۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۳۰۶۹۸۶
به مناسبت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و امام حسن مجتبی:

زیارت حضرت رسول در بیش از 60 مسجد ریگان قرائت می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ریگان از قرائت زیارت حضرت رسول اکرم(ص) به مناسبت سالروز رحلت آن حضرت وامام حسن مجتبی(ع) در شهر ریگان خبر داد.
رحلت پيامبر اکرم(ص)

حجت الاسلام منصور نعمتی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ریگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، افزود: مراسم قرائت از بعید حضرت رسول(ص) هرساله با همکاری کانون های فرهنگی و هنری وهیات امنا مساجد با حضور مردم در تمامی مساجد ریگان برگزار می شود.


وی تصریح کرد: نبی مکرم اسلام بی نظیرترین ارتباط را با سرچشمه وحی داشت وبه همین منظور اشرف اولیا تلقی می شوند و قرائت زیارت نامه حضرت رسول(ص) از زیارت های توصیه وتاکید شده اسلام است و احادیث وروایات زیادی در زمینه قرائت این زیارت نامه وجود دارد.


حجت الاسلام نعمتی خاطرنشان کرد: سیره و روش حسنه زندگی آن حضرت باید همیشه سرلوحه و سرمشق ما در تمامی مراحل زندگی باشد وبا تأسی از آن حضرت در مسیر الهی گام برداریم.


وی با بیان این که مردم مؤمن وولایی این شهرستان همچون سال گذشته در این مراسم شرکت می کنند، اظهار کرد: حضور پرشور و باشکوه مردم در مراسم قرائت زیارت ‌نامه رسول گرامی اسلام(ص) همه‌ ساله حماسه‌ای است که جاودانگی نام پیامبر اسلام(ص)، پیامبر مهربانی‌ها و رحمت را به جهانیان یادآور می‌شود.


رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ریگان بیان کرد: این مراسم بهانه‌ ای گرانقدر برای ادای احترام به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص) به شمار می‌رود و مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ریگان برگزار می‌شود./9709/303/ب2

ارسال نظرات