۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۳۰۶۳۷۴
امام جمعه موقت کاشان:

شور و شعور حسینی انسان را به کمال می‌رساند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت شهرستان کاشان گفت: اگر شیرینی معرفت علوی ابتدای مجلس با شور حسینی آخر مجلس مکمل یکدیگر نباشند برای عاقبت بخیری بیمه نخواهیم بود.
حجت الاسلام علي احتشام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان شنبه شب در مراسم عزاداری هیأت جان نثاران امام حسن مجتبی خیابان ملامحسن کاشان یکی از نشانه های شیعه را زرنگی در عبادت دانست و گفت: شیعه زرنگ کسی است که در یک شبانه روز 51 رکعت نماز می خواند و اگر نتوانست در فاصله رسیدن تا مسجد دو نماز سه رکعتی نافله ظهر می خواند.  

 

وی افزود: امام باقر(ع) که علوم پیامبراکرم(ع) را شکافت و برای مردم بازکرد به ما راه را نشان داد و گفت خداوند متعال برای قلوب شما تنبیه هایی در نظر گرفته است.

 

حجت الاسلام احتشام یاد آور شد: امام باقر(ع) فرمود خداوند برخی از مومنان و مسلمانان را دوست دارد اما گاهی آنها را تنبیه و عقوبت می کند تا مراقب اعمال خود باشند.

 

وی افزود: اگر مشکل و گره ای در کار زندگی ها است باید عملکرد خود را حسابرسی کنید چون یک نوع از مصیبت هایی که از سوی خداوند برای انسان نازل می شوند به دلیل عملکرد انسان ها است که زمینه آن گناه است.

 

امام جمعه موقت کاشان گفت: امیرمومنان(ع) در دعای کمیل یاد داده است بعد از هر گناهی که مرتکب می شوید بلافاصله استغفار کنید و بسیار هم استغفار کنید اما چنانچه دیونی بر عهده داشته باشید حتی اگر به شهادت هم برسید باید آن را برگردانید، از این رو امیرمومنان با وجود مقام خود نزد خدا، به امام حسن درباره دیون خود وصیت کرد.

 

حجت الاسلام احتشام یاد آور شد: امام باقر(ع) فرمود برخی از دوستان وقتی مرتکب گناه می شوند، وقتی خداوند می خواهد آنها را تنبیه کند زندگی را به آنها تنگ می کند که این یک نوع تنبیه است.

 

وی گرفتن فرصت عبادت و بندگی را تنبیه دوم خداوند برای افراد متمول و دارای زندگی پر زرق و برق و پست و مقام دار دانست و افزود: خداوند برای این که این افراد را تنبیه کند لذت عبادت و بندگی خدا را از آنها سلب می کند.

 

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به این که علمای دین ما را با مجالس اهل بیت(ع) آشنا کردند یاد آور شد: امام راحل فرمود به هر شهری که رفتم مردم آن شهر از دیانت و آداب دینی بهره مند بودند وقتی بررسی کردم متوجه شدم  عالم  این شهر نفوذ عجیبی در مردم شهر دارد.

 

به گفته وی، اگر کاشان به عنوان دار دارالمومنین است به دلیل بهره مندی این شهر از علمای بزرگی است که الگوی مردم  بودند اما  امروز متأسفانه برخی ها جفا می کنند و از شیرینی معرفت علوی خیلی بهره نمی برند و بیشتر به شور حسینی می پردازند.   

 

حجت الاسلام احتشام با اشاره به این که این افراد بیشتر به دنبال شور حسینی هستند یاد آور شد: اگر شیرینی معرفت علوی ابتدای مجلس با شور حسینی آخر مجلس مکمل یکدیگر نباشند برای عاقبت بخیری بیمه نیستیم.

 

امام جمعه موقت کاشان افزود: شیرینی معرفت علوی و شور حسینی همچنین اشک چشم و معرفت دل باید با هم باشند، در غیر این صورت در آخرین لحظه جایی که باید بندگی خدا کنیم به بیراهه خواهیم رفت./1307/202/ب1

ارسال نظرات