۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۳۰۶۴۵۱

یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به مسأله وقف است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی، توجه به وقف است، چرا که وقف زمینه ساز از بین رفتن فقر در جامعه و پویایی کشور است.
حجت الاسلام مصائبي، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به هفته جاری که به عنوان هفته وقف نام گذاری شده است، اظهار داشت: به دلیل مصادف بودن این هفته با وفات پیامبر اسلام به عنوان شخصی که همواره به امورات خیر تأکید داشتند، این هفته به نام هفته وقف نام‌گذاری شده است.


وی با تشریح ویژه برنامه های هفته وقف، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش های ترویج فرهنگ وقف، سخنرانی رؤسای اوقاف هریک از شهرستان ها قبل از خطبه های نماز جمعه، برگزاری نشست های صنفی، افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی، تجلیل از واقفان خیراندیش و دیگر برنامه های فرهنگی و دیمی بخشی از برنامه های هفته وقف است.


حجت الاسلام مصائبی با بیان این‌که وقف به معنای ایثار، گذشت و کمک به هم نوع خود است، خاطرنشان کرد: وقف امر مهم و خیری است که پاداش اخروی دارد و واقفان 10 برابر این عمل‌شان از خداوند پاداش دریافت می کنند، اگر در جامعه اسلامی و زیر پرچم دین پیامبر اسلام(ص) زندگی می کنیم، ضروری است برای ترویج فرهنگ وقف اهتمام داشته باشیم.


وی با اشاره به این‌که در آیات قرآن کریم بارها بر انفاق و احسان که همانا در برگیرنده معنا و مفهوم وقف هستند، تاکید شده است، گفت: علاوه بر پاداش اخروی وقف برای واقف، جاری شدن این فرهنگ در جامعه می تواند بسیاری از کمبودها را رفع کند، پیامبر اسلام ) و ائمه اطهار(ع) بارها بر ضرورت جاری شدن فرهنگ وقف در جامعه تاکید داشته اند.


حجت الاسلام مصائبی با اشاره به این‌که وقف چشمه جاری و باقیات صالحات است، عنوان کرد: در حدیث امام صادق (ع) آمده است که پرونده اعمال انسان بعد از مرگ بسته می شود و تنها موقوفات انسان است که حتی بعد از مرگش نیز ثمره‌اش در پرونده اعمال انسان ثبت می شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، گفت: یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی، توجه به وقف است؛ چرا که وقف زمینه ساز از بین رفتن فقر در جامعه و پویایی کشور است.


وی با بیان این‌که باید تمامی اقشار جامعه در راستای ترویج فرهنگ وقف تلاش کنند، اظهار داشت: در شرایطی که جامعه با مشکلات عدیده اقتصادی رو به رو است، نیات خیر واقفان می تواند در رسیدگی به امور زندگی نیازمندان و افراد بی‌بضاعت در بخش‌های مختلف کمک حال دولت شود./935/302/ب2

ارسال نظرات