۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۳۰۷۲۹۱
معاون فرهنگی اوقاف مازندران تأکید کرد؛

ضرورت ایجاد وقف های جدید با هدف تقویت حوزه های علمیه

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف مازندران بر ضرورت ترویج جامعه به سوی ایجاد وقف های جدید تأکید کرد و گفت: امروز جامعه دینی باید برای گسترش حوزه های علمیه و پرورش طلاب توانمند جهت تقویت و گسترش مبانی دینی در جامعه به سوی وقف های جدید حرکت کنند.
معاون فرهنگي اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، جت‌الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اوقاف مازندران بعد از ظهر امروز در همایش لبیک یا امام رضا(ع) در امام‌زاده یوسف(ع) بهشهر با گرامیداشت هفته وقف، این هفته را فرصتی مناسب برای ترویج، تبلیغ، تبیین و جایگاه فرهنگ وقف در بین جامعه و مردم است که این مسئله باید مورد استقبال مسئولان قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اهمیت وقف در فقه اسلامی از وقف به عنوان یک صدقه جاریه در دین مبین اسلام یاد کرد و با بیان این که با بیان این که با سنت حسنه وقف می تواند بسیاری از مشکلات فرهنگی و اقتصادی را جامعه را حل کرد، افزود: هفته وقف فرصت مناسبی برای قدردانی از واقفان در پاسداشت این سنت حسنه در جامعه است.

 

حجت الاسلام قربانی تقویت سنت حسنه وقف را زمینه‌ساز احیای ارزش های ناب اسلامی دانست و بیان داشت: وقف، راهی در جهت تأمین آینده و گذشته انسان است که باید در جهت تقویت آن تلاش شود.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران، وقف را برخاسته از فطرت نوع‌دوستی انسان دانست و تصریح کرد: احیای این سنت حسنه اسلامی موجب گسترش عدالت اجتماعی در جامعه خواهد شد.

 

وی با بیان این که در تاریخ اسلام ائمه اطهار(ع) و بسیاری از بزرگان دینی اموال خود را در راه خداوند و عزت و عظمت اسلام وقف کردند، تصریح کرد: امروز بهترین الگو برای خیران ما ائمه معصومین(ع) هستند.

 

معاون فرهنگی اوقاف مازندران با بیان این که خوشبختانه امروز به برکت تلاش های صورت گرفته نگاه و رویکرد جامعه نسبت به مسأله وقف بسیار تغییر کرده است، افزود: تقویت فرهنگ وقف سبب ماندگاری این فریضه مهم دینی خواهد شد.

 

وی ادامه داد: برای اهل بیت(ع) وقف کنیم تا در دنیا و آخرت برای ما باقی بماند و همه کسانی که قدم در راه پربرکت وقف کردن می‌گذارند باید نیت‌های خود را به سوی نیازهای روز جامعه سوق دهند.

 

حجت الاسلام قربانی در ادامه سخنان خود هدف از برگزاری مراسم‌های دینی و مذهبی در امام‌زادگان و بقاع متبرکه را ترویج شعائر اسلامی دانست و افزود: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری امام‌زادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شود و از همین‌رو سازمان اوقاف بیشتر برنامه‌های خود را در جوار بقاع متبرکه برگزار می‌کند.

 

معاون فرهنگی اوقاف مازندران، سیاست اصلی سازمان اوقاف را بقعه‌محوری اعلام کرد و ادامه داد: امام‌زادگان و بقاع متبرکه مکانی برای کسب آرامش و تقویت معنویت زائران به‌شمار می‌روند.

 

وی با اشاره به اهمیت سنت حسنه و ماندگار وقف در جامعه گفت: وقف یکی از یادگاری‌های انسان به‌شمار می‌رود که حتی بعد از مرگ واقف باقی می‌ماند و ثواب حاصل از آن در پرونده وی ثبت و ضبط می‌شود.

 

حجت الاسلام قربانی با اشاره به ثبت 110 وقف جدید در هشت ماه گذشته، اضافه کرد: در چهار روز نخست هفته وقف پنج وقف جدید در استان از سوی خیران و واقفان خیراندیش ثبت شد.

 

معاون فرهنگی اوقاف مازندران بر ضرورت ترویج جامعه به سوی ایجاد وقف های جدید تأکید کرد و گفت: امروز جامعه دینی باید برای گسترش حوزه های علمیه و پرورش طلاب توانمند جهت تقویت و گسترش مبانی دینی در جامعه به سوی وقف های جدید حرکت کنند.



وی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اوقاف را برگزاری مسابقات، کلاس‌ها و محافل قرآن کریم در مازندران دانست و تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون هزار و 300 جلسه قرآن در بقاع متبرکه، مراکز فرهنگی قرآنی امام‌زادگان با مشارکت اوقاف برگزار شد.



معاون فرهنگی اوقاف مازندران در ادامه با اشاره به این که ماه صفر ماه حزن و اندوه است و در این ماه خاندان اهل بیت(ع) به اسارت رفتند، افزود: ‌انسان‌های بسیاری در کنار ائمه اطهار(ع) زندگی کردند اما با گمراهی عاقبت به‌خیر نشدند که امروز ما باید از گذشتگان درس عبرت بگیریم.



این مسؤول با بیان اینکه همه ما باید سعی کنیم تا دقایق آخر زندگی ولایی بمانیم و در راه ولایت و اسلام از دنیا برویم، ادامه داد: بعضی از افراد یک عمر بندگی خداوند را می‌کنند اما در روزهای پایانی زندگی از مسیر ولایت منحرف می‌شوند که این دسته از افراد عاقبیت به‌خیر نمی‌شوند.



حجت الاسلام قربانی بی‌حجابی و معضلات فرهنگی را منافات دستورات اسلام و روش زندگی ائمه اطهار (ع) دانست و گفت: امروزه شاهد جولان شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی در خانواده‌ها هستیم که محتوای آن‌ها اصلاً برای جوانان خوش‌آیند نیست./1317/202/ب1

ارسال نظرات