۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۳۰۹۲۴۰
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛

به احترام حضور آیت‌الله مهمان‌نواز در انتخابات مجلس خبرگان داوطلب نمی‌شوم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به احترام ثبت نام آیت الله مهمان نواز در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، در این انتخابات داوطلب نمی شود.
حجت الاسلام يعقوبي- نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، در آخرین روز از مهلت یک هفته ای ثبت نام داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد که به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری مطرح بود، با صدور بیانیه ای اعلام کرد با توجه به نام نویسی آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده فعلی مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، به احترام ایشان برای انتخابات پیش رو داوطلب نمی شود.

 

حوزه انتخابیه استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری تنها یک کرسی دارد و در حالی که در سه دوره اخیر این مجلس آیت الله مهمان نواز عهده دار این سمت بوده است، پیش بینی می شد در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی نیز به عنوان یکی از گزینه های مطرح، نامزد شود.

 

تاکنون و در حالی که چند ساعت به پایان مهلت نام نویسی داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری باقی مانده، در حوزه انتخابیه استان خراسان شمالی 9 نفر برای رقابت در این انتخابات نام نویسی کرده اند.

 

آیت الله حبیب‌الله مهمان نواز، نماینده فعلی مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام امان الله فدایی، حجت الاسلام سید محمدرضا لک زایی، حجت الاسلام مهدی فاطمی سالانقوچ، حجت الاسلام علی اکبر اسحاق زاده، حجت الاسلام محمد غفوری نژاد، حجت الاسلام مصطفی جلالی، حجت الاسلام محمود حسینی و حجت الاسلام محمدحسن سلیمانی 9 نفری هستند که ثبت نام آنها در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خراسان شمالی تکمیل شده است.

 

نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از بیست و ششم آذرماه در ستاد انتخابات کشور و فرمانداری مراکز استانی مختلف شروع شده بود و امروز مهلت یک هفته ای آن به پایان می رسد.

 

ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری به وسیله نماینده داوطلبان که کتباً معرفی شده باشد نیز انجام می گیرد.

 

ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام کرده که مهلت نام نویسی داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تمدید نخواهد شد.

 

گفتنی است، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان هفتم اسفند امسال برگزار می شود.

 

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج نیز مشترکا با شهرستان قوچان استان خراسان رضوی یک نماینده دارد.

 

حدود 900 شعبه در خراسان شمالی برای این دوره از انتخابات تشکیل خواهد شد و 13 هزار نفر نیز عوامل اجرایی و انتظامی انتخابات را بر عهده خواهند داشت.

 

در انتخابات مجلس خبرگان رهبری 19 حوزه و در انتخابات مجلس شورای اسلامی 17 حوزه در استان خراسان شمالی در نظر گرفته شده است.

 

خراسان شمالی در انتخابات دوره های گذشته مشارکتی بیش از میانگین کشوری داشته است.

 

حدود 60 درصد از جمعیت 918 هزار نفری خراسان شمالی واجد شرایط رای در انتخابات 94 هستند./9314/203/ب1

ارسال نظرات