۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۳۰۷۲۲۸
امام جمعه موقت کاشان:

ملاک تشخیص افراد در انتخابات حسنات باشد/ خط فکری نماینده باید در مسیر تبعیت از امام و رهبری باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان با تأکید بر این که امروز ملاک انتخاب به ریش و عمامه نیست، بلکه ملاک تشخیص افراد به حسنات است، گفت: ملاک انتخاب تشیع راستین باید با بصیرت و با معرفت باشد و فردی را انتخاب کنند که از طبقات پایین باشد، چرا که افراد مرفه، درد طبقات پایین را درک نمی کنند.
حجت الاسلام علي احتشام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسادر کاشان، حجت الاسلام علی احتشام، امام جمعه موقت کاشان جمعه شب در مراسم عزاداری هیات جان نثاران امام حسن مجتبی(ع) میدان امام حسین(ع) کاشان با اشاره به نزدیک شدن انتخابات مهم پیش رو و عدم اشتباه در انتخاب گفت: نگویید حضور در انتخابات به ما ربطی ندارد چرا که  اگرهمه این تفکر را داشته باشند و در انتخابات شرکت نکنند بار دیگر ماجرای نهضت ملی شدن نفت و مشروطه تکرار و خون شهدا پایمال می شود و فردای قیامت باید جوابگو باشید.

 

وی افزود: اگر بنا است ما در برابر امام و شهدا و امام زمان خود پاسخگو باشیم باید در انتخابات شرکت کنیم اما در انتخاب نیز مراقب باشیم چرا که خیلی از شیعه ها  مراقب نبودند و به زمین خوردند.

 

حجت الاسلام احتشام یادآور شد: خداوند می فرماید، نترسید با من باشید و تا زمانی که در گرفتاری‌های فردی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، خانوادگی و در انتخابات و غیر انتخابات با من باشید من خود وسیله جدایی حق و باطل را نشان می دهم.

 

به گفته وی، انتخاب باید همیشه روی اصول و ملاک باشد و کسی را که می خواهد زمام امورخود به او بدهید و حجت بین خود و امام زمان اش باشد باید متعهد به اسلام ناب باشد و افرادی که گاهی به چپ و گاهی به راست می زنند شایسته نمایندگی برای شیعه امیرمومنان نیستند و باید قبل از فضای انتخابات دیانت و تدین خود را ثابت کرده باشد و همه او را قبول داشته باشند و تأیید کنند فرد محکمی است.

 

امروز ملاک تشخیص افراد محاسن و عمامه نیست، بلکه ملاک حسنات است

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به این که نماینده باید از اسلام ناب آن هم از جنس اسلام ناب محمدی و تشیع راستین علوی باشد گفت: سید عمامه به سر ماهواره ای لندنی دارای عمامه و ریش که به آیت الله بهجت و مکارم و شهید مطهری و رهبری ناسزا می گوید او نیز مدعی شیعه بودن است در حالیکه او شیعه انگلیسی است.

 

حجت الاسلام احتشام گفت: اگر نام سید علی محمد شیرازی را در موتورهای جستجوگرسرج کنید‹‹ سید علی محمد باب›› را به شما معرفی خواهد کرد که بهائیت پلید و خبیث را درست کرد، اول مدعی بود قطب است و نماینده امام زمان و در ادامه کارش به جایی رسید که خود را امام زمان  معرفی کرد.

 

به گفته وی، ایشان هم عمامه دارد و ریش دارد و هم در حوزه نجف درس خوانده و هم شاگرد مراجع بزرگ است اما باید مراقب باشید، امروز ملاک ما برای تشخیص، محاسن نیست، ملاک تشخیص افراد حسنات است.

 

حجت الاسلام احتشام با تأکید بر این که ملاک انتخاب به ریش و عمامه نیست گفت: ملاک انتخاب تشیع راستین با بصیرت و با معرفت است و از طبقات پایین باشد چرا که افراد مرفه، درد طبقات پایین را درک نمی کنند و اگر هم خیلی خوب باشد در تنگناها به فکر دلار و هواپیما و کارخانه خودش  بوده  و از همان ابتدا که وارد مجلس می شود به فکر وقتی است که در مجلس نخواهد بود.

 

وی افزود: خط نماینده باید نسبت به امام و رهبری مشخص باشد از امام و رهبری و شهدا به دفعات قبل از فضای انتخابات صحبت کرده باشد در غیر این صورت به امام و شهدا ظلم خواهد کرد.

 

امام جمعه موقت کاشان گفت: ما نماینده ای را  انتخاب خواهیم کرد که مدافع اسلام ناب و تشیع راستین و از طبقه متوسط و حامی امام و رهبری و شهدا و رعایت گر خط قرمز فتنه باشد تا بتواند از حیثیت انقلاب و نظام و ولایت و مردم دفاع کند.

