۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۳۰۹۵۸۴

مراسم رونمایی از کتاب «حقیقت سمیر» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یک کارشناس مسائل خاورمیانه در مراسم رونمایی کتاب «حقیقت سمیر» گفت: سمیر قنطار مقاومت را تبدیل به ایدئولوژی کرد و ایدئولوژی او خود مقاومت بود.
محمدعلي مهتدي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتاب «حقیقت سمیر» خاطرات شهید سمیر قنطار با حضور شیخ وائل العلی، معاون حوزوی حزب الله لبنان، محسن مومنی‌شریف، رئیس حوزه هنری، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، رئیس شورای ائمه جمعه و جماعات کشور، مجتبی رحماندوست، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، باسم شریعتمداری، کاردار سفارت لبنان در ایران، محمدعلی مهتدی، دیپلمات پیشین وزارت خارجه و کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه و... در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

 

محمدعلی مهتدی، دیپلمات پیشین وزارت خارجه و کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه در این مراسم به ویژگی‌های شهید سمیر قنطار اشاره کرد و گفت: هر مبارزه و مقاومتی در چارچوب یک ایدئولوژی انجام می‌شود، مثلا ایدئولوژی کمونیستی یا بودایی یا... حتی مبارزه و مقاومت اسلامی هم در چارچوب ایدئولوژی اسلامی انجام گرفت و مثلا مقاومت امام حسین علیه السلام در عاشورا نوعی از مقاومتی بود که در این مکتب و ایدئولوژی انجام شد.

 

وی ادامه داد: درباره سمیر قنطار و مقاومتش باید توجه داشته باشیم که او خود مقاومت را تبدیل به ایدئولوژی کرد و ایدئولوژی او خود مقاومت بود. معمولا اینطور است که افراد اهل مقاومت یک زندگی‌ای دارند و در آن زندگی مقاومت هم می‌کنند، اما برای سمیر قنطار زندگی همان مقاومت بود، او زندگی دیگری غیر از مقاومت برای خود نمی‌شناخت.

 

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: ویژگی دیگر سمیر قنطار این بود که او عاشق فلسطین و آزادی قدس بود و در هر فرصتی برای آزدی فلسطین مبارزه می‌کرد. شاید در کمتر مبارزانی این عشق به آزادی فلسطین موج بزند که در شهید قنطار وجود داشت. او خودش را صرف و وقف مبارزه برای آزادی فلسطین وقدس شریف کرده بود.

 

مهتدی در ادامه گفت: شکنجه‌های صهیونیست‌ها مثال‌زدنی است، آن‌ها مبدعان شکنجه‌های طاقت‌فرسای جسمی و روحی هستند. اما با حجم زیاد شکنجه‌هایی که به سمیر قنطار وارد کردند، سمیر حتی یک گام عقب ننشست و وقتی می‌توانست با یک کلمه عذرخواهی بسیاری امکانات و آسایش‌ها را برای خودش فراهم کند، اما داغ آن یک کلمه را هم بر دل شکنجه‌گران صهیونیست گذاشت. این حجم از طاقت و توان نشان از نیرومندی این شهید دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به آینده مقاومت بعد از شهادت سمیر قنطار اشاره کرد و گفت: سیدحسن نصرالله در پیامی که داد به صهیونیست‌ها هشدار داد که ما شهادت سمیر قنطار را بی‌جواب نخواهیم گذاشت و همه می‌دانند وقتی چنین چیزی توسط سیدحسن نصرالله گفته می‌شود قطعا جامه عمل می‌پوشد.

 

مهتدی در پایان توضیح داد: من روزنامه‌های سرزمین اشغالی را رصد می‌کنم و به شما خبر می‌دهم که از زمان اعلام این تهدید ترس وحشتناکی بر جامعه صهیونیست‌ها افتاده و فشار روانی بسیار بالایی روی سردمداران این رژیم بوجود آمده است و همه نگران پاسخ حزب‌الله در انتقام از خون سمیر قنطار هستند. و این هم از برکات شهادت سمیر قنطار است./998/د102/ق 

منبع: انتشارات سوره مهر

ارسال نظرات