۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۳۰۶۸۴۵
حجت الاسلام ابوترابی فر تأکید کرد؛

وقف، گامی مؤثر در جهت پیشبرد اهداف نظام/ رسیدن به جامعه تراز اسلامی در گرو انفاق و خدمت‌رسانی است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امروز باید حرکت ما به سمت رسیدن به امت واحده با استفاده از نگرش پیامبر(ص) باشد، گفت: قطعا تحکیم پیوندهای اجتماعی و تبدیل شدن به یک قوم در تراز قرآن کریم در راستای انفاق و خدمت صورت می‌گیرد.
حجت الاسلام ابوترابي فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فر، نایب رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه 18 آذر در همایش وقف و رسانه در مرکز همایش‌های صدا و سیما، گفت: مقوله وقف یکی از اعمال صالحی است که نقش مهمی در تعالی و تکامل انسان واقف دارد و تحکیم رابطه وی با خداوند و پیوند او با جامعه بشری را نیز موجب می‌شود.



وی افزود: تمامی آموزه‌های دین در راستای تحکیم پیوند انسان با خدای سبحان است و برای تحقق این هدف عالی و تقرب انسان به ذات الهی برنامه های مختلفی ارائه شده است که یکی از این دستورات، عبادت مهمی به نام وقف است.



حجت الاسلام ابوترابی فر، تاکید کرد: انسان واقف بلندترین گام را برای تقویت رابطه خود و کاهش رابطه خویش با جهان مادی بر می‌دارد، قطعا باید تعلقات دنیوی کاسته شود و پیوند انسان با خداوند مستحکم شود، انفاق می‌تواند نقش موثری در این حرکت به سوی تعالی داشته باشد.



نایب رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص تعلقات به جهان مادی، ابراز داشت: گام‌هایی که انسان در راه وقف بر می‌دارد به تقویت روح و رابطه او با خدا کمک می‌کند، زیرا وقتی انسان از جهان مادی فاصله می‌گیرد به خدا نزدیک می‌شود، شهدا نیز به دلیل قطع رابطه با دنیا به حیات واقعی می‌رسند، انفاق مال هم پیش قدمی برای انفاق جان و نفس است، پس اگر فرهنگ وقف در جامعه تقویت شود و رسانه‌ها نیز آن را ترویج کنند، راه برای تربیت انسان واقف هموار می‌شود.



وی خاطرنشان کرد: تربیت انسان و پیوند و رابطه با خداوند بسیار مهم است، تحکیم و پیوند با افراد جامعه نیز از آموزه‌های قطعی دین می‌باشد، زیرا خداوند جامعه بشری را یکپارچه می‌خواهد و امت واحده را مدنظر دارد.



حجت الاسلام ابوترابی فر درباره پیوند‌های اجتماعی، عنوان داشت: امروز باید حرکت ما به سمت رسیدن به امت واحده با استفاده از نگرش پیامبر(ص) باشد، قطعا تحکیم پیوندهای اجتماعی و تبدیل شدن به یک قوم در تراز قرآن کریم در راستای انفاق و خدمت صورت می‌گیرد.



وی ابراز داشت: وقف گامی بلند است برای رسیدن به تحکیم پیوندهای اجتماعی، خداوند اراده کرده است تا در جامعه اسلامی افراد نسبت به هم دغدغه جدی داشته باشند، مشکلات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی باید دغدغه کلی باشد، قطعا وقف یک نگاه به این نیاز است.



نایب رییس مجلس شورای اسلامی با پرداختن به جریان دفاع مقدس، اظهار کرد: اگر وقف در جامعه زنده شود، قطعا افراد جامعه می‌توانند به جامعه خود یک قدرت بی مثال دهند، درست همان اتفاقی که در زمان دفاع مقدس رخ داد، زیرا در آن زمان افراد دغدغه جامعه اسلامی را داشتند، امروز هم ما میراث‌دار تلاش آن عزیزان هستیم.



وی ادامه داد: نیازهای جامعه با وقف بر آورده می‌شود، زیرا در وقف فقط توسعه مالی مطرح نیست، در داستان وقف در توسعه علمی نیز سرمایه‌گذاری می‌شود، بدون شک وقف اعتلای علمی را در حوزه های مختلف رقم زده است، اگر واقفان هوشمند کتابخانه‌های بزرگ را وقف نمی‌کردند قطعا امروز این سرمایه عظیم در اختیار ما نبود.



حجت الاسلام ابوترابی فر در خصوص جایگاه علمی امروز ایران، گفت: اگر حرکت علمای ما نبود امروز این جایگاه علمی را نداشتیم، نگاهی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به توسعه علمی دارند برآمده از نگاه علمای نسل‌های گذشته به موضوع توسعه علمی بوده است.



وی اضافه کرد: موقوفات گذشته قطعا زیربنای علمی امروز ماست، پس واقفان قطعا به توسعه علم کمک می کنند، اگر واقفان ما نبودند در موضوع دین نیز تجلی اربعین و عاشورا هم نبود، زیرا بقاع متبرک و انواع خدمات در بقاع متبرکه و حسینیه‌ها توانست اسلام را زنده نگه دارد.



نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حوزه برنامه‌های درمانی نیز حاصل کار واقفان به حوزه سلامت رسیده است و خدمات آنان به مردم می‌رسد، قطعا واقفان شاگردان مکتب دین هستند که به حوزه های مختلف توجه می‌کنند و سلامت جامعه را از هر لحاظ مورد توجه قرار می‌دهند.



حجت الاسلام ابوترابی فر در خصوص تاثیر رسانه‌ها، ابراز داشت: رسانه‌ها در توسعه و معرفی عمل الهی وقف بسیار تاثر دارند و می‌توانند این حرکت را در جامعه جاری کنند.



وی ادامه داد: امیدوارم رسانه‌های مختلف و به ویژه رسانه ملی به موضوع وقف توجه ویژه‌ای کنند و با برنامه‌های مختلف و سریال‌های خوب به شکوفایی فرهنگ وقف کمک شود تا سطح آگاهی مردم نسبت به وقف بالا رود.



نایب رییس مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت کارایی در جامعه، بیان داشت: امروز در کشور، ما به شدت نیازمند کارایی هستیم، زیرا اگر کارایی نظام بالا رود قطعا از نظر سیاسی و امنیتی برای جهان اسلام جایگاه خوبی ایجاد می‌شود، قطعا دلیل بیداری اسلامی برآمده از کارایی سیاسی و امنیتی نظام ما است، پس باید در حوزه‌های دیگر مانند اقتصادی و اجتماعی نیز خود را بالا ببریم و به تعالی جامعه اسلامی کمک کنیم.



وی تاکید کرد: باید نهادهای مختلف بالاترین سطح را در زمینه‌های مختلف به ویژه در قسمت سلامت مالی را به کار بگیرند، هرچند تا افق مورد نظر فاصله زیاد است اما باید همچنان برای رسیدن به این هدف تلاش شود.



حجت الاسلام ابوترابی فر در پایان از خدمات بسیار ارزنده سازمان اوقاف در حوزه کارایی و به روز بودن تشکر کرد./856/202/ب1

ارسال نظرات