 

امام جمعه موقت کاشان با تأکید بر این که خط قرمز ما فتنه است، یاد آورشد: رهبر معظم انقلاب فرمود هرکس بخواهد در این مملکت در مسیر امام و شهدا و نظام باشد باید حساب خودش را از فتنه گران جدا کند.

 

تقدیر امام جمعه موقت کاشان از نماینده ولی فقیه درکاشان

وی یاد آورشد: وقتی اعتراض هیأت امام حسن مجتبی کاشان به دعوت برخی از منافقین و فتنه گران به شهر دارالمومنین کاشان رسانه ای شد، امروز نیز در خطبه های نماز جمعه نماینده ولی فقیه در کاشان در رابطه با دعوت از منافقین و فتنه گران آنچه را زیبنده و شایسته خطبه ها بود بیان کرد.

 

امام جمعه موقت کاشان، پیشنهاد آیت الله نمازی به شورای عالی امنیت ملی و قوه قضائیه را مهم دانست افزود: آیت الله نمازی به شورای عالی امنیت ملی و قوه قضائیه پیشنهاد کرد تکلیف فتنه گران و ساکتین فتنه را روشن کنند تا مردم تکلیف خودشان را بدانند.

 

حجت الاسلام احتشام با اشاره به این که نماینده ولی فقیه درکاشان از این که فتنه گران و ساکتین فتنه در دانشگاه ها مانور می دهند برای وزارت علوم ابراز تأسف کرد گفت: من از سفیر ولایت و نماینده ولی فقیه درکاشان تقدیر و تشکر می کنم  چرا که آنچه را زیبنده و شایسته خطبه های نماز جمعه کاشان بود از لسان ایشان امروز اعلام شد.

 

برخی تصور نکنند دارالمومنین آزمایشگاه تست حامیان فتنه و فتنه گران است

وی با اشاره به این که برخی تصور نکنند دارالمومنین کاشان آزمایشگاه تست حامیان فتنه است گفت: ابتدا از حامیان فتنه برای سخنرانی در کاشان دعوت می شود تا در آینده زمینه را برای افراد بالاتر از آنها فراهم کنند.

 

حجت الاسلام احتشام گفت: اگر امروز در قبال تست حامیان فتنه در کاشان سکوت کنیم در آینده وضعیت از این بدتر خواهد شد و از افرادی برای سخنرانی در کاشان دعوت خواهد شد که شهرستان کاشان را زیر سؤوال خواهند برد، همانگونه که درگذشته یکی از آنها را که برای سخنرانی به باغ فین کاشان دعوت کردند و هیچ اتفاقی هم نیفتاد.

 

امام جمعه موقت کاشان با تأکید بر این که شهرستان کاشان دارالمومنین است و با نفاق و فتنه و اختلاف میانه ای ندارد افزود: همه ما با حمایت از سخنان امروز نماینده ولی فقیه درکاشان اجازه نخواهیم داد برخی افراد بخواهند فضای شهر را به فضای فتنه و نفاق آلوده کنند.  

 

وی افزود: شهرستان کاشان یکدست ولایی هستند و با وحدت و اتحاد پشت سر رهبر معظم انقلاب و نماینده رهبر معظم انقلاب درکاشان در این شهر اجازه جولان به فتنه گران را نخواهند داد.

 

حجت الاسلام احتشام گفت: با همت نیروهای بسیجی و هسته های حزب الله در شهرستان کاشان باید پیشنهاد امروز نماینده ولی فقیه درکاشان به شورای عالی امنیت ملی و قوه قضائیه را در فضای شبکه ها و گروها منتشر کنند تا دشمن برای انتخابات 94 به دنبال فتنه گری نباشد.

 

انتقاد امام جمعه موقت کاشان از پخش سریال نفس گرم از رسانه ملی

امام جمعه موقت کاشان  همچنین از سکوت مسؤولین شهرستان در قبال پخش سریالی با گویش کاشانی در رسانه ملی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه  آنقدر وضعیت ما نسبت به دفاع از حیثیت خود ضعیف شده که بعد از مدت ها که سریالی با گویش کاشانی اما با متن ضعیف از رسانه ملی پخش می شود هیچ مسؤولی و نماینده ای در این باره تذکر نداد تا حداقل  قبل از پخش سریال یکبار بازبینی شود.

 

وی به تسمخر گرفته شدن مردم دارالمومنین توسط برخی از شهرستانی ها را از دستاوردهای پخش این سریال اعلام کرد و با بیان این که ما در دفاع از خود و شهر خود قوی نیستیم گفت: پیگیری برای این گونه مسائل را باید از برخی ها که همت و غیرت دارند یاد بگیریم چرا که حداقل نماینده شهرستان می توانست در مصاحبه ای  اعلام  کند قبل از پخش این سریال از وی به عنوان یک کاشانی مشورت گرفته می شد./1307/202/ب2

ارسال نظرات