۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۳۰۶۸۴۹
عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد؛

دوری انسان از راه‌هایی که به گورستان رذالت منجر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید از راه هایی که به چاه رذالت و گورستان پستی منتهی می شود پرهیز کرد چرا که این راه ها ما را به گمراهی خواهد کشید و راه آسمانی حق را گم خواهد کرد.
حجت الاسلام علي اسلامي

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اسلامی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، اسلام نبوی را رمز هدایت انسان ها برشمرد و گفت: اسلام دینی برای هدایت بشر است که زمینه کمال بشریت را سبب خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامی با بیان اینکه در طول زندگی بشر راه‌های بی شماری وجود دارد عنوان کرد: راه هایی در زندگی افراد وجود دارد که به گورستان و دره منتهی و باعث سقوط انسانیت می شود و باید مراقب این راه ها بود اما راههای صحیحی نیز هست که به بوستان خوبی منتهی خواهد شد.

 

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم شناخت راه‌ها و مسیر کمال و هدایت تصریح کرد: اسلام دینی است که انسان را به سمت صراط مستقیم فرا می خواند که در این مسیر فضایل اخلاقی، استعدادهای الهی و اخلاق کریمانه که با فطرت انسان ها سازگار می باشد مورد تاکید قرا گرفته است.

 

امام جمعه تاکستان خاطرنشان کرد: باید از راه هایی که به ویل و چاه رذالت و پستی منتهی می شود پرهیز کرد چرا که این راه ها ما را به گمراهی خواهد کشید و راه آسمانی حق را گم خواهد کرد.

 

وی تاکید کرد: باید به فکر هدایت آسمانی که در آن عدل و انصاف، اخلاق و معاشرت با خانواده و صله رحم، انواع فضایل اخلاقی و امثال آن وجود دارد باشیم و از گژی و زشتی ها، ظلم و ستم فاصله بگیریم که در این صورت در مسیر حق گام برداشته و به سوی عدل جهانی رهسپار خواهیم شد.  

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه پیامبر اکرم رمز بعثت خود را در احیای مکارم اخلاقی معرفی می کند گفت: این نکته نشان از اهمیت و جایگاه رفیع اخلاق در دین اسلام و نزد حضرت رسول اکرم(ص) دارد که ما نیز باید به آن توجه داشته باشم.

 

وی ادامه داد: در صورت توجه ما به این اصول اسلام حقیقی تا همیشه زنده خواهد ماند و از گمراهی دور خواهیم شد.

 

رمز زنده بودن اسلام نبوی را باید در عاشورا و امام حسین(ع) جستجو کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرموده امام راحل که فرمود «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» گفت: این سخن نشان از اهمیت جایگاه حضرت سید الشهدا در اسلام دارد چرا که شهادت و کیفیت ایثار و فداکاری آن حضرت سبب زنده نگه داشتن دین اسلام شده است.

 

امام جمعه تاکستان تصریح کرد: اهمیت کار آن حضرت چنان است که از آن زمان تاکنون هر مجلسی که برای آن حضرت گرفته شده به بیان ویژگی های اسلام و سیره و روش و اخلاق اهل بیت و رسول اکرم(ص) نیز اشاره شده است و همین امر رمز جاودانه شدن اسلام می باشد.

 

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) نیز با بیان این حدیث که «حسین منی و انا من حسین» نشان دادند دین و مرام و مکتب نبوی با شهادت حسین(ع) زنده است و به دست نسل های مختلف در ادوار مختلف می رسد.

 

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سفر خود در دو سال گذشته به واتیکان و دیدار با پاپ و بزرگان دین مسیحیت خاطرنشان کرد: در این سفر به بزرگان مسیحیت گفتم با وجود کثرت عددی مسیحیان شاهد هستیم که اجتماعات مسلمانان و مکتب تشیع از آنها بسیار زیادتر و پر رنگ‌تر است، به گونه ای که در اربعین حسینی بیش از بیست میلیون نفر جمعیت عاشق به سمت و سوی امام حسین(ع) رهسپار می شوند اما در هنگام فوت پاپ با وجود تبلیغات و اقدامات انجام شده نهایت جمعیت به 700 هزار نفر رسید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامی در پایان عنوان کرد: ما هر چه داریم از اسلام است و فداکاری پیامبر و اهل بیت(ع) بنابراین باید برای حفظ و پاسداشت آن تلاش داشته باشیم./955/302/ب3

ارسال نظرات