۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶
کد خبر: ۳۰۶۰۷۵
استاد حوزه علمیه:

20 نفر از خاندان نبوت در نهضت حسینی به شهادت رسیدند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: در زیارت اربعین شأن امام حسین(ع) چنین ذکر می‌شود یا اباعبدالله(ع) با سعادت متولد شدی در دامن مادری پاک و پدری شایسته و جدی همانند رسول خدا با سعادت رشد یافتی و دوران زندگی را پسندیده سپری کردی و مرگ خود را نیز شهادت در راه خدا قرار دادی.
306075 306075 306075 306075 306075 306075

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی جان‌نثاری استاد حوزه علمیه شامگاه 11 آذر در مراسمی به مناسبت دهه سوم صفر که در مصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شهرری برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در نهضت حسینی از خاندان نبوت 20 نفر به شهادت رسیدند.

 

وی افزود: 6 پسر از امیرمومنان(ع) 4 پسر از جناب عقیل و 10 پسر از نوادگان حضرت علی(ع) و جناب عقیل و جعفر طیار بودند.

 

حجت الاسلام جان‌نثاری تصریح کرد: همه دختران حضرت علی(ع) عروس جناب عقیل بودند و همه این پسر عموها با همسرانشان که دختران حضرت علی(ع) بودند در واقعه عاشورا حضور داشته‌اند.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: خاندان پیامبر(ص) از نخستین روزهای ظهور اسلام تا به امروز این شجره طیبه که قرآن به عنوان شجره مبارکه و پاکیزه نام می‌برد شهدای بسیاری را تقدیم اسلام کرده‌اند.

 

وی افزود: اول شهید از خاندان پیامبر(ص) که در صدر ابلاغ اسلام به شهادت رسید فرزند دختر بزرگ پیامبر(ص) که زینب نام داشت بود.

 

این خطیب ارجمند ابراز کرد: در روایت است که هر کسی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را در ری زیارت کند همانند کسی است که امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است ایشان فردی محدث، عالم، دانشمند، فقیه، با کرامت، عالی‌مقام و مورد اعتماد امام هادی(ع) بودند که جد ایشان نیز یکی از شهدای آل‌پیامبر(ص) هستند.

 

حجت الاسلام جان‌نثاری گفت: در زیارت اربعین شأن امام حسین(ع) چنین ذکر می‌شود یا اباعبدالله(ع) با سعادت متولد شدی در دامن مادری پاک و پدری شایسته و جدی همانند رسول خدا رشد یافتی و دوران زندگی را پسندیده پشت سپری کردی و مرگ خود را نیز شهادت در راه خدا قرار دادی.

 

استاد حوزه علمیه در پایان خاطر نشان کرد: خداوند فرمودند من از اعمال صالح بندگان تشکر می‌کنم؛ و یکی از تشکرات خداوند از امام حسین(ع) در این دنیا این بود که کربلای او را قبله عشاق قرار داد عشاقی که به گرما و سرما و شرایط اقتصادی بد بها نمی‌دهند و از جای جای جهان رهسپار کربلای حسینی می‌شوند./813/202/ب1

ارسال نظرات