۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۳۰۶۵۴۱
مدیر کل دادگستری خراسان شمالی خبر داد؛

ورود جدی دادگستری خراسان شمالی به تخلفات انتخاباتی از امروز

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل دادگستری خراسان شمالی گفت: این نهاد از امروز، دوشنبه با ورود جدی به انتخابات، با تمامی تخلفات و بداخلاقی های نامزدهای انتخاباتی و مدیران دستگاه ها برخورد قانونی خواهد کرد.
حجت الاسلام نورالله قدرتي- رييس کل دادگستري خرااسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام نورالله قدرتی مدیر کل دادگستری استان خراسان شمالی، امروز در جمع مسؤولان دستگاه های مختلف استان، از ورود جدی دادگستری به عرصه مقابله با تخلفات و بداخلاقی های انتخاباتی از امروز، دوشنبه خبر داد.

 

وی با بیان اینکه از این پس برای هر نامزد احتمالی و یا مدیر دستگاهی که در زمینه فرآیند انتخابات مرتکب تخلفی شود پرونده تشکیل شده و با بداخلاقی ها و جرایم انتخاباتی آنها برخورد قانونی می شود، افزود: تاکنون گزارش های مبنی بر انجام تخلفات و بداخلاقی های انتخاباتی از سوی برخی نامزدها و حامیان آنها و یا سوءاستفاده مدیران از امکانات دولتی در راستای انتخابات داشته ایم که حتی آنها را ثبت هم نکرده ایم اما از امروز همه این مسائل به صورت جدی و قانونی پیگیری می شود.

 

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به اینکه عناوین جرایم و تخلفات انتخاباتی در دفترچه ای جمع آوری شده است، تصریح کرد: باید همه نامزدهای انتخاباتی، مدیران و مسؤولان دستگاه های اجرایی، فرمانداران، بخشداران و رسانه ها این دفترچه را مطالعه کرده و مفاد آن را رعایت کنند.

 

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه های دولتی می توانند در ساعات غیراداری بدون عنوان خود در فعالیت های انتخاباتی شرکت کنند، خاطرنشان کرد: با وجود انتظار داریم تمامی فعالان در عرصه انتخابات در راستای برگزاری پرشورتر این رویداد ملی در مدار قانون حرکت کنند.

 

قاضی القضات استان خراسان شمالی تصریح کرد: در نهایت این مردم هستند که با رأی خود نتیجه انتخابات را مشخص می کنند چرا که آنها با معرفت و بصیرت رأی داده و نماینده خود را مشخص می کنند.

 

حجت الاسلام قدرتی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات، ادامه داد: همان گونه که رهبری فرمودند شرکت در انتخابات تکلیف شرعی، عقلی و قانونی افراد واجد شرایط رأی است چرا که افراد با شرکت در انتخابات سرنوشت خود و جامعه خویش را رقم می زنند.

 

وی با یادآوری اینکه رهبری انتخابات را «لیله القدر» توصیف کرده اند و این به آن معنا است که مردم با شرکت در انتخابات سرنوشت خود را تعیین می کنند، اضافه کرد: در این زمینه بیانات رهبری حجت شرعی بوده و بر این اساس ما باید با فکر، عمل و موضع گیری درست، آینده جامعه خود را بسازیم.

 

وی با بیان اینکه انتخابات باشکوه و با مشارکت حداکثری مردم یکی از عوامل اصلی استحکام نظام است، افزود: اکنون نعمت عزت و اقتدار در نظام جمهوری اسلامی موجود بوده و ما باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم که یکی از راه های قدردانی از این نعمت الهی حضور پرشور مردم در صحنه های مختلف از جمله انتخابات است.

 

مدیر کل دادگستری استان خراسان شمالی تصریح کرد: در زمینه انتخابات مهم ترین مسأله برای دستگاه قضایی حضور حداکثری و مشارکت گسترده مردم بوده و در این حوزه با احدی تعارف ندارد.

 

حجت الاسلام قدرتی اظهار امیدواری کرد که با همدلی و همکاری مردم و همه مسؤولان و متولیان بار دیگر انتخاباتی منطبق بر قانون و اخلاق مداری و با حضور بابصیرت و آگانه مردم در کشور و نظام اسلامی برگزار شود.

 

وی افزود: برگزاری چنین انتخاباتی منجر به تحقق حماسه سیاسی دیگری شده و مشت محکمی بر دهان بدخواهان داخلی و خارجی نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.

 

گفتنی است، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری براساس اعلام وزارت کشور و تأیید شورای نگهبان هفتم اسفندماه سال جاری به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

 

استان 918 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور در مجلس شورای اسلامی دارای چهار کرسی و یک کرسی مشترک برای شهرستان فاروج در خراسان شمالی و قوچان از خراسان رضوی است.

 

همچنین این استان دارای یک عضو در مجلس خبرگان رهبری است که در سه دوره اخیر، آیت الله حبیب الله مهمان نواز عهده دار آن بوده است./9314/202/ب3

ارسال نظرات