۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۳۰۷۲۸۵
مدیر حوزه های علمیه هرمزگان:

حفظ اصول اعتقادات مردم مهم‌ترین مسأله مورد اهتمام امام رضا بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه هرمزگان حفظ اصول اعتقادات مردم را مهم ترین مسأله مورد اهتمام امام رضا دانست و گفت: امام رضا به هر شکل ممکن، علوم و احادیثی را که باید به دست مردم می رسید بیان می‌کرد.
شهادت امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام روح الله مختاری مدیر حوزه های علمیه هرمزگان، عصر امروز در مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع)، گفت: گذر وجود نازنین علی بن موسی الرضا(ع) از شهرهای مختلف ایران و در نهایت تدفین وجود مقدس ایشان در سرزمین طوس یکی از دلایل مهم و تأثیرگذار گسترش فرهنگ تشیع در ایران است.

وی در ادامه افزود: این امر مهم، بی گمان نقش مؤثری در اینکه ایرانیان افتخار پیروی از مکتب اهل بیت(ع) را داشته باشند ایفا کرد.
 
 
مدیر حوزه های علمیه هرمزگان تصریح کرد: تأثیرگذاری شخصیت علمی و مذهبی امام رضا(ع) بر ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در ایران و تبدیل شدن این سرزمین به پایتخت تشیع انکارناپذیر است.
 
 
وی ابراز داشت: حضرت رضا(ع) مانند دیگر پیشوایان معصوم(ع) به زیور فضایل اخلاقی و کمالات نفسانی آراسته و از هرگونه زشتی و پلیدی و رذایل اخلاقی منزه و در این راه گفتار و رفتارش الگو و سرمشق دیگران بود.
 
 
حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه امام رضا(ع) الگوی ناب اخلاق اسلامی است، تصریح کرد: مهم‌ترین خصیصه یک انسان مسلمان خوش اخلاقی است که مسلمانان باید برای رسیدن به این منظور، عمل به الگوهای رفتاری امام رضا(ع) را در زندگی خود ملاک قرار دهند.
 
 
وی با اشاره به این‌که حرکت امام رضا (ع) که در راستای قیام امام حسین (ع) بود، اضافه‌ کرد: هر دو امام بزرگوار برای دفاع از دین قیام کردند، اما دفاع از دین گاهی نیاز به شمشیر دارد تا با شمشیر زمان مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.
 
 
مدیر حوزه های علمیه هرمزگان با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) گفت: امام رضا (ع) الگوی کاملی است که تمام مسلمانان جهان باید به ایشان تمسک جویند و سیره و روش آن حضرت را در مسیر زندگی خود قرار دهند.
 
 
وی در ادامه با اشاره به نقش بی بدیل امام رضا(ع) در ترویج حدیث تصریح کرد: هشتمین پیشوای امامت از این فرصت استفاده کرده و علوم و احادیثی که باید به دست مردم می رسید را بیان کرد و آنچه بیشتر مورد اهتمام ایشان بود نخست حفظ اصول اعتقادات مردم بود.
 
 
حجت الاسلام مختاری، مواظبت و مراقبت از خود را وظیفه یک شیعه دانست و اظهار امیدواری کرد: در دو ماه محرم و صفر با خودسازی و بهره گیری از نیروی معنوی امام حسن، امام حسین و امام رضا(ع) توشه ای برای آخرت خود داشته باشیم.
 
 
وی با اشاره به جایگاه ممتاز و فاخر امام رضا(ع) در بین ائمه اطهار اذعان داشت: خصوصیات اخلاقی، زهد و تقوای آن حضرت به گونه ای بود که حتی دشمنان را شیفته خود می کرد./851/202/ب1
ارسال نظرات