۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۳۰۶۲۰۵
آیت الله مجتهد شبستری:

دشمن به دنبال استحاله فرهنگی و سلطه سیاسی بر انقلاب است/ شورای نگهبان از ورود منافقان به مجلس جلوگیری کرده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به نقش شورای نگهبان در جلوگیری از ورود افراد نا اهل به مناصب مهم گفت: اگر شورای نگهبان در جریان انتخابات مجلس نبود مشخص نبود منافقانی که تلاش داشتند مجلس را به دست بگیرند، کشور را به چه شرایطی می کشاندند، باید مراقب بود مردم فریب نخورند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه تبریز در مصلای این شهر، با اشاره به حوادث نارداران و وضعیت اسفبار این شهر، اظهار داشت: در این حوادث عده‌ای از مردم و علماء نارداران دستگیر شده اند.


وی با بیان این‌که در خطبه های هفته پیش نماز جمعه نصیحت وار از دولت باکو خواستار پایان دادن به این جریان شدم، ابراز داشت: شرایط این شهر وخیم گزارش شده است و در محاصره قرار گرفته و آب و برق این شهر قطع شده است.


عضو خبرگان رهبری حرکت انقلابی مردم این منطقه را خود جوش عنوان و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوادث نارداران هیچ دخالتی نداشته است و حسن همجواری را رعایت می کند، دولت جمهوری آذربایجان، ایران اسلامی را به دخالت در این حوادث محکوم می کند، این حرکت کاملا خود جوش و مردمی  است.


وی با تأکید بر پایان دادن به حوادث نارداران، این وضعیت را غیر قابل تحمل دانست و افزود: این شرایط باید هر چه سریعتر پایان یابد و دولت آذربایجان با خویشتن داری، هوشیاری و عدم توجه به جوسازی دست های بی گانه فشار بر را پایان دهد.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران لازم است از طریق شیوه های دیپلماتیک شرایط نارداران را پیگیری کند، ادامه داد: اگر شرایط نارداران و مردم این شهر ایه این منوال پیش رود دولت جمهوری اسلامی ایران بادید در روابط خود با جمهوری آذربایجان تجدید نظر کند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: اساس حکومت انبیاء الهی بر عبودیت و توحید و طاغوت ستیزی استوار بوده است، قرآن کریم عبودیت را نخستین وظیفه برای انبیاء الهی می داند و در وهله دوم طاغوت ستیزی را بیان می دارد.


آیت الله شبستری شیطان، مستکبرین و حکومت های ظلم وجور را طاغوت در فرهنگ قرآنی طاغوت خواند و ابراز داشت: طاغوت در سه حوزه فرهنگ و اقتصاد وسیاست به دنبال سلطه و استکبار است، طاغوت اقتصادی به دنبال سلطه اقتصادی بر ملت های مستضعف است.


وی با اشاره محورهای سلطه فرهنگی طاغوت افزود: طاغوت در حوزه فرهنگ تلاش دارد تا ارزش های دینی و باور های الهی را از میان برده و فرهنگ شیطانی را جایگزین کند، طاغوت سیاسی نیز به دنبال استبداد و قدرت است، مسلمین وظیفه دارند با طاغوت زمان خود مقابله کنند.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) قیام عاشورا را اوج مبارزه ائمه اطهار با طاغوت دانست و اذعان داشت: مسؤولیت در جامعه اسلامی یک امانت است، از این رو این امانت باید به دست کسانی باشد که به طاغوت مبدل نگردد.


وی با بیان این‌که واگذاری امور به اهلش یک امر عقلایی و سفارش اسلام است، گفت: در ماه های آتی ممکن است علیه روند تأیید تائید صلاحیت کاندیداها توسط شورای نگهبان قانون اساسی شبهه هایی بیان شود، فیلتر گذاری بر مسؤولیت های اساسی یک امر مهم است.


عضو خبرگان رهبری با اشاره دوران بنی صدر و مجلس ششم خاطرنش
ان کرد: اگر شورای نگهبان در جریان انتخابات مجلس نبود مشخص نبود که منافقین که تلاش داشتند مجلس را به دست بگیرند، کشور را به چه شرایطی کشانده بودند، باید مراقب بود مردم فریب نخورند.


وی افزود: در صورتی که عده ای نااهل و بدون صلاحیت امور را در دست بگیرند خون شهدا و زحمات امام راحل و مردم انقلابی پایمال می شود، در فتنه 88 دیدیم که عده ای شعار نه غزه؛ نه لبنان سر دادند و شعار حسین؛ حسین را تند و بدردنخور معرفی کردند که نشان می دهد هنوز هم یزید ها پیدا می شوند و باید هوشیار بود.


امام جمعه تبریز با اشاره به اربعین حسینی و اجتماع بزرگ شیعیان، ادامه داد: اربعین حسینی فرصتی برای ترویج پیام نهضت عاشورا است، زیارت اربعین کربلا در حقیقت مانور فرهنگی مقابل استکبار جهانی و عوامل آن از وهابیت تا داعش بود.


وی با اشاره به 16 آذر و نقش تاریخی دانشجویان در قیام ملت مسلمان ایران و پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: هوشیاری و بصریت بیش از پیش دانشجویان در قبال دشمن ضروری است، دشمن به دنبال استحاله فرهنگی است و سطله سیاسی را دنبال می کند، رهبری عزیز و ملت هوشیار ایران تداوم شعار مرگ بر آمریکا را ضروری می دانند. /854/پ201/ج1

ارسال نظرات