۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۳۰۶۷۹۳
کارشناس مسائل دینی:

مهم ترین وظیفه انسان بعد از انجام واجبات، حسن خلق است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با بیان این که اسلام فقط نماز و روزه نیست، گفت: مهم ترین وظیفه افراد در دنیا این است که با دیگران حسن خلق داشته باشند.
اخلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام علی مختار آبادی کارشناس مسائل دینی امشب در مسجد جامع کرمان، گفت: مردم تقوا را مقدم بر هر کاری بدانند.

 

وی افزود: اگر انسانی در کار خود تقوا داشته باشد دیگر از کار خود نمی زند بلکه آن را تا آخر انجام داده زیرا نسبت به خدا ایمان دارد و ایمان جلوی گناه را می گیرد.

 

حجت الاسلامختار آبادی با بیان این که انسان ذکر گفتن را فراموش نکند، خاطرنشان کرد: انسان ها بدانند که تمام نیروی انسان از جانب خدا بوده و اگر کسی این مطلب را انکار کند، در نتیجه غرور او را گرفته است.

 

وی اظهار داشت: متأسفانه بعضی از انسان ها فراموش می کنند که قدرت را فقط خدا به انسان عطا می کند و مردم باید با معرفت به خدا این تفکر را از خود دور کنند چرا که این یک تفکر شیطانی محسوب می شود.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که در ذهن خود همیشه یاد خدا را داشته باشیم، یادآور شد: اگر زمانی در قلب انسان محبت به خدا وارد شد دیگر گناه در وجود انسان نابود می شود.

 

وی بیان داشت: ذکر لاحول و لا قوه الا بالله را مردم فراموش نکنند زیرا اگر انسان می خواهد در قلب خود دیگر کناه را نبیند، این ذکر را زیاد بر زبان جاری کند.

 

حجت الاسلام مختارآبادی با توجه به این که تمام گناهان انسان با توفیق خدا از بین می روند، اظهار داشت: انسان ها صبح ها دست بر قلب خود گذاشته و ذکر یافتاح را بگویند که بر وجود روح و جسم افراد تأثیر زیادی دارد.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع)،ابراز داشت: اگر انسان دعایی را می کند در آخر آن ذکر لاحول و لا قوه الا بالله را بگوید زیرا وقتی خدا می بیند بنده اش این ذکر را می گوید آن دعا را زودتر به استجابت می رساند.

 

کارشناس مسائل دینی تأکید کرد: یکی از وظایف زن و شوهر این است که در زندگی های خود، حقوق همدیگر را رعایت کنند تا بتوانند زندگی راحتی را برای خود رقم بزنند.

 

وی با بیان این که اسلام فقط نماز و روزه نیست، خاطرنشان کرد: مهم ترین وظیفه افراد در دنیا این است انسان ها اخلاق خوبی را با دیگران داشته باشند.

 

حجت الاسلام مختار آبادی ابراز داشت: رفع فقر از خصوصیات ذکر لاحول و لا قوه الا بالله شمرده می شود که انسان با گفتن این ذکر می تواند انسان را از بسیاری از گناهان نجات دهد.

 

وی در پایان گفت: کسی که می خواهد در زندگی خود صبر در گناه و مصیبتی را داشته باشد سعی کند که ذکر را در زندگی خود فراموش نکند./9707/202/ب1

ارسال نظرات