۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۳۰۶۸۸۷
حکیم:

عراق هیچ گونه نیازی به نظامیان خارجی ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن انتقاد از مداخله دولت‎ها در امور این کشور خاطرنشان کرد که عراق هیچ گونه نیازی به نظامیان خارجی ندارد.
حجت الاسلام سيد عمار حکيم، رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، شب گذشته در دفتر خود در بغداد با بیرت ماغورک، مشاور سابق وزارت خارجه آمریکا دیدار و گفت‎وگو کرد.


حجت الاسلام حکیم در این دیدار به دخالت‎های سایر کشورها در مسائل و امور سیاسی و داخلی عراق اشاره کرد و گفت: عراق هیچ گونه احتیاجی به نیروهای نظامی سایر کشورها در مبارزه با جریان تروریستی داعش ندارد.


وی افزود: رزمندگان عراقی، بسیج مردمی، گروه‎های بیشمرک و عشائر با دست یابی به پیروزیهای ارزشمند در برابر جریان تروریستی داعش اثبات کردند که توان مقابله با تروریسم را دارند.


رییس مجلس اعلای اسلامی عراق خواستار احترام به حق حاکمیت این کشور شد و تاکید کرد که دولت و رسانه‎های خارجی باید به حقوق بین الملل آشنا باشند و به حقوق و حاکمیت عراق احترام بگذارند.


وی داعش را یک خطر جهانی خواند و تصریح کرد: تروریسم حتی در قلب فرانسه نفوذ کرده است و در پاریس به عنوان پایتخت این کشور و برخی از شهرهای جهان به عملیات‎های تروریستی می پردازد.


حجت الاسلام حکیم خواستار جدیت در اتحاد کشورهای جهان و مبارزه با جریان تروریستی داعش شد و گفت: دولت‎ها باید با حمایت از عراق در زمینه‎ تسلیحاتی، اطلاعاتی و آموزشی در برابر تروریسم به رویارویی بپردازند./994/ب902/ک

ارسال نظرات