۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۳۰۶۰۲۶

افزایش شمار اسرای فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی به 7 هزار نفر

خبرگزاری رسا ـ با بازداشت 2400 فلسطینی در جریان انتفاضه قدس که از ماه اکتبر گذشته آغاز شده است و شصت و سومین روز خود را پشت سر می گذارد، شمار اسرای فلسطینی دربند زندان های رژیم اشغالگر قدس به 7 هزار نفر رسید.
اسرا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز مطالعات "اسرای فلسطین" خاطر نشان کرد که موج بارداشت های گسترده ارتش و سرویس های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در میان شهروندان فلسطینی در سراسر اراضی اشغالی فلسطین، اداره زندان های صهیونیستی مجبور به بازگشایی زندان های جدید و بخش های جدید در برخی زندان ها شده است.

 

رژیم صهیونیستی در همین راستا، دو بخش جدید 9 و 10 را در زندان نقب راه اندازی کرده است که هر کدام از آنها گنجایش نگهداری 120 اسیر را دارد. علاوه بر این، زندان گفعون هم که مختص نگهداری کودکان بود، برای نگهداری اسرای جدید بازگشایی شده اند.

 

تل آویو در عین حال قصد دارد بخش جدیدی را در زندان دامون به اسرای زن اختصاص دهد؛ چرا که در نتیجه بازداشت های جدید، آمار آنها به شدت افزایش یافته است و زندان هشارون جوابگوی آمار فعلی اسرای زن نیست.

 

مرکز مطالعات اسرای فلسطینی همچنین اعلام کرد که در میان موج جدید بازداشت شدگان 420 کودک کمتر از 18 سال هم دیده می شوند که تعدادی از آنها حتی به سن 14 سالگی هم نرسیده اند و "علی علقم" 12 ساله نمونه ای از این موارد است.

 

علاوه بر این، تعداد اسرای زن فلسطینی نیز به 38 نفر رسیده است که 6 نفر از آنها زیر 18 سال و 3 نفر بالای 55 سال هستند.


گفتنی است که اسرای فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی همواره در معرض تجاوزات بی حد و حصری مانند نقض معاهدات بین المللی مربوط به اسرا، شکنجه های شدید، عدم دسترسی به امکانات و وسایل مورد نیاز، تفتیش مکرر و سرزده و مرگ تدریجی در اثر بی توجهی به مشکلات بهداشتی و درمانی قرار دارند./982/ب101/ک

ارسال نظرات