۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۳۰۶۹۴۴
کارشناس مسائل رسانه:

دشمن با هدف تخریب، تحریف و جایگزینی محصول‌سازی می‌کند/ نیازمند اتاق فکر برای مقابله با نقشه‌های دشمن هستیم

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل رسانه با اشاره به این که دشمن با هدف تخریب، تحریف و جایگزینی محصول سازی می کند، گفت: امروزه عصر تکنولوژی است و ما نیازمند اتاق فکر برای مقابله با نقشه های دشمن هستیم.
دشمن با هدف تخریب، تحریف و جایگزینی محصول‌سازی می‌کند/ نیازمند اتاق فکر برای مقابله با نقشه‌های دشمن هستیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نجمه سادات امیری، معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد، امروز در کارگاه سواد رسانه ای که با همت واحد فرهنگی مدرسه علمیه زهرای اطهر(س) مشهد در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، به خطرات جنگ نرم و وظیفه طلاب در قبال آن پرداخت.

 

وی خطاب به طلاب ابراز کرد: زندگی آیت الله خامنه ای را مطالعه کنید، ایشان برای درس خارج، مطالعه سنگین می کنند و بعد از آن مطالعه سبک تری دارند، ایشان در مطالعه سبک خود، تاریخ ایران و جهان را مطالعه می کنند.

 

امیری گفت: دشمن، به خاطر این که ما نمی خواستیم تحت سیطره او باشیم، اقدامات زیادی از جنگ گرفته تا تحریم اقتصادی بر علیه ما انجام داد و جمله تاریخی امام خمینی که فرمودند:« آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند»، قدرت ایستادگی به مردم ما داد. 

 

نیازمند اتاق فکر برای مقابله با نقشه های دشمن هستیم
معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد با بیان این که طلاب، افسران جنگ نرم هستند، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند:«جنگ نرم برخلاف جنگ سخت، آشکار، قابل فهم و ملموس نیست و حتی در برخی موارد طرف مقابل ضربه‌ی خود را می‌زند اما جامعه‌ی هدف، دچار خواب‌آلودگی و عدم احساس حمله است.»

 

امیری با اشاره به این که امروزه، عصر تکنولوژی است، اظهار کرد: ما باید ابزار دشمن را بشناسیم و برای آن ها برنامه ریزی کنیم و باید بر این نکته دقت کرد ما نیازمند اتاق فکر هستیم که بتوانیم طرح بدهیم.

 

این کارشناس مسائل رسانه به اهمیت جایگاه رسانه اشاره کرد و گفت: ما باید نقشه دشمن را بشناسیم، نقشه دشمن تخریب، تحریف و جایگزینی است؛ از این رو وظیفه ما است که تحریف دشمن را بشناسیم و به دیگران یادآور شویم و جایگزین درست برای خانواده و مراکز ریز نظر خود، ارائه بدهیم.

 

تمدن عظیم اسلام ناب محمدی در مقابل تمدن غرب ایستاده است
معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد با اشاره به این که تمدن عظیم اسلام ناب محمدی در مقابل تمدن غرب ایستاده است، ابراز کرد: تنها تمدنی که در مقابل تمدن 300 ساله غرب، ایستاده است، تمدن عظیم اسلام ناب محمدی است که قدمت 1400 ساله دارد و دشمن برای از بین بردن این تمدن برنامه ریزی می کند.

 

این کارشناس مسائل خانواده اظهار کرد: دشمن دید نمی تواند با جنگ و خونریزی، تمدن عظیم اسلام ناب محمدی را نابود کند، بر این اساس شبکه جاسوسی طراحی کرد و به بررسی لایه های تمدن عظیم اسلامی پرداخت. دشمن بر این مبنا که اگر مرکز یک دستگاه را از بین ببریم، می توانیم لایه های آن را نیز از بین ببریم؛ مرکز تمدن عظیم اسلام ناب محمدی را هدف گرفت.

 

وی ابراز کرد: دشمن تحقیق و بررسی کرد که چرا ایران، افغانستان و پاکستان نمی شود، در تمدن عظیم اسلامی ابر قدرتی مثل ولی فقیه است که کل کشور و کل اسلام را ساپورت می کند و متصل به امام معصوم(ع) است و قرار است حکومت را به دست امام زمان(عج) برساند.

 

امیری گفت: دشمن بعد از یک سال و نیم تحقیق و پژوهش به این نتیجه رسید که زن، مرکز تمدن عظیم اسلامی است؛ چرا که اگر  دشمن با ابزار خود زن را خراب کند و به فساد بکشاند و جایگاه او را عوض کند، ناخاسته جایگاه مرد هم عوض خواهد شد و چون خانواده از زن و مرد تشکیل شده است، پس اگر این زن و مرد خانواده تشکیل دهند، به تبع نسل تخریب می شود و وقتی فرزندان این خانواده وارد جامعه شوند، جامعه خراب می شود و پروژه های صهیون، که به عنوان پروتکل یهود برنامه ریزی کرده است، بر همین مبنا است.

