۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۳۰۶۰۹۵
حجت‌الاسلام تقوی در جمع عزادران حسینی قشم:

مقاومت کشورهای منطقه برگرفته از انقلاب عاشورایی ایران است/ سازش با آمریکا در فرهنگ حسینی جایگاهی ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: کسانی که پس از برجام به رابطه با آمریکا امیدوار و آماده پهن کردن فرش قرمز برای این کشور شدند، بدانند که ملت عاشورایی و حسینی با آمریکای جنایتکار سازش نخواهد کرد.
حجت الاسلام تقوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در جمع عزاداران حسینی قشم به راهپیمایی عظیم اربعین سیدالشهدا اشاره کرد و گفت: شیعیان به تبعیت از اسرا و جابربن عبدالله انصاری پیاده روی اربعین سالار شهیدان را انجام می دهند.

 

وی در سخنان خود به رمز آلود بودن کلمه اربعین در اسلام و فرهنگ دینی اشاره کرد و افزود: کلمه اربعین در اسلام و ادیان الهی برای موارد متعددی نظیر زمان سرشته شدن گل آدم، زمان عبادت حضرت موسی، سن مبعوث شدن پیامبر اسلام و موارد دیگر دیده می شود که نشان دهنده رمز آلود بودن این کلمه است.

 

حجت الاسلام تقوی ادامه داد: جمعیت قریب به 2 میلیون نفر زائر ایرانی و 25 میلیون زائر از سراسر جهان نماد عشق به تفکر حسینی است و این مجموعه عظیم که در دنیا بی نظیر می‌باشد مانور تفکر حسینی است.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: این حرکت به سوی امام حسین نشان دهنده جوشش و رویش شیعه در جهان است و وهابیت تکفیری که فتوا به قتل شیعه می دهد باید نظاره گر این عظمت و معنویت باشد.

 

وی تصریح کرد: وهابیت تکفیری با انجام دادن خشونت های وحشیانه با نام اسلام و در واقع علیه اسلام روی جنایتکاران بزرگ تاریخ را سفید کرده اند.

 

حجت‌الاسلام تقوی وهابیت تکقیری و گروهک تروریستی نظیر داعش را دست پرورده انگلیس و آمریکا دانست و افزود: کشورهای مستکبر که از جاذبه اسلام و جذب جوانان در دورترین نقاط کره زمین از سوی اسلام ناب هراس دارند با به وجود آوردن داعش و وهابیت تکفیری و خشونت سعی در خشن جلوه دادن اسلام و مسلمانان دارند.

 

وی در ادامه فرهنگ عاشورایی را فرهنگی دانست که در آینده جهان را اداره می کند و روزی که حضرت مهدی (عج) ظهور کند ایشان نیز بر پایه تفکر و فرهنگ عاشورایی جهان را مدیریت خواهند کرد.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به نقش اساسی نهضت حسینی در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: نهضت حسینی بود که انقلاب اسلامی را به وجود آورد کشور را دگرگون کرد و رژیم طاغوت را در هم شکست و سبب شد زلزله و تبلور در جهان پدید آید.

 

وی ادامه داد: در حالی که استکبار تمام تلاش خود را برای متوقف کردن این نهضت و انقلاب انجام داد اما نتوانست ذره ای جوشش نهضت حسینی را کم کند و امروزه شاهدیم که این نهضت مرزها را در نوردیده و مردم کشورهایی همچون سوریه، عراق، بحرین و لبنان از نیروی معنوی انقلاب عاشورایی ایران انرژی می گیرند و در مقابل استکبار می ایستند.

 

حجت‌الاسلام تقوی، آمریکا را دشمن درجه یک ملت های مستضعف جهان دانست و گفت: ملت ایران با لبخند آمریکا به طمع نخواهد افتاد و تا آمریکا به رفتار خصمانه خود علیه ملت ها ادامه دهد هیچ سر سازشی با آنها نخواهیم داشت.

 

وی گفت: کسانی که پس از برجام به رابطه با آمریکا امیدوار و آماده پهن کردن فرش قرمز برای این کشور شدند بدانند که ملت عاشورایی و حسینی با آمریکای جنایتکار سازش نخواهد کرد.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه به پروژه احداث مصلی بزرگ امام علی علیه السلام قشم و دارالقران این شهرستان اشاره کرد و گفت: جوانان سرمایه های این نظام هستند و کارهای فرهنگی این چنینی می تواند جلوی آسیب های اجتماعی و فرهنگی را تا حدود زیادی بگیرد./851/202/ب1

ارسال نظرات