۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۳۰۹۲۲۶
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

جلوگیری از ورود فتنه‌گران به عرصه‌های حساس نظام، رسالت ملی در قبال حماسه 9 دی است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: جلوگیری از ورود فتنه گران به عرصه های حساس نظام، رسالت و وظیفه همه مردم در قبال حماسه یوم الله نهم دی است.
حجت الاسلام سالاري- رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در جلسه ستاد بزرگداشت یوم الله نهم دی ماه در بجنورد، اظهار کرد: برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز نهم دی ماه تنها یک یادواره و یادمان نیست بلکه گرامیداشت یاد و نام خالقان این حماسه و تداعی کننده حماسه آفرینی مردم ایران در صحنه های حساس است.

 

وی با بیان اینکه گرامیداشت این روز همچنین اعلام آمادگی عموم مردم برای تداوم حماسه آفرینی و حضور آنها در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی کشور و نظام اسلامی است، افزود: در واقع هدف از برگزاری مراسم این روز در نقاط مختلف کشور نیز اعلام این آمادگی از سوی آحاد مردم جامعه است.

 

حجت الاسلام سالاری در ادامه با اشاره به وظیفه مردم در برابر فتنه و فتنه گران، اضافه کرد: مردم بصیر و هوشمند ایران اسلامی در نهم دی ماه 88 بساط فتنه گران را در هم پیچیدند اما باید توجه داشت که وظیفه ما در قبال فتنه و فتنه گران به پایان نرسیده است.

 

وی با بیان اینکه شناخت شاخصه های فتنه نخستین وظیفه مردم در قبال فتنه و فتنه گران و حماسه نهم دی است، ادامه داد: اگرچه شماری از عوام و خواص در فتنه 88 به دلیل مطامع شخصی سکوت کرده و در برابر فتنه گران ظاهر نشدند اما اکنون آنها هم جزء فتنه گران هستند چرا که با سکوت خود به نوعی از فتنه حمایت کردند.

 

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اینکه معرفی شاخصه ها و بسترهای بروز فتنه و فتنه گران دومین وظیفه در قبال حماسه نهم دی است، اظهار کرد: افزون بر این برائت و تبری جستن از فتنه گران به صورت عملی و نه تنها به صورت زبانی، سومین وظیفه مردم در برابر فتنه و فتنه گران است.

 

رییس ستاد گرامیداشت یوم الله نهم دیماه استان خراسان شمالی آخرین وظیفه همه افراد در قبال حماسه نهم دی ماه را جلوگیری از ورود فتنه گران به عرصه های حساس نظام دانست و افزود: در این زمینه وقتی از فتنه و فتنه گران سخن می گوییم مراد و منظور ما حزب و جریان خاصی نیست.

 

به گفته وی سران فتنه و محکومان فتنه مشخص بوده و وقتی صحبت از فتنه می شود قصد تخطئه کردن جناح و یا گروه خاصی را نداریم.

 

حجت الاسلام سالاری با اشاره به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری این دو رویداد سیاسی می بایست از نفوذ فتنه گران به این دو جایگاه حساس جلوگیری شود.

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه نباید از حماسه یوم الله نهم دی ماه و مراسم این روز سوءاستفاده جناحی و حزبی شود، افزود: اجازه نمی دهیم گروه ها و افراد سیاسی از مراسم گرامیداشت نهم دی ماه برای تبلیغ حزبی و جناحی استفاده کنند چرا که حماسه نهم دی ماه مردمی و ملی بوده و به حزب و گروه خاصی تعلق ندارد.

 

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: در مراسم این روز نباید به برخی افراد که جزء مسؤولان نظام بوده و خالصانه زحمت می کشند اهانت شود و در این زمینه با تمام متخلفان برخود خواهد شد.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه مراسم گرامیداشت یوم الله نهم دی ماه در مراکز تمامی شهرستان های استان برگزار می شود، گفت: مراسم محوری در استان نیز صبح چهارشنبه هفته آینده، نهم دی ماه در محل مسجد انقلاب بجنورد برگزار خواهد شد./9314/202/ب1

ارسال نظرات