۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۳۰۸۸۹۹
امام جمعه پلدختر:

علم آموزی باید همراه با بصیرت باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پلدختر با بیان این که علم و آگاهی مدار خلافت انسان است، گفت: علم آموزی باید همراه با بصیرت باشد.
نشست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوری، امام جمعه پلدختر، ظهر امروز در جلسه کارگروه علمی ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان گفت: آموزش و پرورش متولی تولید علم است.


وی با بیان این که علم و آگاهی مدار خلافت انسان است، افزود: علم و آگاهی موجب جهل زدایی در جامعه می شود.


حجت الاسلام سوری عنوان داشت: آموزش و پرورش به دلیل برخورداری از پتانسیل ویژه می تواند نقش ویژه ای را ایفا کند.


وی با بیان این که آینده کشور وابسته به نیروهای وارسته، لایق و مؤمن است، گفت: جامعه کارآمد نیازمند آموزش و پرورش پویا است.


امام جمعه پلدختر با بیان این که آموزش و پرورش سرچشمه حیات جامعه است، اظهار داشت: این نهاد باید در راستای تربیت علمی دانش آموزان به تربیت اخلاقی آنان نیز توجه داشته باشد.


وی مهم ترین وظیفه معلم را تربیت نیروی انسانی کارآمد دانست و یادآور شد: اگر دانش آموزان به خوبی تربیت نشوند، در آینده با آسیب های اجتماعی مواجه خواهیم شد.


حجت الاسلام سوری با بیان این که علم موجب برتری بشر می شود، ادامه داد: انقلاب اسلامی پرچم علم و آگاهی را برافراشته و انگیزه جوانان در علم و دانش را تقویت کرده است.


وی تصریح کرد: امروز همه باید تلاش کنیم که علم و دانش را گسترش دهیم چراکه اگر جهل در جامعه رخنه کند دیگر خبری از توسعه نیست.


امام جمعه پلدختر با اشاره به این که امام علی (ع) ابزار شناخت حق را علم می دانند، افزود: جامعه براساس آگاهی و افزایش علم و دانش ترقی پیدا می کند.


وی یادآور شد: انسان باید بر پایه علم آموزی استوار باشد و باید به این مهم توجه داشت که علم همراه با بصیرت باشد چراکه علم بدون بصیرت جامعه را گمراه می کند./9459/203/ب1

ارسال نظرات