی در برابر دشمنان ایستاده و از مرگ هراسی به دل نخواهند داد.

 

وی تأکید کرد: با این حال وظیفه دولت عراق و مسؤولان برقراری امنیت و نظم و انضباط در این حرکت مردمی است تا دشمن نتواند به مقصود خود برای ایجاد ناامنی دست یابد.

 

حجت‌الاسلام درویش با بیان اینکه دشمنان با ایجاد داعش و گروهکهای تروریسست درصدد اسلام‌هراسی در جهان بودند اظهار کرد: مساله داعش و گروهک های تروریستی در راستای یک هدف شوم برای ایجاد اسلام‌هراسی در دنیا است تا مردم دنیا که شناختی از اسلام واقعی ندارند با دیدن این جنایات فکر کنند اسلام واقعی یعنی همین گروه هایی که با نام اسلام اما در حقیقت بر ضد آن در حال فعالیت و جنایت هستند.

 

وی افزود: اتفاقاتی که در دنیا در حال وقوع است و ایجاد ناامنی در کشورهای مختلف از جمله فرانسه نیز از همین تفکر نشات گرفته تا هراسی از نام اسلام بر دل‌های افراد ایجاد شود تا به این سمت گرایش پیدا نکنند.

 

مدیر مدرسه علمیه معیر در پایان با بیان اینکه حضور میلیونی در پیاده‌روی اربعین تلاشی برای مقابله با این تفکر مسموم ابرقدرت‌ها است گفت: در اربعین شاهد نقش بر آب شدن نقشه‌های شوم دشمنان هستیم و مردم جهان می‌توانند گوشه‌ از چهره اسلام واقعی را در این ایام مشاهده کنند./955/302/ب2

ارسال نظرات