۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۳۰۶۲۷۰

100 جلسه حلقه معرفت و 500 کلاس مشاوره بخشی از فعالیت مبلغان حوزه علمیه در کاظمین

خبرگزاری رسا ـ گروهی از روحانیان حوزه علمیه به همت کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین برای اجرای برنامه فرهنگی در بین زائران امام حسین(ع) به شهر مقدس کاظمین اعزام شده بودند، که در این مدت ارتباط بسیار خوبی با زایران اباعبدالله برقرار کرده‌اند و توانستند گوشه‌ای از مصائب حضرت سیدالشهدا را بیان و آن ها را معارف اهل بیت(ع) بیشتر آشنا کنند.
فعاليت مبلغان حوزه علميه در كاظمين در اربعين94

به گزارش خبرگزاری رسا، در ایام اربعین سید و سالار شهیدان علیه السلام گروهی از مبلغان توسط کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین برای اجرای برنامه فرهنگی در بین زائران امام حسین علیه السلام به شهر مقدس کاظمین اعزام شدند.

 

برگزاری 100 جلسه حلقه معرفت پیرامون معرفی امام موسی ابن جعفر علیه السلام و امام جواد علیه السلام و اماکن مقدس کاظمین، برگزاری 500 جلسه مشاوره و تبلیغ چهره به چهره با موضوعات مختلف از جمله فلسفه قیام امام حسین علیه السلام، آداب زیارت و توبه بخشی از فعالیت های این مبلغان به شمار می رود.

 

از دیگر فعالیت های مبلغان اعزامی می توان به برگزاری 30 مورد نماز جماعت در محل اسکان زائران، ارتباط گیری با برخی زائران کشورهای آذربایجان و ترکیه، استقرار در خیمه بعثه مقام معظم رهبری در صحن صاحب الزمان علیه السلام و استقرار در مسجد براثا و معرفی این مکان شریف برای اولین بار در 10سال اخیر اشاره کرد.

 

همچنین توزیع حدود 2000 بروشور معرفی امامین کاظمین و اماکن متبرکه این شهر بین زائران، توزیع حدود 2000 بروشور معرفی مسجد براثا بین زائران و توزیع حدود 1000 بروشور دل نوشته و خردنامه بین زائران از دیگر فعالیت های مبلغان اعزامی به کاظمین بود که با موفقیت به انجام رسید.

 

گفتنی است، فعالیت بیش از 1200 روحانی و سیصد نفر به طور خاص از سوی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین برای اجرای برنامه های فرهنگی در بین زائران حسینی که در اکثر قریب به اتفاق موکب ها نماز جماعت و بیان احکام و مسائل اخلاقی معرفتی برگزار شد، با موفقیت به پایان رسید./1330/د102/س

 

 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات