۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۳۰۷۷۰۵
استاد حوزه و دانشگاه:

نامزدهای انتخابات قانون محوری را سرلوحه امور خود قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: نامزدهای انتخابات قانون محوری را سرلوحه امور خود قرار دهند و فردی که قرار است به عنوان وکیل مردم انتخاب شود باید به قانون احترام گذاشته و در عمل به آن اهتمام شایسته ای صورت دهد.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده استاد حوزه و دانشگاه، صبح امروز در دیدار جمعی از اعضای دفتر شورای نگهبان آمل تصریح کرد: افرادی نظارت بر انتخابات را برعهده دارند که وظیفه آن ها اقتضا می کند از ابتدایی ترین تا آخرین لحظه از طریق نظارت استصوابی و تا لحظه اعلام نتایج دنبال حقوق مردم باشند.


امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که همیشه عده ای در آستانه انتخابات شورای نگهبان را مورد هجمه قرار می دهند، افزود: عده ای این حرف ها را می زنند که پرونده درخشانی نداشته باشند و به طور قطع و یقین خواسته قانون و نظام و مردم این است که دیگر جای بداخلاقی وجود ندارد.


حجت الاسلام تقی زاده خاطرنشان کرد: متأسفانه عده ای با تفکر لیبرال می خواهند مسیر انتخابات را عوض کنند  که نمی توانند کاری انجام دهند و ما برای انقلاب و به ثمر نشستن آن خون های بسیاری را فدا کردیم.


استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: داریم می بینیم سردمداران فتنه آمده و می خواهند در انتخابات حضور پیدا کنند که رسالت الهی و معنوی شورای نگهبان و همه مدیران دلسوز نظام مقابله با چنین تفکری است تا تایید صلاحیت نشوند.


وی با بیان این که عده ای می خواهند نظام اسلامی را در چالش قرار داده خواسته های ایادی استکباری را عملی کنند، گفت: ایادی استکباری به دنبال نفوذ علیه اقتدار و صلابت نظام اسلامی هستند که ضرورت دارد مراقبت شایسته ای صورت دهیم.


امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که قانون محوری از سوی همگان اجرایی شود، افزود: ضرورت دارد به قانون توجه کرده و مطالعه ای نسبت به آن داشته باشیم چرا که سطح اطلاعات ما را در خصوص وظایف و تکالیف بالا می برد.


استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که انتخابات رقابتی در عین رفاقت است، گفت: نامزدهای احتمالی انتخابات از بداخلاقی دوری کنند که مردم متوجه هستند و می دانند اگر کسی بداخلاقی کند نمی تواند فردا از حقوق آن ها دفاع داشته باشد.


وی ادامه داد: نامزدهای انتخابات قانون محوری را سرلوحه امور خود قرار دهند و فردی که قرار است به عنوان وکیل مردم انتخاب شود باید به قانون احترام گذاشته و در عمل به آن اهتمام شایسته ای صورت دهد.


حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که ضرورت دارد نامزدهای احتمالی از ریخت و پاش ها و هزینه های بسیار خودداری کنند، گفت: بخشی از مردم ما در فقر به سر برده و از در تامین نیازهای خود ناتوان هستند که نباید هزینه های آنچنانی برای انتخابات صورت گیرد.


حجت الاسلام محمدعلی ابراهیم زاده، مدیر دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان شهرستان آمل با اشاره به این که قانون اساسی میراث ارزشمند انقلاب است، گفت: در حقیقت قانون اساسی امنیت و عدالت را در جامعه اجرا می کند و مخالفت با قانون اساسی مخالفت با امنیت نظام و عدالت اجتماعی است.


 وی با اشاره به جایگاه و نقش شورای نگهبان در قانون اساسی افزود: متاسفانه در هر برهه ای از زمان با نزدیک شدن به انتخابات دو موضوع نظارت شورای نگهبان برای انتخابات و نوع نظارت را مطرح می کنند.


 مدیر دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان شهرستان آمل خاطرنشان کرد: حتی چنین مواردی را بعضی مدیران طراز اول نظام مطرح می کنند و متاسفانه عده ای شائبه ای در خصوص نظارت استصوابی بیان می کنند در حالی که در تمام کشورهای جهان که داعیه دموکراسی سرمی دهند مرجعی وجود دارد که امور انتخابات آن کشور را نظارت می کند.


 حجت الاسلام ابراهیم زاده خاطرنشان کرد: این موضوع جدیدی نیست که در قانون اساسی ذکر شده است و نظارت استصوابی در سراسر جهان در امر انتخابات وجود دارد.


وی با تاکید بر این که نظارت استصوابی ضامن جمهوریت و اسلامیت نظام است، گفت: اگر این نظارت نباشد هرکسی مدیریت مهم نظام را بگیرد و آیا از نظام و جمهوریت چیزی باقی می ماند.


مدیر دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان شهرستان آمل با بیان این که در هفتم اسفند دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز را در پیش داریم، افزود: امروز جریاناتی در کشور درصدد نیروسازی هستند تا عوامل خود را وارد این دو مجلس مهم کنند و باید خیلی مراقب باشیم و برنامه ریزی دارند و نیروهای خود را به شهرستان ها گسیل کردند که وارد مجلس شوند.


حجت الاسلام ابراهیم زاده خطاب به کاندیداهای احتمالی بیان داشت: از همان روز اول ثبت نام هرگز کوچکترین رفتار این عزیزان ازدید شورای نگهبان و نظارت مخفی نخواهد بود و امروز گاهی شاهد دهن کجی به قانون اساسی از سوی بعضی از کاندیدای احتمالی هستیم.


وی ادامه داد: یکی از موارد صلاحیت کاندیدا التزام عملی به قانون اساسی است و حرف های ضد ارزشی نزنید و تهمت و دروغ نگویید و تلاش کنید اخلاق انتخاباتی را سرلوحه امور خود قرار دهید که نظام ما نظام دینی است و در آن دین، اسلام و ولایت حاکم است.


مدیر دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان شهرستان آمل خطاب به مردم خاطرنشان کرد: ما با خدا عهد بستیم تا سر حد جان از جمهوریت و اسلامیت نظام حفاظت کنیم و با هیچ کس عقد اخوت نبستیم و وابسته به هیچ جریان سیاسی نیستیم که به هیچ احدی اجازه نخواهیم داد کوچک ترین تعرضی به آرای مردم داشته باشد که آرای مردم حق الناس است./1314/202/ب3

ارسال نظرات