۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۹
کد خبر: ۳۰۶۸۲۱
کارشناس علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی مطرح کرد؛

ضرورت مجازات مبلغان ضد دین و شریعت برای تعالی اسلام/ دستاوردهای امروز علمی کشور مرهون زحمات شهدای هسته ای است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان این که کسانی که تبلیغ ضد اسلامی می کنند، باید مجازات شوند، گفت: تمام دستاورد های هسته ای کشور مرهون زحمات شهدای هسته ای بوده و آن ها ما را در مرزهای جهانی پیشرفت دادند، همچنین غربی ها نمی خواهند تا ما به صنعتی شدن برسیم.
شهداي هسته اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تربت حیدریه، مهدی بشارت کارشناس علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی، شب گذشته در سالن والفجر شهرستان تربت حیدریه با بیان این که حق حیات و تکامل یکی از حقوقی است که خداوند متعال برای انسانها در نظر گرفته است، اظهار کرد: تمام حقوق انسانی به حیات انسانی تعلق دارند و انسانها حق ازادی و برابری دارند، همچنین اختیار حق حیات هر فرد منحصر به خود اوست و دیگران حق دسترسی در آن را ندارند.

 

وی ادامه داد: قصاص، دفاع از جان و ناموس، سلب کردن امنیت اجتماعی، جهاد برای رفع دشمنان و فتنه گران و ارتداد از استثنائات حق حیات است، همچنین امیر منصور آریا و دیگر مفسدین اقتصادی فساد فی الارض انجام داده اند و بدین وسیله امنیت اجتماعی را از بین برده اند، همچنین در جامعه مرتد فطری و ملی دارد، ارتداد در جامعه اسلامی به منزله انکار اسلام و مسلمانی است.

 

کارشناس علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان این که در اساس پس از شهادتین مسلمان می شویم، تصریح کرد: این مسلمان شدن به منزله ایمان آوردن نیست و عده ای که تنها اسلام می آورند و ایمان نمی آورند نیز مسلمان نیستند، همچنین در پاسخ به برخی از انتقادات در این زمینه باید گفت اعدام مجازات کسانی است که از اسلام خارج شده اند و قصد ضربه زدن به دین را دارند.

 

بشارت با بیان این که کسانی که تبلیغ ضد اسلامی می کنند، باید مجازات شوند، خاطرنشان کرد: ارتداد امری میان انسان و خداوند متعال بوده و انسان مجنون و دیوانه حرف او سندیتی را ندارد، همچنین هر گاه احکام شرعی و تکالیف دینی زمینه ضربه به انسان را فراهم کند، آن تکلیف از انسان ساقط می شود، در اسلام تکلیف به اندازه توان و قدرت انسان بوده و خداوند به اندازه وسع ما از ما تکلیف می خواهد.

 

وی با بیان این که خود کشی در اسلام شدیدا مورد نکوهش قرار گرفته است، گفت: حق حیات از حقوقی است که قابلیت ساقط شدن را ندارد زیرا که حق حیات حقی ذاتی به حساب می آید و خود کشی از آن جهت ممنوع است که روح و جان انسان به عنوان امانت از جانب خداوند متعال در اختیار انسان قرار گرفته است، بنابراین هم وظیفه دیگران و هم خود شخص دارنده حق حیات ملزم به حفاظت از روح و جان بشری است.

 

کارشناس علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان این که ایران پنجمین کشوری است که به تکنولوژی اب سنگین دست پیدا کرد، اظهار کرد: یکی از دلایل مخالفت آمریکایی ها و غربی ها در برجام این بود که نمی خواستند تا چرخه سنگی راکتور اب سنگین اراک تکمیل شود و به اهداف صلح آمیز خود دست پیدا کند، همچنین آمریکایی ها عقیده به نابودی راکتور آب سنگین داشته  و ایرانیان عقیده به حفظ آن دارند.

 

بشارت با بیان این که ما در برجام حق بهره گیری از راکتور آب سنگین را نداریم، تصریح کرد: تمام دستاورد های هسته ای ما مرهون زحمات شهدای هسته ای بوده  و آن ها بودند که ما را در مرزهای جهانی پیشرفت دادند، دعوای ما با غرب نیز بر سر چرخه سوخت هسته ای است و آنها نمی خواهند تا ما یبه مرحله صنعتی شدن دست یابیم.

 

وی با بیان این که در چند سال آینده همه کشور ها نیازمند نیروگاه های اتمی ساخته دست آمریکایی ها می شوند، خاطر نشان کرد: در جهان آبنده بدون نفت آمریکایی ها بازیگران عرصه قدرت هستند و آنها نمی خواهند تا دامنه کشور های غرب جز خودشان گسترش پیدا کند، همچنین اگر بتوانیم چرخه هسته ای خود را به راه بیندازیم، در جهان آینده وابسته به دیگر کشور ها نخواهیم بود./864/202/ب3

 

ارسال نظرات