۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۳۰۷۷۴۷
سردار نقدی اعلام کرد؛

آمادگی دانشگاه بسیج برای ایجاد تحول در علوم انسانی/ علم سکولار دین دانشجو را نابود می کند

خبرگزاری رسا ـ سردار نقدی با انتقاد از صحبت های برخی که معتقدند مجموعه کتاب های علوم انسانی اسلامی کامل نیست، گفت: به اتهام این که مجموعه علوم اسلامی کامل نیست نباید علم سکولار در دانشگاه تدریس کرد.
سردار نقدي سردار نقدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در همایش «گذر از علوم انسانی غربی به علوم انسانی اسلامی» که پیش از ظهر امروز سه شنبه 24 مهر ماه در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش گفت: علوم انسانی غربی دین را از سیاست جدا و سیاست را علم کسب قدرت می دانند و معتقدند که اخلاق و ارزش ها نسبی است.

 

 رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فرمایشی از حضرت امیرمومنان حضرت علی (ع) و تفاوت اندیشه الهی با سکولار اظهار داشت: ایشان می فرمایند اگر همه دنیا را به من بدهند تا دانه ای از دهان مورچه ای بگیرم این کار را نخواهم کرد، برای امیرمومنان ساده بود تا قدرت را به دست بگیرد اما این کار را نکردند حاکمیت الهی با سکولار تفاوت دارد، دانشجویانی که در دانشگاه ها علوم انسانی سکولار می خوانند تفکر آنها این است که آن کارها را انجام دهد اما این غش در معامله و حرام است چرا که دانشجو با تفکر دیگری برای درس خواندن آمده است نه اینکه علوم سکولار را فرا بگیرد.

 

وی با اشاره به علوم انسانی غربی که در دانشگاه ها تدریس می شود، افزود: با علم سکولار دین دانشجویان از دست می رود چرا که علمی که به آنها آموخته می شود از دین جدا است، این گناهی است که در حق دانشجو می شود، رهبر معظم انقلاب همواره نسبت به مسائل روز تحلیل می دهند، نظر تحصیل کرده ها در زمان تحلیل انقلاب منطبق بر فرمایشات رهبری نبود، همیشه اختلاف نظر بوده است، افراد مومن  تنها به تبعیت می پرداختند و اقدامی انجام نمی دادند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: با تفکرات سکولاریی در دانشگاه انسان تربیت کردیم که دیپلمات شده است و غرب به راحتی آنها را تحت تسلط خود در می آورد، علم سکولار مردود است زیرا که برمبنای علم تجربی نمی توان معادلات آن را کشف کرد، علوم انسانی مبدع وحیانی دارند و باید از خدا آن را دریافت کرد، با مطالعه کتاب های علوم انسانی غربی متوجه می شویم علوم انسانی غربی تجربی نیست و افرادی که نظریه داده اند آن را تجربه نکرده اند؛ بنابراین وقتی نظریه های مکاتب تجربه نشده است و قابل تعمیم به دنیا نیست، نظریه علوم انسانی غربی مربوط به یک نفر است در حالی که نظر پیغمبر (ص) حجیت ندارد.

 

سردار نقدی اظهار داشت: علوم انسانی غربی در تجربه خود سه عنصر قدرت اقتصادی، قدرت تبلیغ و رسانه و قدرت زور را مبنای قدرت می دانند، در برابر هر سه هزار قدرت آمریکا ایران یک بوده است اما مردم ایران، لبنان و غزه توانسته اند آنها را شکست دهند و معادلات قدرت را بر هم زنند.

 

وی با انتقاد از این که امنیت بر مبنای علوم سکولار تدریس می شود، گفت: برخی می گویند که رضا خان امنیت ایجاد کرده است، مبنای این تفکر غلط است چرا که امنیت نترسیدن است درحالی که مردم در زمان رضا خان در خانه خودشان هم از ترس می لرزیدند و جرات نداشتند حتی مراسم های دینی را انجام دهند، مبنای این تفکر باطل است و باید آن در عالم تجربه آن را دید، اوباما در سخنرانی خود می گوید که از 11 سپتامبر تاکنون 400 هزار نفر از مردم آمریکا کشته شده اند، این کشتار را تروریست ها انجام نداده اند بلکه خودشان این کار را انجام داده اند این امنیت نیست و از نظر تجربی این اندیشه اشتباه است.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با انتقاد از این که بسیاری کتاب های علوم انسانی غربی در دانشگاه ها تدریس می شود، گفت: با بررسی های انجام شده مشخص شد در علوم سیاست 600 عنوان کتاب وجود دارد که مبنای آن تفکر سکولار است که این تعداد کتاب به چند هزار عنوان کتاب نیز می رسد، برخی می گویند ما مجبور هستیم این کتاب ها را بخوانیم در حالی که منابع زیادی است که می توان تا مقطع دکتری علوم سیاسی بر مبنای تفکر اسلامی باشد و نیازی به کتاب های علوم سیاسی غربی نیست، مخالف نظریه دیگران و تدریس آن نیستیم اما نباید این نظریات با دیکتاتوری به دانشجو تحمیل شود چرا که این ظلم بزرگی است.

 

سردار نقدی با اشاره به اقدامات خصمانه کشورهای غربی اظهار داشت: کشورهای غربی در جایی که تنش نیست فتوای آزادی می دهند و در جایی که جای بحث و گفت وگو است فتوای ممنوعیت می دهند، دانشجو را سرکوب می کنند، دانشگاه محل آزادی و حرف زدن است.

 

وی افزود: برخی معتقدند تحول در علوم انسانی زمان بر است و نمی توان تا نظریه های دیگر کامل شود از حرف های و نظریات سکولار استفاده نکرد در حالی که راه میان بر وجود دارد، تا آن زمان نمی توان بیکار بود باید کتاب های علوم انسانی اسلامی را مطالعه کرد.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با انتقاد از گفته برخی که می گویند باید علوم انسانی را بومی کرد، گفت: این کار ما را عقب می اندازد ما راهکارهای اساسی را قبول داریم اما باید راه میان بر رفت، مسائلی در علوم انسانی اسلامی وجود دارد که تنها عنوان آن در علوم انسانی غربی تفاوت دارد مثل مباحث تربیتی که با نام روانشناسی در علوم انسانی غربی آمده است، در درس خارج فقه امام (ه) ایشان جهاد را درس دادند اینکه دوست و دشمن کیست، تمام مسائل کلان سیاسی در صحبت های امام بوده است.

 

سردار نقدی با انتقاد از صحبت های برخی که معتقدند مجموعه کتاب های علوم انسانی اسلامی کامل نیست، گفت: در درس های سکولار نیز مجموعه کاملی وجود ندارد، به اتهام اینکه مجموعه علوم اسلامی کامل نیست نباید علم سکولار در دانشگاه تدریس کرد این یک نوع خود کم بینی است، دانشجویان باید تحول در علوم انسانی ایجاد کنند.

 

وی در پایان سخنان خود با اعلام آمادگی دانشگاه بسیج در ایجاد تحول در علوم انسانی، گفت: دانشگاه بسیج آماده است تحقیقات دانشجویان و فارغ التحصیل در علوم انسانی اسلامی را که در طاقچه وزارت علوم خاک می خورد را به مرحله اجرا و عمل در آورد. /818/پ202/ج

ارسال نظرات