۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۹
کد خبر: ۳۰۶۳۷۶
استاد حوزه علمیه:

بالاترین خسارت برای انسان غافل شدن از نعمت هدایت الهی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: اگر انسان در راستای هدایت الهی قرار نگیرد از نعمت‌های خداوند محروم می‌شود و غافل شدن از این هدایت بالاترین خسارت برای انسان به شمار می‌رود.
306376 306376 306376 306376 306376

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی جان‌نثاری استاد حوزه علمیه در مراسمی که به مناسبت دهه آخر ماه صفر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: هدایت یافتگان افرادی هستند که از برترین نعمت خداوند یعنی هدایت الهی بهره می‌برند.

 

وی افزود: خداوند در این عالم هستی نعمت‌های بیشماری را در اختیار انسان قرار داده است که نعمت هدایت از همه آنان ارزشمندتر است.

 

حجت الاسلام جان‌نثاری با اشاره به آیات سوره حمد که انسان از خداوند درخواست نعمت هدایت می‌کند، تصریح کرد: در سوره حمد انسان از خداوند متعال تقاضای هدایت به راه صراط می‌کند و اقرار به مالکیت و اظهار به بندگی و عبودیت و استعانت خداوند دارد و بعد از آن از خداوند طلب هدایت می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به روایات متعددی که در زمینه سوره حمد ذکر شده است، بیان داشت: حضرت علی(ع) فرمودند همه قرآن در سوره حمد قرار دارد؛ به همین سبب اگر انسان هدایت شود بصیرت، رحمت و مغفرت الهی که در قرآن ذکر شده است شامل او می‌شود.

 

وی افزود: اگر انسان در راستای هدایت الهی قرار نگیرد از نعمت‌های خداوند محروم می‌شود و غافل شدن از هدایت الهی بالاترین خسارت برای انسان به شمار می‌رود.

 

حجت الاسلام جان‌نثاری با بیان اینکه هیچ نمازی اقامه نمی‌شود مگر با قرائت سوره حمد، گفت: در اقامه نمازهای یومیه به غیر از سوره حمد دیگر سوره‌ها جایگزین دارد و این امر نشان دهنده ارزش، اهمیت و جایگاه سوره حمد در نزد پروردگار است.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: در سوره حمد انسان از خداوند تنها یک تقاضا و دعا دارد و آن درخواست هدایت الهی است؛ راه کسانی که نعمت دادی، نشان از همان راه روشن و هدایت الهی است.

 

وی افزود: افرادی همانند پیامبران، صدیقان، شهدا و صالحان از این نعمت الهی بهره برده و هدایت می‌شوند در خاندان نبوت مصداق این چهار گروه وجود دارد به همین سبب به عنوان شجره طیبه نام برده می‌شود.

 

حجت الاسلام جان‌نثاری در پایان خاطر نشان کرد: در واقعه عاشورا، همه این مصداق‌های قرآنی وجود داشتند به همین دلیل آنان هدایت یافتگان صدیق الهی بودند./813/202/ب1

ارسال نظرات