۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳
کد خبر: ۳۰۶۲۴۷
امام جمعه موقت کاشان:

آمریکا به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیست

خبرگزاری رساـ امام جمعه موقت شهرستان کاشان با اشاره به این که دشمن هر موقع احساس قدرت کند به هیچ عهد و پیمانی پایبند نخواهد بود، گفت: آنچه آمریکا را به خاک مذلت نشاند و به پای مییز مذاکره آورد قدرت و عظمت جمهوری اسلامی بود.
حجت الاسلام علي احتشام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان جمعه شب در مراسم عزاداری هیأت جان نثاران امام حسن مجتبی خیابان ملامحسن کاشان، گفت: شیعه در ایران اسلامی به برکت نظام اسلامی، خون شهدا، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و خانواده شهدا، عزت و عظمت و امنیت را ارمغان آورده و شیعه امیرمومنان امروز نه تنها در سراسر جهان بلکه در بین اهل تسن و حتی در بین کفار نیز عزت و عظمت دارد.

 

وی افزود: امام حسین حتی بین هندوهای کشور هند که اهل کتاب نیستند و کافر بودن آنها مسلم است یارگیری کرده است و عشق هندوها به امام حسین(ع) حتی در یک برهه ای از زمان آنها را از منجلاب نجات خواهد داد.

 

به گفته وی، در جهان امروز اگر امیرمومنان، امام حسن مجتبی و پیامبر اکرم(ص) در بین ما بودند از ما می خواستند تا از اعمالی که سبب وهن شیعه می شود خودداری کنیم.

 

حجت الاسلام احتشام گفت: شیعه ناب امیرمومنان باید تحلیل داشته باشد که چرا بین فاصله کمتر از 40 سال امیرمومنان به شهادت رسید و معاویه دستور داد در همه خطبه ها و سخنرانی ها به ویژه نماز جمعه بعد از حمد و ثنای الهی و درود به پیامبراکرم(ع) لعن برعلی(ع) کردند و کسی هم جرأت اعتراض نداشت چون دفاع از امیرمومنان هزینه داشت.

 

وی افزود: وقتی افراد مسؤولیت اجتماعی خود را در جامعه نادیده گرفتند کار جامعه به جایی رسید که شیعیان را سر بریدند و همه سکوت کردند و کسی هم جرأت  اعتراض نداشت.

 

پیاده روی عظیم اربعین حسینی یکی از دستاوردهای خون شهدا است

امام جمعه موقت کاشان همچنین یکی از دستاوردهای خون شهدا را پیاده روی عظیم اربعین حسینی دانست و افزود: امروز دشمن با استفاده از تشیع انگلیسی ماهواره و نفوذ در بسیاری از هیئات مذهبی سبب شده است منبری و مداح نه تنها اشاره ای به امام و شهدا و رهبری نداشته باشند بلکه به عزت و اقتدار شیعه امیرمومنان در پیاده روی 26 میلیونی کربلا اشاره ای نکنند.

 

حجت الاسلام احتشام یاد آور شد: امروز نیز برخی نسبت به شهدای حرم بی تفاوت و معترض هستند و بر این باورند نباید برای مقابله با دشمن به سوریه و یا عراق می رفتند.

 

وی بیان کرد: پیش از این نیز وهابیون طی دو بار حمله به کربلا تعداد زیادی از شیعه امیرمومنان را کشتند به طوری که تا یک هفته مردم کربلا جرأت نمی کردند جنازه ها را بردارند و از ترس وهابی ها جنازه ها روی زمین مانده بود و متفعن شده بود.

 

امام جمعه موقت کاشان افزود: بی انصافی است عده ای بسیجی برای حفظ حرم امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) و حضرت رقیه از جان خود بگذرند و در هیأتی 10 شب عزاداری شود اما منبری و مداح با انصاف نامی از شهدا و مدافعان حرم نبرند.

 

عزت و اقتدار ایران عامل بازدارنده حمله دشمن است  

وی افزود: امنیت و آسایش امروز ایران اسلامی و عزت و اقتدار نظام اسلامی ایران حاصل خون شهدایی است که مقابل ابرقدرت های جهان ایستادند و امروز آمریکا با وجود داشتن پیشرفته ترین ناوهای هواپیمابر و امکانات و تجهیزات پیشرفته نظامی در خلیج فارس جرأت حمله به ایران اسلامی نداشته باشد.

 

حجت‌الاسلام احتشام ابراز کرد: افرادی که تصور می کنند سیاست های آمریکا تغییر کرده است باید از پوتین رییس جمهور روسیه الگو بگیرند که به دلیل سرنگون شدن یک هواپیما و کشته شدن یک خلبان کاری کرد که اردوغان و وزیر خارجه ترکیه آرزو کردند چنین اتفاقی رخ نداده بود.

 

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به سقوط یک فروند هواپیمای سوخو 24 از نسل اول این هواپیمای روسی از سوی ترکیه، گفت: این اقدام ترکیه سبب شد تا پوتین روابط خارجی و گازی و سیاسی خود را با ترکیه قطع کند و چنان برخوردی با ترکیه داشته باشد که اردوغان آرزو کند ای کاش چنین اتفاقی نیفتاده بود.

