۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۳۰۷۵۵۰

رسا به عنوان خبرگزاری برتر استان چهارمحال و بختیاری در حوزه وقف شناخته شد

خبرگزاری رسا ـ ظهر امروز در همایش «وقف و رسانه» خبرگزاری رسا از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری به عنوان خبرگزاری برتر در حوزه وقف معرفی شد.
خبرگزاري رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، همزمان با هفته وقف و برگزاری همایش «وقف و رسانه» در شهرکرد، خبرگزاری رسا در استان چهارمحال و بختیاری از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان به عنوان خبرگزاری برتر در حوزه وقف معرفی شد.

 

در ابتدای این همایش حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول و همچنین هفته وقف، تشکیل کمیته تخصصی «رسانه و وقف» در این استان را ضروری دانست و گفت: اعتقاد بنده بر این است که برای پیشبرد اهداف در همه حوزه ها باید از ظرفیت مشاوران و کارشناسان همان حوزه استفاده کنیم تا کارها نتیجه مطلوب داشته باشد.

 

وی نقش اصحاب رسانه در فراگیر کردن فرهنگ وقف در جامعه را غیرقابل انکار دانست و افزود: رسانه ها باید کار کردن در حوزه وقف و موقوفات را با نگاه دینی و تبلیغی و در راستای احیای فرهنگ غنی اسلامی دنبال کنند و بدانند که کار در این حوزه و قلم زدم در این عرصه دارای ثواب بالایی است.

 

حجت الاسلام عزیزی اعتمادسازی در بین مردم را از مهم ترین نیازهای امروز عرصه وقف و موقوفات دانست و با بیان این که این اعتمادسازی تنها در سایه شفاف سازی محقق می شود، ابراز داشت: به یقین رسانه ها در جهت شفاف سازی امور در جامعه نقش مهمی را ایفا می کنند.

 

در ادامه این نشست نیز جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با تبریک هفته وقف، برگزاری چنین همایش هایی را با هدف بالابردن تعامل بین دو مجموعه دانست و افزود: به یقین همکاری اهالی رسانه با اداره کل اوقاف و امور خیریه نقش بسزایی در ترویج فرهنگ وقف در جامعه خواهد داشت.

 

وی با تأکید بر این که وقف یک سنت نبوی و علوی و برگرفته از مفاهیم ناب اسلام و قرآن است، اظهار داشت: به یقین فراگیر شدن فرهنگ وقف در جامعه سبب رفع بسیاری از مشکلات در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خواهد شد.

 

کارگران با اشاره به این که اگر فرهنگ وقف به خوبی در جامعه فراگیر شود، بسیاری از نیازها خود به خود رفع می شود، ابراز داشت: به یقین فردی که کار خیری را رواج دهد، با صاحب خیر هم ثواب می شود و این نعمت بزرگی است که نصیب اهالی رسانه شده است.

 

طهمورث فتاحی، رییس خانه مطبوعات استان چهارمحال و بختیاری نیز با تأکید بر این که باید وقف را یک الگوی دینی، اقتصادی و فرهنگی به جامعه معرفی کنیم و این از ضرورت ها است، گفت: به یقین رسانه نقش مهمی در فرهنگ سازی ایفا می کند که اداره اوقاف و امور خیریه باید از این ظرفیت به نحواحسن استفاده کنند.

 

وی با تأکید بر این که باید اهالی رسانه را به عنوان سفیران وقف در جامعه معرفی کنیم، افزود: یکی از مسائل مهمی که باید مورد توجه همگان قرار گیرد این است که از فنون و تکنیک های رسانه ای در ترویج فرهنگ وقف و معرفی بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی کشور و اعتمادسازی در بین مردم به خوبی استفاده شود.

 

در پایان این نشست نیز از فعالان رسانه ای سال جاری استان چهارمحال و بختیاری در حوزه وقف با حضور مسؤولان تقدیر و تشکر به عمل آمد که در این میان نیز خبرگزاری رسا در این استان به عنوان خبرگزاری برتر معرفی شد./9457/202/ب2

ارسال نظرات