۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۳۰۹۱۲۳

آمار داوطلبان انتخابات مجلس در آذربایجان‌شرقی از مرز 220 نفر گذشت

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از ثبت‌نام 61 نفر دیگر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه این استان خبر داد.
انتخابات مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید شبستری، رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی عصر امروز در جمع خبرنگاران از ثبت‌نام 61 نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه این استان در چهارمین روز ثبت‌نام خبر داد.

 

وی با بیان این‌که هنوز کار ثبت‌نام 9 نفر نیز در حال انجام است، افزود: با ثبت‌نام افراد جدید، شمار داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی به 220 نفر رسید که یکصد نفر از آنان از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر ثبت‌نام کرده‌اند.

 

شبستری افزود: بعد از حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر، حوزه‌های انتخابیه مرند و جلفا با 23 نفر، سراب با 15 نفر و اهر و هریس با 12 نفر بیشترین و حوزه انتخابیه شبستر با 6 نفر کمترین داوطلب را داشته‌اند. 21 نفر از داوطلبان، زن و 34 نفر دارای مدرک دکترا هستند.

 

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که 9 نفر از کاندیداهای اقلیت‌های مذهبی نیز در این استان ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در این استان را که برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور یا فرمانداری تبریز مراجعه کرده‌اند، تا پایان روز ششم ثبت‌نام 25 نفر اعلام کرد و گفت: 5 نفر نیز در حال ثبت‌نام هستند.

 

وی با بیان این‌که مهلت ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری فردا چهارشنبه به پایان می‌رسد، تصریح کرد: افرادی که در انتخابات ثبت‌نام کرده یا قصد ثبت‌نام دارند حق نصب بنر در سطح استان را ندارند و در صورت مشاهده با خاطیان برخورد خواهد شد.

 

شبستری ادامه داد: آخرین مهلت ثبت‌نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را به ترتیب دوم و چهارم دی اعلام کرد و گفت: ثبت‌نام از ساعت 8 صبح تا 17 هر روز انجام می‌شود و البته مراکز ثبت‌نام تا آخرین مراجعه کاندیداها در هر روز کار ثبت‌نام را انجام خواهند داد./935/203/ب1

ارسال نظرات