۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۳۰۸۸۸۳
با حضور رییس جامعةالمصطفی صورت گرفت؛

رونمایی از کتاب حجت فقیهان/ بازگشایی بخش نسخ خطی و سنگی کتابخانه مجتمع آموزش عالی فقه

خبرگزاری رسا ـ آیین رونمایی کتاب حجت فقیهان و بازگشایی بخش نسخ خطی و سنگی کتابخانه مجتمع آموزش عالی فقه با حضور حجت الاسلام و المسلمین اعرافی برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین رونمایی کتاب حجت فقیهان و بازگشایی بخش نسخ خطی و سنگی کتابخانه مجتمع آموزش عالی فقه امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، رییس جامعة المصطفی العالمیه، در سالن شهید مطهری مجتمع آموزش عالی فقه قم برگزار شد.

 

رییس جامعةالمصطفی در این مراسم بیان داشت: کتاب حجت فقیهان به زندگی نامه آیت الله حجت پرداخته است؛ آیت الله حجت در کنار دو عالم دیگر در فصل بسیار حساس حوزه علمیه قم نقش مهمی داشته‌اند و تواضع این سه بزرگوار باعث شده است که راه برای آیت الله بروجردی در فصل‌های بعدی باز شود.

 

وی ادامه داد: حوزه علمیه باید پیش گام ایثار و گذشت از نام و نشان برای آرمان‌ها و اهداف باشد و طلاب نیز باید با این روحیه تربیت شوند؛ در حوزه علمیه باید صدها مجتهد که شرایط رهبری را دارند، وجود داشته باشد و همه آمادگی فداکاری داشته باشند، تا این که فرد صالح مقدم شود.

 

رییس جامعة المصطفی با بیان این که این مرکز در حوزه کتابخانه‌ای گام‌های مؤثری برداشته است، گفت: مجموعه کتابخانه‌ای این مرکز بیش از 600 هزار عنوان است که رشد مناسبی داشته است؛ متأسفانه در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات مالی رشد کافی وجود نداشته است؛ کتابخانه مرکز آموزش عالی فقه از امتیازات جامعة المصطفی است.

 

وی افزود: کتاب‌های خطی و سنگی به غیر از میراث هزار اثری که از گذشته در کتابخانه موجود بوده است؛ امروز با همت برخی مسؤولان بیش از سیصد اثر به این کتابخانه افزوده شده است و به زودی فهرست این کتاب‌ها در دو جلد رونمایی خواهد شد؛ نمایندگان در خارج و مدیران در داخل باید به غنی سازی ذخائر خطی و حفظ آنها توجه خاص داشته باشند./1324/پ203/ف2

ارسال نظرات