۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۳۰۹۳۷۶
نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

ایجاد سازمان‌ های مردم ‌نهاد برای اشاعه فرهنگ امر به معروف در جامعه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام گفت: به یقین ایجاد سازمان‌ های مردم‌نهاد مانند انجمن ‌ها و سمن ‌ها فرصت مغتنمی برای اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام ، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه چهارشنبه، 2 دی ماه، در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: با پر شدن خلأ قانونی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر این قانون اجرا و از آمران حمایت می ‌شود.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که قانون مانند خون است که در رگ ‌های یک پیکر وجود دارد، تصریح کرد: قانون باید در رگ‌های یک جامعه جاری و ساری باشد و این از ضرورت ها است.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهار محال و بختیاری با اشاره به این که اگر می‌خواهیم توفیقی نصیبمان شود باید به طور مستمر با امام عصر(ع) در ارتباط معنوی باشیم، تبیین کرد: رشته الهی به دست امام عصر(ع) است و خاندان اهل بیت بسیار کریم هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: اهل بیت(ع) اصل کرم هستند و اگر آن ‌ها را یاد کنیم آن‌ها نیز ما را یاد کرده و در همه امور به ما یاری می ‌رسانند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: در عرصه کنونی با وجود دشمنی ‌ها، فتنه‌ها و مسائل حساسی که در کشور پیش‌رو داریم، بسیار به کمک اهل بیت و امام عصر(ع) نیازمند هستیم و باید ارتباط معنوی خود را با ایشان بسیار زیاد کنیم.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، رسالت متولیان امر را بیشتر می کند، ابراز داشت: ممکن است تا قبل از تصویب این قانون به دلیل خلاء قانونی و نگرانی از برخی آسیب‌ها با تمام توان به این امر نپرداخته باشیم اما الان دیگر هیچ بهانه ای قابل قبول نیست.

 

وی با تأکید بر این که هم‌اکنون از طریق قانون پشتیبانی ‌های لازم صورت می ‌گیرد و باید نقش خود را در زمینه انجام این فریضه الهی به خوبی انجام دهیم، تصریح کرد: اسلام قصد دارد بی ‌تفاوتی در جامعه حاکم نشود و نظارت عمومی در جامعه زنده باشد؛ روح این قانون نیز این است که باید به آن توجه و عنایت شود و تبدیل به یک وظیفه عمومی شود.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه و تبدیل به یک فرهنگ شود و متوجه شویم تاکنون چه اشکالاتی در اجرای این امر وجود داشته است و از راهکارهای مناسب جهت رفع موانع استفاده کنیم.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که اهدای کارت ‌هایی متناسب با منکر یا معروف انجام شده به افراد، راهکار شایسته ‌ای است، تصریح کرد: از این روش به عنوان یک راهکار مناسب تنبیهی و تشویقی می‌توان استفاده کرد.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: به یقین ایجاد سازمان‌ های مردم‌نهاد مانند انجمن ‌ها و سمن ‌ها فرصت مغتنمی برای اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که فعالیت باید به گونه ‌ای باشد که با دیگر فعالیت ‌ها موازی کاری صورت نگیرد، اذعان داشت: سمن ‌ها ابزاری باشند که مردم مشارکت کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: نقش مشارکت مردم در انجام این امر خطیر بسیار مهم و ضروری است و باید به سازمان ‌های مردم‌ نهاد کمک شود چراکه نظارت عمومی بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.

 

وی عنوان داشت: حرمت‌ شکنی و تعرض به حقوق مردم و هنجارشکنی باید در جامعه از بین برود و لازمه این امر مهم این است که در برگزاری مراسم‌های مختلف از جمله جشن‌ها و اعیاد و عزاداری‌ها نسبت به هنجارشکن‌ ها حساس باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که باید نسبت به همه منکرات از جمله منکرات اقتصادی اجتماعی و سیاسی حساس باشیم و این از رسالت های امروز ما است، افزود: هر چیزی که نباید در جامعه اسلامی وجود داشته باشد منکر و هر چیزی باید وجود داشته باشد معروف است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن تأکید فراوانی کرده ‌اند.

 

امام جمعه شهرکرد، یکی از منکرات را هدر دادن سرمایه عمومی مردم دانست و گفت: معروف را به جای منکر و منکر را به جای معروف ننشانیم.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهار محال و بختیاری با بیان این که مصداق معروف و منکر هم ‌اکنون در جامعه انتخابات است، ابراز داشت: به یقین انتخابات به خودی خود یک معروف زیبا است که همه باید نسبت به آن حساس باشیم و به چالش کشیدن آن منکر است که تبعات خاص خود را دارد./9457/202/ب1

ارسال نظرات