۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۳۰۹۴۶۲
پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران:

دنیا صلح، صفا و همزیستی را از ایران درس بگیرد

خبرگزاری رسا ـ اسقف اعظم بابکن چاریان در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان همزیستی 400 ساله ارامنه با برادران و خواهران مسلمان در ایران را ستایش کرد و آن را درس عبرتی برای جهانیان دانست.
ديدار اسقف ارامنه با آيت الله طباطبايي نژآد

 به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، اسقف اعظم بابکن چاریان، پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران به همراه رییس هیأت مذهبی و تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان و شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران در دیدار با آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: من و همراهانم و جامعه ارامنه اصفهان میلاد پیامبر بزرگ اسلام را به شما و همه مسلمانان تبریک می‌گوییم.

 

وی در ادامه اظهار داشت: ارامنه بیش از 400 سال است که در ایران در کنار خواهران و برادران مسلمان خود با کمال احترام، همزیستی و زندگی دارند.

 

بابکن چاریان افزود: بعضی از ما سؤال می کنند که شما به عنوان مسیحی چگونه در یک کشور مسلمان زندگی می کنید و آیا آزادی مذهب و آموزش در کلیساها و مدارس دارید یا نه؟ و جواب ما به همه آنها این است که دنیا باید از ما درس بگیرد چرا که ما و برادران و خواهران مسلمانمان در ایران بیش از 400 سال است که در کنار هم با صلح و صفا زندگی می‌کنیم و آنها نیز باید در کشورهای خود همین روابط را با اقلیت ها داشته باشند.

 

وی اظهار داشت: ما به کلیه خارجی هایی که به دیدارمان می آیند و از این قبیل سؤالات دارند، می گوییم که شما تصورات اشتباهی از ما دارید، ما در صلح و صفا و همزیستی کامل با برادران و خواهران مسلمان خود در اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی ایران و در همه شهرهای ایران زندگی می‌کنیم و این باید سرمشقی باشد برای خارجی ها که بدانند این تبلیغات سو، مقرضانه است و ما هیچ مشکلی در ایران نداریم و کشور ما قوی‌ترین کشور منطقه است که ما در آسایش کامل در آن زندگی می کنیم.

 

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران به اتفاقات دردناک دنیا و جنگ های اخیر اشاره کرد و افزود: آرام اول جاثلیق ارامنه حوزه سیلیسی و رهبران مسیحیان خاورمیانه در کلیه ملاقات ها و حتی در دیدار با اوباما رییس جمهور آمریکا، او را نصیحت کردند که راه خودتان را از راه خدا جدا نکنید و همیشه در راه خدا حرکت کنید و از این همه ظلم و ستم و جنایت جلوگیری کنید.

 

وی تاکید کرد: کسانی که نسبت به انسان دید دشمنانه و نفرت آمیز دارند را به عنوان مسیحی نمی شناسیم.

 

اسقف اعظم بابکن چاریان گفت: از مسؤولان بلند مرتبه استان و شهر اصفهان، آقای استاندار و شهردار محترم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و اداره کل میراث فرهنگی که کمال همکاری را با ما داشته‌اند تشکر می‌کنم./1305/102/ب2

ارسال نظرات