۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۳۰۸۹۵۴

«حدیث انتظار» به بازار کتاب رسید

خبرگزاری رسا ـ کتاب «حدیث انتظار» ویژه نامه «نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت امام زمان عجل الله تعالی و فرجه الشریف» از سوی مرکز تخصصی مهدویت راهی بازار نشر شد.
کتاب «حديث انتظار»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «حدیث انتظار» ویژه نامه «نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت امام زمان عجل الله تعالی و فرجه الشریف» از سوی مرکز تخصصی مهدویت راهی بازار نشر شد.

 

نهم ربیع الاول؛ سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت بقیة‌الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف به لحاظ تأثیر عمیق و ماندگارش در حیات اعتقادی شیعیان نقطة عطفی در تاریخ شیعه به شمار می‌رود، و درست از همین‌رو، نیازمند حجم عظیمی از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی برای بازنمایی این رخداد عظیم است. گذشت زمان، نه تنها از اهمیت بحث درباره این رویداد مهم تاریخی نکاسته، بلکه بر آن افزوده است، و امروزه بسیاری از صاحب‌نظران رویکرد کلان تبلیغی و فرهنگی به این روز را برای آشنایی نسل حاضر با آموزه امامت و مهدویت امری حیاتی می‌شمرند.

 

متأسفانه باید گفت که برخی در این ایام، نه غالباً از منظری واقع‌بینانه بلکه یک‌سویه و جهت‌دار در صدد دامن زدن به اختلافات مذهبی هستند. به عبارتی بجای این‌که درصدد کشف و شناسایی حقایق و ظرفیت‌های بیان و بلاغ معارف مهدوی در جامعه باشند، درصدد برگزاری جشن‌هایی به مناسبتی خاص هستند. و پر پیداست که این امر، بدون دامن زدن به اختلافات مذهبی شدنی نبوده است. این اختلاف‌پراکنی‌ها همچون بذری است، که در چنین مواقعی کاشته می‌شود، و با گذشت زمان اگر به موقع آفت‌زدایی صورت نگیرد، ریشه می‌دواند و آرام آرام شاخ و برگ خود را نشان می‌دهد تا در زمان مناسب به ثمر نشیند.

 

آگاهی از این امر، به کسانی که در پی درک حقیقتند هشدار می‌دهد، که در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی از ظرفیت‌ها و فرصت‌های بزرگ سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف غافل نبوده و در داوری‌های خویش حتی‌الامکان مصلحت‌های امت واحده اسلامی را مدنظر داشته باشند. نهم ربیع الاول هر چه بود، و هر چه هست سالروز امامت بزرگ‌مردی است، که در راه شکست جبهه باطل مردانه می‌ایستد. پس ما نیز از این مقدار مردانگی درباره او دریغ نورزیم، که راست بگوییم، و راستی‌ها را بگوییم؛ و امید این جستار، همه آن است که اتمام حجتی باشد، در ظرفیت‌شناسی تبلیغی این روز بزرگ و گرامی.

 

معاونت تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت، اهتمام ویژه به این روز را نیاز حیاتی و فوری باورمندان به آموزه سترگ مهدویت می‌داند و در این راستا، سلسله مباحثی را در قالب کتاب حدیث انتظار به علاقه‌مندان ارائه کرده است. نوشتار پیش‌رو کوششی در ارائه بیان فرصت‌های تبلیغی در این باره و مواجهه با فرصت سوزی‌ها است؛ گامی هرچند اندک که امید است مقبول افتد./998/د102/ق 

منبع: مرکز تخصصی مهدویت

ارسال نظرات