۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۳۰۷۷۲۳
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد؛

80 هزار طلبه خواهر در عرصه پژوهش فعال هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام حصاری به آمار پژوهشگران حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: هشتاد هزار نفر از بانوان در 450 حوزه‌ علمیه به تحصیل مشغول هستند و در حدود 90 هزار نفر نیز فارغ‌التحصیل شده‌اند.
حجت الاسلام حصاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اکبر حصاری، معاون پژوهش حوزههای علمیه خواهران، پیش از ظهر امروز در دیدار حضرت آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید، به گزارشی از فعالیت‌های مجموعه پژوهش‌های حوزه علمیه خواهران پرداخت و اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران، حدود هجده سال پیش تأسیس شد که خوشبختانه به برکت اهل بیت(ع)، تعداد زیادی از خواهران در کل کشور، تحصیلاتی را در سطوح مختلف طی کرده‌اند.

 

وی به آمار پژوهشگران حوزه علمیه اشاره و خاطرنشان کرد: هشتاد هزار نفر از بانوان در 450 حوزه‌ علمیه به تحصیل مشغول هستند و در حدود 90 هزار  نفر نیز فارغ‌التحصیل شده‌اند.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران با اشاره به پژوهش‌های دینی انجام گرفته در حوزه علمیه خواهران یادآور شد: برنامه‌های پژوهشی مختلفی برای شاغلان به تحصیل و فارغ‌التحصیلان انجام گرفته است.

 

وی افزود: 12 هزار نفر از خواهران مشغول به تألیف و تحقیق هستند که آثار و برکات‌ این پژوهش‌ها در بالغ بر بیست‌هزار مقاله و صدها جلد تألیف در زمینه مسائل قرآنی، کلامی، مهدویت، خانوداه، بانوان، مباحث اخلاقی و علوم دینی نمایان شده است.

 

حجت‌الاسلام حصاری به شبهه‌پراکنی و تهاجم فرهنگی دشمن اشاره و تصریح کرد: بانوان در جامعه مخاطب خود نقش تبلیغی برجسته‌ای دارند و امید است با توفیق الهی و استفاده از رهنمودهای بزرگان در امر تبلیغ در داخل و خارج کشور، موفق عمل کنند.

 

گفتنی است؛ در پایان این جلسه، حضرت آیت الله علوی گرگانی از تلاش‌های حوزه علمیه خواهران و مسؤولان این حوزه در امر تبلیغ و پرورش بانوان پژوهشگر تقدیر کرد./908/پ202/ف

ارسال نظرات