 

دشمن با هدف تخریب، تحریف و جایگزینی محصول سازی می کند
معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد ادامه کرد: بر همین مبنا دشمن ابزارهای مختلف را طراحی کرد که تقریبا تا 10 سال پیش قوی ترین ابزار ماهواره بود و با هدف تخریب، تحریف و جایگزینی شروع به محصول سازی کردند.

 

امیری اظهار کرد: یکی از اهداف دشمن این است که اول عادی سازی می کند، اصلا متوجه شدید مانتوی تنگ و کوتاه از کجا آمد و چطوری مد شد؟ از این رو است که جنگ نرم مانند ماری است که اگر دقت نکنیم به آرامی وارد خانه ما می شود و کم کم زهر او خون ما را فاسد می کند.

 

این کارشناس مسائل رسانه گفت: رسانه باید خانم باکلاس، محجبه و با علم بالا نشان بدهد که چادر بر سر داشته باشد، الان ما شاهد هستیم که خانم الهام چرخنده چه اندازه تخریب می شود. دشمن برای اجرای جنگ نرم، ابزار آن را برنامه ریزی کرده است و بر این مبنا ذائقه ما را شناسایی کرد و بر اساس ذائقه ما، برنامه ماهواره را طراحی می کنند.

 

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد ابراز کرد: دشمن اول ذائقه ما را می شناسد، بعد ما را تشنه می کند و در نهایت ما را وارد می کند که خودمان تقاضا بدهیم. کشور ما از لحاظ سواد رسانه ای صد سال عقب است.

 

این کارشناس مسائل خانواده با اشاره به این که مادران به عنوان مرکز تمدن عظیم اسلامی باید بحران را مدیریت کنند، اظهار کرد: مادران باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که دختر تا دبیرستان هیچ نیازی به موبایل نداشته باشد و متأسفانه ما فرزندان خود را رها کردیم و به جای این که ما به فرزند خود الگو بدهیم، دشمن برای فرزند ما الگو می دهد؛ الگوهایی مثل باربی و مرد عنکبوتی. 

 

مادران جامعه باید جهادگونه فرزندان را تربیت کنند
وی خطاب به بانوان طلبه افزود: فرزند آوردن نیاز به تربیت دارد، اگر مادر شدید، بدانید که باید جهاد کنید و این که چطور کنار بچه های خود برنامه ریزی کنیم، خیلی مهم است و باید بر این نکته متذکر شد که فرزندان، رفتار والدین را الگوی خود قرار می دهند.

 

امیری اظهار کرد: فیلم دارای لایه های مختلف است، چشم ما فقط لایه اول را می بیند، اما مغز ما لایه های دیگر را دریافت می کند و متوجه می شود؛ از این رو تصاویری بین پلان ها فیلم می گذارند که چشم ما نمی بیند، اما ذهن ما آن ها را دریافت می کند و در پاسخ افرادی که می گویند فیلم های ماهواره روی ما تأثیر نمی گذارد، باید گفت چرا تأثیر می گذارد و در عملکرد ما تأثیر گذار است. 

 

این کارشناس مسائل رسانه گفت: چشم 60 درصد پیکسل های یک تصویر را می بیند، اما مغز، تمام پیکسل های آن را دریافت می کند و ذخیره می کند. گوش ما نیز قادر است تنها 60 درصد فراکانس های اطراف را بشوند اما مغز تمام فراکانس های را دریافت می کند.

 

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد در پاسخ این پرسش که چرا اکنون فرزند سالاری شده است، ابراز کرد: به این علت که من به عنوان مادر مدیریت نمی کنم.

 

نخستین وظیفه مادر در تربیت فرزند، خودسازی است
این کارشناس مسائل خانواده اظهار کرد: فرزندان باید با چالش ها آشنا باشد و بداند محاسن و معایب کارتون ها چیست و هنر این است که فرزند خود را به گونه ای تربیت کنید که در محیط بد، 4  نفر دیگر را هم به سمت خود بکشاند و این سخت است و به همین علت، مادر شدن جهاد است.

 

وی به وظیفه بانوان اشاره کرد و افزود: اولین وظیفه این است که من خودم را به عنوان مادر بسازم. مادر باید در دوران باردای دقت کند و مواردی که تأثیر گذار در تربیت فرزند است را رعایت کند. اگر در دوران بارداری سوره ای بخوانید و تکرار کنید، وقتی فرزند شما به دنیا بیاید، با یکبار خواندن آن سوره، براحتی آن را حفظ می کند. 

 

امیری خطاب به بانوان طلبه اظهار کرد: ما زنها به اندازه ای قوی هستیم که دشمن، زن را به عنوان مرکز تمدن اسلامی می داند؛ بنابراین زن تا این اندازه قدرت دارد که تمدن ساز باشد چون نسل جامعه دست من است، پس ما می توانیم هم همسر موفق و هم مادر خوب باشیم و هم می توانیم به درجات عالی علمی برسیم.

 

این کارشناس مسائل خانواده به نقش مادر در آینده فرزند اشاره کرد و گفت: بانوان طلبه می توانند فرزندان خود را به عنوان بهترین فرزندان تربیت کنند و می توانند فرزندان خود را به گونه ای تربیت کنند که اقتدار دنیا و فرمانده امام زمان(عج) باشند./1309/202/ب1

ارسال نظرات