۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۳۰۷۹۲۵
آیت الله سبحانی تأکید کرد؛

ضرورت حمایت امت اسلام از شیعیان نیجریه/ جرم شیعه این است که زیر بار استکبار نمی رود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به حوادث دردناک نیجریه و کشتار صدها تن از شیعیان این کشور، این حادثه را محکوم و بر ضرورت حمایت امت اسلام از شیعیان نیجریه تأکید کرد.
درس خارج اصول آيت الله سبحاني در مسجد اعظم قم درس خارج اصول آيت الله سبحاني در مسجد اعظم قم درس خارج اصول آيت الله سبحاني در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) گفت: حضرت می فرمایند که عمل تابع نیت است از این رو تنها عمل زیبا کافی نیست.


وی افزود: عمل باید زیبا بوده و نیتش نیز زیبا باشد، اگر عمل زیبا بوده اما نیت آن دارای زیبایی نباشد فایده ای ندارد؛ قرآن کریم می فرماید کافر حق ندارد مسجد را بسازد چون عمل آن زیبا محسوب می شود اما نیت زیبا نیست.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که کسانی که در زمان پیامبر اسلام به جهاد می رفتند دو گونه بودند، اظهار داشت: گاهی افراد از مکه به مدینه هجرت می کردند تا در خدمت پیامبر باشند که چنین افرادی با خدا و پیغمبر همراه هستند اما کسانی که که برای منافع خود کار زیبا و جهاد انجام می دهند در آخرت نصیبی ندارند.


وی ادامه داد: طلابی که از سراسر کشور به قم آمدند اگر نیت شان این است که خود را بسازند و دین را تبلیغ کنند بسیار خوب است، طلاب باید توجه داشته باشند که دنیا علیه تشیع قیام کرده است؛ جرم تشیع این است که زیر بار دول استکباری نمی رود.


حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به حوادث دردناک نیجریه و کشتار صدها تن از شیعیان این کشور، این حادثه را محکوم کرد و ابراز داشت: ارتش نیجریه حدود 500 نفر را در حسینیه کشته است، دولت این کشور می گوید از این حادثه خبر ندارد و ارتش چنین کاری کرده است؛ حال اگر صدها بار محکوم کنیم چه نتیجه ای دارد.


وی عنوان کرد: اگر هجرت طلاب برای منافع باشد در روز قیامت در حدود انبیای بنی اسرائیل نخواهند بود، خلوص نیت پایه سعادت است؛ اساس خودسازی نیز خلوص است، کار انسان باید واقعا برای خداوند متعال باشد./1323/پ202/ج

ارسال نظرات