۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۳۰۶۶۲۴
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

اشتغالزایی برای مددجویان هرمزگانی بهترین راهکار در راستای ارتقای معیشت آنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اهمیت شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه، اشتغالزایی برای مددجویان را بهترین راهکار برای ارتقای معیشت آنها دانست.
آيت الله نعيم آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در هرمزگان عصر امروز در نشست مشترک کمیته امداد هرمزگان با منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه کمیته امداد در امر اشتغالزایی و محرومیت زدایی موفق عمل کرده است، گفت: اقدامات این نهاد الگویی برای سایر دستگاه‌ها است.

 

وی با اشاره به ارائه تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان افزود: همین امر موجب محرومیت زدایی در استان شده است.

 

امام جمعه بندرعباس اشتغال را مهم ترین سرفصل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان دانست و گفت: امروزه مهم‌ترین مسأله کشور، اشتغال بوده و کار کمیته امداد، ایجاد شغل های کوچک و خانگی است.

 

وی با اشاره به اهمیت شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه، اشتغالزایی برای مددجویان را بهترین راهکار برای ارتقای معیشت آنها عنوان کرد.

 

مرتضی موصلی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان نیز گفت: توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد با محوریت اشتغالزایی در بخش‌های منابع طبیعی و آبخیزداری از مهمترین اهداف انعقاد این تفاهم نامه است .

 

موصلی افزود : این تفاهم نامه در 6 ماده و شامل 16 بند است که از مهمترین این مفاد می توان به توسعه پایدار با استفاده از ظرفیت های آبخیزداری ،جنگل های حرا ،توسعه گیاهان دارویی و سایر مشاغل خرد مرتبط با حوزه ی منابع طبیعی اشاره کرد .

 

وی گفت :تفاهم نامه مشترک کمیته امداد هرمزگان با منابع طبیعی و آبخیزداری استان  در راستای استفاده ی حداکثری از ظرفیت ها در طول برنامه ی 5 ساله ی ششم اجرا می شود .

 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان نیز با ابراز خرسندی از همکاری مشترک با کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت : زمین ، سرمایه و نیروی انسانی از مهمترین ارکان توسعه پایدار است و منابع طبیعی نیز به عنوان تامین کننده زمین در چرخه ی توسعه پایدار نقش به سزایی ایفا می کند .

 

ذاکری افزود : تا زمانی که حضور مردم و همراهی آنها وجود نداشته باشد امکان دستیابی به پیشرفتها میسر نخواد بود و مشارکتهای مردمی و حضور آنها در عرصه های منابع طبعی را نیز خواستار شد.

 

گفتنی است در راستای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ، تفاهم نامه مشترک کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان با منابع طبیعی و آبخیزداری استان منعقد شد./851/202/ب2

ارسال نظرات