۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۳۰۶۱۲۰
مدیر حوزه های علمیه لرستان تأکید کرد؛

راه اندازی رشته تخصصی تفسیر قرآن نیاز حوزه های علمیه لرستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان گفت: با توجه به ظرفیت حوزه های علمیه لرستان و تربیت طلاب توانمند در مدارس، راه اندازی رشته تخصصی تفسیر قرآن نیاز حوزه های علمیه استان است.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علیمه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: امروز با وجود 13 مدرسه علمیه در استان و تلاش برای گسترش آنان، در این مدارس هرسال طلاب زیادی جذب و فارغ التحصیل می شوند.


وی مدارس علمیه لرستان را ظرفیت خوبی در راستای تربیت علمی و اخلاقی طلاب دانست و افزود: کادر اداری، آموزشی و خدماتی حوزه برای ارتقای مدارس و فعالیت آنان از هیچ کوششی دریغ نمی کند.


حجت الاسلام مبلغی در ادامه با اشاره به تحصیل طلاب و فراگیری دروس حوزوی در طول روز، خاطرنشان کرد: روزانه نزدیک 300 ساعت، در حوزه های علمیه لرستان تدریس دروس حوزوی صورت می گیرد.


وی تدریس دروس حوزوی را امری مهم در جهت ارتقای سطح علمی طلاب بیان کرد و یادآور شد: افزون بر این دروس طلاب ما به صورت آزاد به مطالعه برخی کتب علمی و حوزوی می پردازند.


مدیر حوزه های علمیه لرستان تصریح کرد: فراگیری دروس و مطالعه آزاد طلاب امری مهم و اثرگذار در جهت انجام فعالیت های پژوهشی آنان است.


وی در ادامه یادآور شد: در کنار دروس حوزوی که به صورت روزانه طلاب فرا می گیرند، وجود یک رشته تخصصی در حوزه های علمیه لرستان ضروری است.


حجت الاسلام مبلغی بیان داشت: با توجه به ظرفیت حوزه های علمیه لرستان و تربی
ت طلاب توانمند در مدارس راه اندازی رشته تخصصی تفسیر قرآن نیاز حوزه های علمیه استان است.


وی اظهار امیدواری کرد که با پیگیری و همکاری مسؤولان، مجوز رشته تخصصی تفسیر قرآن برای حوزه های علمیه لرستان به زودی صادر شود.


مدیر حوزه های علمیه لرستان عنوان داشت: راه اندازی این رشته تخصصی امری مهم در راستای موفقیت بیشتر طلاب در امر تبلیغ است./9459/302/ب1

ارسال نظرات