۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۳۰۸۸۷۰
استاد حوزه و دانشگاه:

رمز موفقیت کشورهای پیشرفته غیراسلامی اجرای فرامین اسلام به صورت عملی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: رمز توسعه و ترقی کشورهای پیشرفته غیراسلامی، اجرای فرامین و قوانین اسلام در عمل است، به گونه ای که غالب جوامع آنها دستورات اسلامی را در روش زندگی خود به کار می گیرند.
حجت الاسلام گيوي نهاوندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام امرالله گیوی نهاوندی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، امروز در نشستی با موضوع سبک زندگی اسلامی ویژه اساتید، دانشجویان و خانواده های آنها که در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: رسالت تمامی پیامبران الهی و سخن نهایی همه انبیا آموزش و فهماندن تمامی دستورات دین به مردم برای کسب سعادت در دنیا و آخرت بوده است.

 

وی با بیان اینکه پیامبران الهی مبعوث شده بودند تا رفتار و سبک زندگی در دنیا را به جوامع بشری فهمانده و آموزش دهند، افزود: دین مبین اسلام نیز به عنوان کامل ترین دین الهی با همین هدف به بشریت ابلاغ و اهدا شد.

 

حجت الاسلام گیوی نهاوندی اضافه کرد: به همین دلیل است که تمامی احادیث و روایات اسلامی به این دنیا ارتباط داشته و می بایست این دستورات در زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان به کار گرفته شود تا زمینه ساز سعادت دنیوی و اخروی آنها شود.

 

رییس سابق دانشگاه‌های علوم قرآنی کشور با یادآوری برخی از دستورات اسلام در زمینه سبک زندگی دینی، خاطرنشان کرد: صداقت و راستگویی، نظم و انضباط در امور مختلف، خوش قولی، خیرخواهی و تبسم و داشتن چهره شاد در زندگی از دستورات اسلام در زندگی فردی و اجتماعی بوده که متأسفانه بسیاری از ما به همین دستورات ساده اما مؤثر هم توجه کافی نداریم.

 

وی با بیان اینکه اگر دستورات اسلامی در زمینه‌های مختلف اجرا شوند، بسیاری از مشکلات جامعه ما مرتفع می شود، اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از فرامین اسلامی و دینی در جامعه به صورت ظاهری و ریاکارانه اجرا می شوند در حالی که اصل و واقعیت عمل برخلاف دستورات اسلامی است.

 

حجت الاسلام گیوی نهاوندی با اشاره به اینکه این موضوع درد مشترک همه جوامع و کشورهای اسلامی است، ادامه داد: به همین دلیل است که با وجود قوانین و شاخص‌های مترقی دین اسلام، مسلمانان هنوز نتوانسته‌اند به جایگاه شایسته خود در جهان برسند.

 

این محقق و پژوهشگر حوزوی تصریح کرد: در واقع رمز موفقیت، ترقی و پیشرفت کشورهای توسعه یافته غیراسلامی نیز در اجرای فرامین و قوانین اسلام در عمل است، به گونه ای که غالب جوامع آنها دستورات اسلامی را در روش زندگی خود به کار می‌گیرند.

 

وی با بیان اینکه بکارگیری دستورات اسلام در عمل سبب پیشرفت و ترقی فردی و اجتماعی می شود، افزود: باید استفاده از احکام و آموزه های اسلامی در زندگی از سنین ابتدایی و در کودکی آغاز شود تا فرد در آینده نیز عامل واقعی به احکام اسلامی باشد.

 

حجت‌الاسلام گیوی نهاوندی افزود: رمز موفقیت کشورهای پیشرفته نیز به همین موضوع برمی‌گردد که اصول و مسائل ارزشی نظیر نظم و انضباط، راستگویی، برنامه ریزی در کارها و این گونه موارد را از سنین کودکی به فرزندان خود آموخته و در نتیجه جامعه آنها به این سمت حرکت می کند./9314/202/ب2

ارسال نظرات