۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۳۰۷۵۸۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

توانمندسازی جسمی و روحی معلولان وظیفه اسلامی و انسانی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر لزوم ایجاد بسترهای لازم برای ظهور و بروز توانمندی معلولان در جامعه، گفت: توانمندسازی جسمی و روحی معلولان وظیفه اسلامی و انسانی است.
حجت الاسلام يعقوبي - آيين اختتاميه دهمين جشنواره تئاتر رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره تئاتر معلولان منطقه‌ کاسپین که درمحل تالار فرهنگی هنری گلشن بجنورد برگزار شد، با اشاره به حقوق معلولان در مکتب اسلام، اظهار کرد: توجه به معلولان و رسیدگی به امور و نیازهای آنها یکی از بزرگ ترین معروف های اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه تلاش در راستای جلوگیری از گسترش معلولیت ها و توانمندسازی معلولان اقدامی اسلامی و انسانی است، گفت: موضوع توانمندسازی معلولان در اسلام سفارش و تأکید شده از این رو باید توانمندسازی جسمی و روحی معلولان در جامعه دینی جدی تر گرفته شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: در این راستا می بایست بستر و زمینه های لازم به منظور بروز و ظهور توانمندی ها و قابلیت های معلولان در جامعه بیش از پیش فراهم شده و دستگاه های متولی با همکاری و هم افزایی یکدیگر، خدمات خود به جامعه معلولان را افزایش دهند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه معلولان توانایی و توانمندی خود را در عرصه های مختلف به اثبات رسانده اند، خاطرنشان کرد: معلولان بارها ثابت کرده اند که معلولیت محدودیت نبوده و با برنامه ریزی و فعالیت درست، زمینه رشد و ظهور استعدادهای ویژه آنها فراهم می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره تئاتر معلولان منطقه کاسپین به میزبانی خراسان شمالی، افزود: برگزاری چنین برنامه هایی با حضور معلولان استان های مختلف کشور، توانمندی، خلاقیت و ابتکار معلولان را به جامعه نشان می دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به حضور هنرمندان معلول پنج استان خراسان شمالی، گلستان، سمنان، مازندران و گیلان در این جشنواره، اظهار امیدواری کرد که در مدت چهار روز برگزاری جشنواره مزبور، خراسان شمالی میزبان مناسبی برای معلولان و شرکت کنندگان در این جشنواره باشد.

 

وی با تأکید بر کیفیت بخشی به برنامه های اجرایی در بخش معلولان، افزود: باید امسال ضعف ها و کاستی های موجود در این جشنواره شناسایی شده تا در سال های آتی این برنامه ها با کیفیت بهتر و بیشتری برگزار شوند.

 

رضا الله وردی بردر، مدیرکل بهزیستی استان خراسان شمالی نیز در این آیین، با اشاره به حضور هنرمندان پنج استان در چهارمین جشنواره تئاتر معلولان منطقه کاسپین، اظهار کرد: در این جشنواره در مدت سه روز 14 اثر نمایشی به روی صحنه می رود.

 

وی با اشاره به اینکه در مدت زمان مهلت ارسال آثار به این جشنواره در مجموع 46 اثر از استان های خراسان شمالی، گلستان، سمنان، مازندران و گیلان به دبیرخانه رسید، اضافه کرد: پس از بازخوانی آثار رسیده، 27 اثر پذیرفته شد و در نهایت 14 اثر به مرحله نهایی راه یافت که در سه بخش نمایش های صحنه ای، خیابانی و محیطی و بخش کودک و نوجوان، به روی صحنه می روند.

 

الله وردی بردر با بیان اینکه در پایان این جشنواره از بین 14 اثر نمایشی، چهار اثر منتخب برای شرکت در مرحله کشوری معرفی می شوند، اظهار کرد: همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی از بخش های جنبی این جشنواره محسوب می شوند.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره ارتقای سطح کیفی زندگی معلولان و توانمندسازی آنها است، خاطرنشان کرد: هنر نمایش نقش مهمی در ایجاد ارتباط هماهنگ، تأثیرگذار، متقابل و پویا برای معلولان دارد که در این راستا تئاتر معلولان از سال 80 فعالیت خود را آغاز کرد و سازمان بهزیستی نیز اکنون به این باور رسیده که تئاتر می تواند در بهبود کیفی و توانمندسازی معلولان نقش ویژه ای داشته باشد./9314/202/ب3

 

ارسال نظرات