۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۳۰۹۰۱۸
همزمان با هفته وحدت؛

160 روحانی مبلغ به مناطق مختلف خراسان شمالی اعزام می شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته وحدت بیش از 160 روحانی مبلغ به مساجد شهرها و روستاهای این استان اعزام می شوند.
حجت الاسلام خادمي

به گزارش خبرگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی هفته وحدت، با اشاره به برنامه های این نهاد به منظور گرامیداشت ایام میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع)، اظهار کرد: در این هفته با اعزام روحانیان مبلغ به مناطق مختلف خراسان شمالی، برنامه های مختلفی با موضوع میلاد رسول گرامی اسلام و هفته وحدت برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه در این راستا بیش از 160 روحانی مبلغ از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه بومی استان به مساجد شهری و روستایی خراسان شمالی اعزام می شوند، افزود: این روحانیان در مناطق مختلف استان به تبیین و تشریح سیره و سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) می پردازند.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به اینکه محور نشست ها و برنامه های هفته وحدت ترویج سبک زندگی اسلامی و الگوپذیری از سیره رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است، خاطرنشان کرد: شمار قابل توجهی از این روحانیان به مناطق و روستاهای تلفیقی شیعه و سنی استان رفته و برنامه های هفته وحدت را اجرا می کنند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی با بیان اینکه مهم ترین هدف از برگزاری جشن های میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) بهره‌مندی از این ایام در راستای ارتقای سطح فرهنگی و اخلاقی استان است، اضافه کرد: توسعه و تعمیق باورهای دینی و تقویت وحدت و انسجام موجود در بین اقوام و پیروان مذاهب مختلف در خراسان شمالی از دیگر اهداف برنامه های این هفته است.

 

وی اظهار کرد: اعزام روحانیان مبلغ به مساجد شهرها و روستاها، آذین بندی معابر عمومی، برگزاری ویژه برنامه های وحدت در مساجد، برگزاری ویژه برنامه هایی در هیئات مذهبی و برگزاری مسابقات فرهنگی برخی از برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در هفته وحدت در مرکز و شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی است.

 

حجت الاسلام خادمی برگزاری گفتمان های دینی با موضوع وحدت اسلامی، اخلاق و مهرورزی، اجرای جشن متمرکز هفته وحدت با حضور علما و اقشار مختلف اهل سنت و تشیع، برگزاری جشن و مولودی خوانی، برپایی محافل کرسی تلاوت و انس با قرآن در خانه های قرآن شهری و روستایی، هیئات مذهبی و کانون های فرهنگی مساجد، سخنرانی روحانیان شبکه تبلیغ و تبیین وحدت اسلامی و چالش های پیش روی جهان اسلام از جمله موضوع جریانات تکفیری در بین گروه های مختلف مردم و ارسال پیام تبریک هفته وحدت به ادارات و نهادها و تشکل های دینی و مردمی را از دیگر برنامه های نهاد تبلیغات اسلامی استان در هفته وحدت برشمرد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه هفته وحدت نماد عزت و عظمت مسلمانان است، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید از هر فرصتی برای تقویت وحدت و انسجام بین خود استفاده کنند که هفته وحدت و سالروز ولادت حضرت رسول اکرم(ص) بهترین فرصت به این منظور است.

 

به گفته وی در این هفته مسلمانان می بایست به طور ویژه نکات مشترک و اعتقادات واحد خود را به یاد آورده و برای اعتلای جهان اسلام تلاش کنند چرا که تنها با وحدت مسلمانان، صلح در جهان اسلام برقرار می شود.

 

حجت الاسلام خادمی افزود: رمز پیروزی انقلاب و تداوم اقتدار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی هم وحدت و یکپارچگی مردم بوده و به همین دلیل نیز این مهم همواره در صدر سیاست گذاری های نظام و تأکیدهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب قرار دارد.

 

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 918 هزار نفری استان خراسان شمالی، ترکمن های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

 

یادآور می شود، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی(ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد(ص)، (دوازدهم ربیع الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به عنوان هفته وحدت نامگذاری شد./9314/202/ب1

ارسال نظرات