 

وی افزود: آمریکا یک هواپیمای مسافربری ایران را با سیصد نفر مسافر ایرانی در خلیج فارس هدف قرار داد هنوز از ایران عذرخواهی نکرده که هیچ بلکه فرمانده ناو آمریکارا نیز تشویق کرد.

 

نباید تصور کنیم آمریکا سیاست های استعماری و خصمانه اش را تغییر داده است  

حجت الاسلام احتشام گفت: ای کاش برخی غیرت پوتین را داشتند چرا که نباید تصور کنیم آمریکا سیاست های استعماری و خصمانه اش را تغییر داده است چون آنها کسانی هستند که با دادن اطلاعات آواکس های خود و هواپیماهای سوپراتاندارد خود به عراق در مقابل ایران ایستادند.

 

به گفته وی اگر آمریکا با آواکس های خود اطلاعات ایران را به رژیم بعث عراق نمی داد و اگر هواپیماهای سوپر اتاندارد فرانسه و سلاح های شیمیایی به کمک صدا م نمی آمدند امروز این همه شهید گمنام و بی پلاک و مقداری استخوان وارد شهرها نمی شدند.

 

وی افزود: نباید تصور کنیم شیعه بودن تنها به سینه زدن و گریه کردن است که این ظلم به شهدا و امام و رهبر معظم انقلاب است که هیئات مذهبی به سمتی بروند که کسی جرأت نداشته باشد نامی از امام ببرد و یا عکس شهدا در مسجد نصب شود.

 

به گفته وی برخی از هیئات مذهبی در کاشان نه تنها تصویر شهدا بلکه تصویری از امام و رهبری را نیز نصب نکرده اند و این توطئه ای است که دشمن برنامه ریزی کرده بنابراین اگر غفلت کنیم دشمنان اسلام و نظام اسلامی ما را به سرنوشت صدر اسلام دچار خواهند کرد.

 

حجت الاسلام احتشام با اشاره به این که صلح امام حسن(ع) صلح افتخاری نبود و صلح اضطراری بود افزود: امام حسن مجتبی(ع) هیچ وقت به صلح خود افتخار نکرده و هیچ امامی هم به صلح امام حسن افتخار نکرده است که امروز برخی به صلح امام حسن(ع) افتخار ‌کنند، چرا که صلح امام حسن(ع) برای امت افتخار نبود بلکه او را مجبورکردند.

 

همیشه نفوذی ها از راه متنفذها وارد می شوند

امام جمعه موقت کاشان یاد آور شد: امام حسن(ع) وقتی عبیدالله ابن عباس را که از خانواده خودش و از خانواده علم و حدیث و بردار عبدالله ابن عباس بود  و پدرخانم قمربنی هاشم را به عنوان فرمانده سپاه خودش انتخاب کرد همه تصورکردند چون عبیدالله ابن عباس پدر دو شهید است و معاویه فرزندانش را شهید کرده است به امام حسن مجتبی(ع) خیانت نخواهد اما معاویه او را هم با دینار و به تعبیر امروز با دلار خرید، چرا چون یک بار دینار انسان را خائن می کند و یک بار دلار و یک روز انسان با دینار به جهنم می رود و روزی هم با دلار به جهنم می رود.

 

وی با تأکید بر این که همیشه نفوذی ها از راه متنفذها وارد می شوند یاد آور شد: امام حسن صلح اضطراری کرد چون فرمانده لشکر او که از خودش بود پدر دو شهید بود به او خیانت کرد و به دنبال دینار رفت.

 

دشمن هرموقع احساس قدرت کند به هیچ عهد و پیمانی پایبند نخواهد بود

حجت الاسلام احتشام در ادامه با اشاره به این که دشمن هر موقع احساس قدرت کند به هیچ عهد و پیمانی پایبند نخواهد بود یاد آور شد: آنچه آمریکا را به خاک مذلت نشاند و به پای مییز مذاکره آورد قدرت و عظمت جمهوری اسلامی بود.

 

به گفته وی، موشک عماد 20 متری بود که آمریکا مجبور کرد پشت میز مذاکره بنشاند نه لبخند چرا که دشمن از این لبخندها را در طول تاریخ زیاد دیده است، بنابراین عده ای باید تحلیل درستی از مسائل داشته باشند.

 

امام جمعه موقت کاشان یاد آور شد: اگر بشار اسد در سوریه سرنگون می شد و دولت شیعه حیدرعبادی در بغداد قدرت را از دست می داد، آمریکا در چنین شرایطی به هیچ عنوان پشت میز مذاکره با ایران حاضر نمی شد.

 

حجت الاسلام احتشام  بیان کرد: از زمانی که جمهوری اسلامی ایران در یمن و سوریه و عراق و لبنان آمریکا را زمین گیر کرد آنها مجبور شدند پشت میز مذاکره با ایران حاضر شوند./1307/201/ب1

ارسال نظرات