۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۳۰۷۹۹۹

مسابقات قرآنی بسیج آذربایجان‌شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ بیست و چهارمین دوره‌ مسابقات قرآنی بسیج با حضور 150 نفر از بانوان از سراسر استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
حجت الاسلام عبدالرحيم سرايي، مسؤول سازمان بسيج طلاب و روحانيان آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در آغاز بیست و چهارمین دوره‌ مسابقات قرآنی بسیج اظهار داشت: اگر ارتباطمان با قرآن کریم قطع نشود، می توان به بصیرت رسید.

 


وی تمسک به قرآن و عترت را رمز سعادت دنیا و آخرت دانست و خاطرنشان کرد: اگر نتوان از معارف اهل بیت و آیات الهی به صورت توأمان بهره جست، احتمال انحراف از اسلام ناب محمدی(ص) وجود دارد، به عبارت دیگر ائمه اطهار مفسران حقیقی آیات کلام الله مجید هستند.

 


جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اسف‌بار مسلمانان و شیعیان در کشور نیجریه گفت: شیعیان نیجریه در روز عاشورا شور خاصی آفریدند، همین امر موجب جنایت گروه‌های تکفیری و سلفی وابسته به آل‌سعود در نیجریه شده است.

 


حجت الاسلام سرایی با تأکید بر توجه جامعه بین‌الملل به ویژه مدعیان حقوق بشر در غرب به شیعیان نیجریه تصریح کرد: سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر در اقدام مذکور و اقدام های این چنینی جای بسیار تعجب را دارد. آیا قیمت جان انسان های مردم فرانسه و اروپا پر ارزش تر از سایر مردمان جهان باشد که این طور آسوده هستند.

 


وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: از مولای متقیان حضرت امیرمؤمنان سوال کردند در این شرایط وظیفه ما چیست؟ فرمودند؛ آگاه باشید، زمانی که فتنه ها می‌خواهند طرف شما بیایند، باید راه درست را تشخیص بدهید، مبادا قرآن را از خود دور کنید، قرآن درخانه ما مسلمانان هست اما استفاده ای نمی شود.

 


همچنین حجت‌الاسلام مهدی تقی زاده، مسؤول تربیت و آموزش سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی در سخنانی اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام دو یادگار گرانقدر برای شیعیان به امانت گذاشته است، یکی عترت و دیگری قرآن کریم که باید تمسک به این دو مهم داشته باشیم تا هرگز گمراه نشویم.

 


وی با بیان این‌که قرآن و عترت باید در کنار هم باشند تا سبب رشد و سعادت انسان ها شوند، گفت: برای تمسک جستن به پیامبران و ائمه باید محبت، ولایت و به شناخت اهل بیت بپردازیم. نباید قرآن در جامعه مهجور بماند. آن افرادی که به قرآن اشراف دارند، باید درخدمت قرآن بمانند و افراد بیشتری را جذب قرآن کریم کنند.

 


سرهنگ خلیل باباش پور، مسؤول برگزاری بیست و چهارمین مسابقات قرآنی بسیج در استان آذربایجان شرقی نیز در سخنانی با بیان این‌که امسال بیش از 150 نفر از سراسر استان در این مسابقه شرکت کرده اند که بیشترین استقبال از شهرستان ها بوده است، ادامه داد: بیشترین شرکت کنندگان مسابقه را بانوان کمتر از 16 سال تشکیل می دهند./935/202/ب1

ارسال نظرات