۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۳۰۷۲۲۹
امام جمعه قم مطرح کرد؛

تلاش هالیوود برای معرفی امام زمان به عنوان یک قهرمان افسانه ای

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم در حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: دشمنان شیعه در عصر غیبت انگلیس مکار، اسراییل و آمریکا بوده و خوارج امروز نیز تکفیری ها، سعودی ها و داعشی ها هستند که علیه ملت ما کمر بسته و سعی بر انحراف خط فکری و فرهنگی شیعه دارند که از جمله شگردهای آنان ساخت فیلم های هالیوودی در راستای معرفی امام زمان(ع) به عنوان یک قهرمان افسانه ای است.
امام جمعه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم همزمان با شب شهادت حضرت ثامن الحجج (ع) در حرم مطهر ایشان با بیان روایتی از امام رضا(ع) اظهار کرد: شیعیان ما کسانی هستند که شیعه و پیرو ما هستند، تسلیم امر امامت و ولایت و با دشمنان ما مخالف و دشمن هستند.

 

وی تصریح کرد: شیعه به معنای پیرو و تحت امر دیگری در آمدن است و انسان از هر کسی پیروی کند شیعه اوست، چنان که اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا به سپاه دشمن فرمودند شما شیعه و پیرو ابوسفیان هستید.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: شیعه اهل بیت(ع) در همه امور تابع امر الهی است و به دستورات ولی الله از جمله پرداخت واجبات مالی، امر به معروف و نهی از منکر و یادآوری احکام خدا به دیگران عمل می کند.

 

وی تصریح کرد: به فرموده امام رضا(ع) شیعیان کسانی هستند که در دنیا از ما خط می گیرند و پیرو مذهب و مکتب ما هستند اما امروز رسانه های جهانی با برنامه های فراوان هر کدام خط و مذهبی غیر از اسلام را به مردم ارائه می کنند.

شگرد دشمن برای انحراف خط فکری شیعه

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: در این هیاهوی سیاسی و اعتقادی علیه شیعیان که با شگردهای گوناگون از طریق اینترنت و ماهواره سعی بر انحراف خط فکری و فرهنگی آنان می شود، دست اندرکاران و کسانی که به هرطریقی بلندگوی دین هستند موظف به آشنا کردن مردم با معارف الهی هستند.

 

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: چنان که رهبر ما رسالت انبیاء را به دوش می کشند و در راستای آشناکردن مردم با معارف اهل بیت(ع) خطاب به جوانان اروپایی نامه می نویسند.

 

وی با اشاره به تولی و تبری به عنوان فروع دین اظهار کرد: شیعه واقعی ضمن عمل و پیروی از خط اهل بیت(ع) با دشمنان اهل بیت مخالف است و کسی که نسبت به اهل بیت محبت دارد، نباید نسبت به مخالفان و دشمنان آن ها بی تفاوت باشد، زیرا از نظر امام هشتم(ع) کسی که نسبت به دشمنان ایشان اعلام موضع نمی کند شیعه نیست.

 

تقدم تبری بر تولی

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) مطرح کرد: در قسمت های پایانی زیارت عاشورا ابتدا به دشمنان محمد و آل محمد(ص) لعن فرستاده و از آن ها برائت می جوییم سپس اظهار ولایت و دوستی می کنیم که ترتیب این دو بیانگر این است، برائت از دشمنان اهل بیت(ع) مقدم بر گرایش به ولایت است.

 

وی عنوان کرد: دشمنان سیدالشهدا(ع) یزیدیان و دشمن امام رضا(ع) هارون و مأمون بودند و امروز که امام و ولی ما حضرت مهدی(عج) است، باید توجه داشته باشیم که در عصر امروز چه کسی مقابل ولی و امام ما ایستاده است.

دشمنان عصر غیبت

امام جمعه قم تصریح کرد: در عصر امروز دشمن امام زمان(عج) انگلیس مکار، اسراییل و آمریکا است که علیه ملت ما کمر بسته اند و خوارج امروز تکفیری ها، سعودی ها  و داعشی ها هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: وظیفه ما در عصر غیبت انتظار فرج است و امروز دنیا علیه وجود و ظهور حضرت بقیةالله کار می کند تا این اعتقاد را از جوانان بگیرد و ظهور را یک افسانه بپندارند و از طریق فیلم های هالیوودی با بیان مسائلی تخیلی در این خصوص سعی دارند امام عصر(ع) را یک قهرمان افسانه ای نشان دهند.

وی با تأکید بر تبعیت از امام عصر(ع) اظهار کرد: با این که امام زمان(ع) از چشم ما مخفی است اما در بطن جامعه حضور دارند و مطالبه ایشان از ما پیروی از سبک و سیره امام و انجام واجبات است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تأکید کرد: برماست که امروز خط خود را گم نکنیم، محالف دشمنان اهل بیت(ع) و حضرت مهدی(ع) باشیم و در واقع هدف از زیارت امام رضا(ع) و برگزاری مجالس و محافل عزاداری پیدا کردن خط واقعی و ایستادگی روی آن یعنی اهدنالصراط المستقیم است./1308/پ202/ج1

ارسال نظرات