۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۳۰۸۰۴۴
امام جمعه هویزه:

قتل شیعیان نیجریه برای جلوگیری از گسترش فرهنگ تشیع و انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه هویزه با اشاره به سیاست یک بام و دو هوای سازمان‌ها و کشورهای مدعی حقوق بشر، گفت: کشتار فجیعانه شیعیان نیجریه و بی تفاوتی مسؤولان این کشور به دلیل ترس از نفوذ مذهب تشیع و انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام ناصر نيسي ، امام جمعه شهرستان هويزه

حجت الاسلام ناصر نیسی امام جمعه هویزه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که ادعای ارتش نیجریه مبنی بر مبارزه با تروریسم قابل قبول نیست، افزود: عدم صدق گفتار ارتش این کشور در مبارزه با گروه تروریستی بوکو حرام با توجه به بیعت این گروه با داعش و مقابله با شیعیان نشان از دورویی مسؤولان این کشور است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به حوادث نیجریه و برخورد حکومت و ارتش نیجریه با شیعیان متدین و انقلابی این کشور به ویژه رهبر آنها شیخ زکزاکی گفت: توسعه فرهنگ تشیع و انقلاب اسلامی در این کشور آنها را به مقابله با و قتل شیعیان وادار کرد.

 

حجت الاسلام نیسی با بیان این که تاریخ ثابت کرده که با قتل و کشتار توانایی رویارویی با فرهنگ ناب و اصیل اسلام محمدی وجود ندارد، گفت: در صدر اسلام و زندگانی پیامبر اکرم(ص) و معصومین به ویژه امام حسین(ع) شاهد رویارویی با اسلام بودیم؛ اما بحث شهادت عاملی در رواج فرهنگ تشیع شده و ایجاد رعب و وحشت و قتل برای جلوگیری شیعیان از دنبال کردن اهداف خود بوده که نتیجه بخش نیست.

 

این مقام مسؤول ارتش نیجریه را متأثر از فرهنگ استکبار جهانی به ویژه رژیم اشغالگر قدس و آمریکا دانسته و بیان داشت:  ارتش نیجریه تناسبی با قوانین ارتش های جهان به ویژه قوانین ارتش های اسلامی نداشته و دست نشاندگی و خط گرفتن از استکبار جهانی و سکوت رسانه های جهانی استکبار در برابر کشتار فجیعانه شیعیان نیجریه به ویژه آفریقایی برای سرپوش گذاشتن بر این رویداد است.

 

امام جمعه هویزه با بیان سکوت و بی تفاوتی سازمان های جهانی و  رسانه ها و کشورهای مدعی حقوق بشر در برابر کشتار شیعیان نیجریه و بالعکس اعتراض و بزرگ نمایی حوادث تروریستی همچون حوادث تروریستی فرانسه به سیاست یک بام و دو هوا این سازمان ها و کشورها اشاره کرده و گفت:  قتل شیعیان نیجریه نشان از ابزار قرار گرفتن ارتش و مسؤولان این کشور به دست استکبار گران است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به مقام ومنزلت شیخ و تلاش وی در تبلیغ تشیع در کشور نیجریه ابراز داشت: ایشان با منطق قرآنی و دعوت به حقانیت تشیع به تبلیغ مذهب تشیع پرداخته و برخورد فجیع و زننده با این شخصیت نشان از دست نشاندگی ارتش و مسؤولان کشور نیجریه است.

 

حجت الاسلام نیسی با اشاره به شیخ زکراکی و سابقه چندین ساله ایشان در تبلیغ فرهنگ تشیع گفت: در راستای اهداف امثال داعش در کشورهای خاورمیانه و کشاندن چنین اهدافی در آفریقا از سوی استکبار جهانی و دست نشانده های آنها این جنایت فجیع صورت گرفت./9456/302/ب2

ارسال نظرات