۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۳۰۶۹۴۹
نماینده خبرگان رهبری:

توسعه و تجهیز حوزه‌های علمیه از اولویت‌های وقف دولتی باشد

خبرگزاری رسا ـ رییس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه بهره‌مندی از ظرفیت وقف برای تسهیل امورات حوزه‌های علمیه را مسأله‌ای ضروری و مهم دانست و با تأکید براین که هم دولت، هم مجلس و هم خود مردم باید برای عمل به این سنت پسندیده الهی اهتمام جدی داشته و احساس تکلیف کنند، گفت: برخی از اولویت‌های وقف دولتی باید در راستای توسعه و تجهیز حوزه‌های علمیه باشد.
حجت الاسلام والمسلمين واعظ موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در حاشیه همایش یاوران وقف در تبریز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب و پایه‌گذاری حکومت تحت اشراف مرجعیت دینی، در بین عامه مردم تصوری ایجاد شد که نیاز حوزه‌های علمیه در این نظام کاملأ تأمین شده و دیگر احتیاجی به کمک‌های مردمی وجود ندارد؛ درحالی که باید این مهم که حوزه‌های علمیه هیچ گونه بودجه دولتی نداشته و با کمک مالی خیٌران اداره می‌شوند.


وی افزود: وقف از دیدگاه اسلامی پیروزی ارزش‌های دینی بر نفسانیات دنیوی و مادی است، از این رو انتظار می‌رود افرادی که چنین روح بلند و مناعت طبع و سخاوتمندی را دارند به وقف در حوزه مسائل قرآنی و حوزه‌های علمیه که متأسفانه در غربیت و مهجوریت هستند، توجه افزون‌تری کرده و نیات خویش را به این موارد سوق دهند.


این استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز جنگ روانی و لشگرکشی عقیدتی علیه اسلام و شیعه به پا خاسته که سربازان جبهه اسلام همان طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه هستند، بنابراین هر انسان خیر و نیک‌اندیشی که برای تعالی فکر، اندیشه، تدبیر، استدلال و درکل مایحتاج این سربازان امام زمان(عج) یاری رسانند، قطعا ریشه‌های درخت دین مبین اسلام را آبیاری کرده و در ثواب آن شریک خواهند بود.


رییس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه بهره‌مندی از ظرفیت وقف برای تسهیل امورات حوزه‌های علمیه را مسأله‌ای ضروری و مهم دانست و با تأکید براین که هم دولت، هم مجلس و هم خود مردم باید برای عمل به این سنت پسندیده الهی اهتمام جدی داشته و احساس تکلیف کنند، گفت: برخی از اولویت‌های وقف دولتی باید در راستای توسعه و تجهیز حوزه‌های علمیه  باشد.


حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی در بخش دیگری از سخنان خود هفته وقف را فرصتی برای اشاعه و توسعه هرچه بیشتر این سنت حسنه الهی دانست و اظهار داشت: در طول سال و به ویژه در این هفته که به نام وقف نام‌گذاری شده است، باید مردم با فرهنگ وقف و آثار و برکات آن آشنا شده و تلاش کنند تا به نوعی نام خود را در زمره واقفین ثبت کنند.


وی با بیان این‌که بسیاری از مردم توانایی و تمکن مالی زیادی ندارند، اما علاقه‌مند به واقف شدن هستند، افزود: مسؤولان اداره اوقاف باید با ایجاد طرح‌‎ های متنوع این افراد را راهنمایی کرده و آنان را در قالب وقف‌های گروهی در جهت رفع نیازهای جامعه سوق دهند.


نماینده خبرگان رهبری اولویت ‎ بندی و شناخت نیازهای هر منطقه را از مهم‌ترین رویکردهای وقف دانست و گفت: واقفان با این تفکر می ‎ ‏توانند نیت خیر خود را در راستای رفع مشکلات و تنگناهای جامعه به ثمر رسانده و از ثواب دنیوی و اخروی بیشتری بهره‌‏مند شوند./935/پ202/ج1

ارسال نظرات