۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۳۰۸۰۸۲
مسؤول واحد پذیرش حوزه علمیه اصفهان:

بهترین راه مقابله با تهاجمات دشمن، ورود جوانان به حوزه علمیه برای شناخت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول واحد پذیرش حوزه علمیه اصفهان با اشاره به لزوم کسب علوم دینی و شناخت اسلام واقعی، گفت: یکی از بهترین راه های مقابله با تهاجمات دشمن، ورود جوانان به حوزه علمیه و تلاش برای شناخت واقعی اسلام است.
حجت الاسلام ولاء کلباسي

حجت الاسلام ولاء کلباسی، مسؤول واحد پذیرش مرکز مدیریت حوزه علمیه استان اصفهان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، گفت: در حال حاضر شاهد تهاجم فرهنگی و هجمه وسیعی از  تبلیغات ضد اسلامی از سوی دشمنان اسلام هستیم، یکی از بهترین راه های مقابله با تهاجمات دشمن، ورود جوانان به حوزه علمیه و تلاش برای شناخت واقعی اسلام است.

 

وی ادامه داد: وقتی اسلام واقعی را بشناسیم دیگر گروهای تکفیری مثل داعش را به مسلمانان نسبت نمی دهیم، بسیاری از دل زدگی ها نسبت به دین مبین اسلام به خاطر افراطی گری برخی افراد و شناخته نشدن اسلام واقعی و وجود الگوهای ناشایستی است که به اسم اسلام فعالیت می کنند.

 

مسؤول واحد پذیرش حوزه علمیه اصفهان، افزود: در حوزه علمیه سه علم اساسی آموزش داده می شود، آیات محکمات که همان اعتقادات است، علم اخلاق و علم مربوط به احکام شرعی علوم اصلی هستند که در حوزه تدریس می شوند، حوزه علمیه این سه علم اساسی را به طلاب آموزش می دهد تا بتوانند با عمل به این سه علم به کمال و تکامل حقیقی برسند.

 

حجت الاسلام کلباسی، اظهار داشت: ما نسبت به تکالیف دین مسؤول هستیم و برای درست زندگی کردن در جامعه، مسئولیت ها و وظایفی داریم، پدر علامه محمدباقر مجلسی وقتی که فرزندشان به سن تکلیف رسید به او گفت: "پسرم من نسبت به وظیفه خودم در مقابل مسائل شرعی تو انجام وظیفه کردم و تو را با شرع و احکام شرعی آشنا کردم از این به بعد لطف کن به وظایفت عمل کن" ، نکته جالب این است که علامه محمد باقر مجلسی صاحب بحار الانوار در سن15 سالگی مجتهد شد.

 

وی در ادامه گفت: جوانان ما باید به احکام شرعی آشنا باشند تا بتوانند وظایف و تکالیف شرعی خود را به درستی انجام دهند چرا که در روز قیامت باید در محضر الهی جواب گو باشند، والدین هم باید برای تربیت فرزندان و آشنا کردن آن ها به احکام و تعالیم دینی تلاش کنند و از راهنمایی و کمک به فرزندان خود غافل نشوند.

 

کارشناس مذهبی حوزه ابراز داشت: در دفتر تبلیغات حوزه علمیه  زبان های مختلف انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و سایر زبان های زنده دنیا به طلاب ارائه می شود و طلاب آموزش دیده به عنوان مُبلغ، جهت ارائه فرهنگ اسلامی و سنت اهل بیت به سایر کشورها اعزام می شوند، با توجه به این که جامعه جهانی نیاز به اساتید وارسته و مقید و آشنا به اسلام دارد، طلاب باید تمام تلاش خود را برای کسب علوم دینی بکنند تا بتوانند نیاز جامعه جهانی را پوشش بدهند.

 

حجت الاسلام کلباسی در پایان توضیح داد: در حال حاضر تعداد زیادی از طلاب خارجی  در جامعة المصطفی مشغول به تحصیل هستند که از کشورهای مختلف جذب می شوند و فرصت تحصیل علوم حوزوی زیر نظر اساتید مجرب برایشان فراهم شده است. /869/302/ب2

ارسال نظرات