۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۳۰۹۶۴۱
امام‌جمعه بندر ریگ:

عربستان جز زبان زور نمی‌فهمد/ جهان اسلام باید ریشه وهابیت و این حکومت فاسد و جنایتکار را بخشکاند

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه بندر ریگ گفت: مهم‌ترین پیام این جنایت آل سعود، این است که عربستان جز زبان زور چیزی نمی‌فهمد و در این خصوص، جهان اسلام باید از اقتدار و ظرفیت خود در محکوم کردن زبانی و به‌خصوص عملی این جنایت استفاده کند.
عربستان جز زبان زور نمی‌فهمد/ جهان اسلام باید ریشه وهابیت و این حکومت فاسد و جنایتکار را بخشکاند
حجت الاسلام سید عنایت هاشمی منش امام‌جمعه بندر ریگ, در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، در خصوص جنایت آل سعود و شهادت مظلومانه شیخ نمر باقر النمر بیان کرد: این حکم در واقع دهن‌کجی به تمام مسلمانان است، مسلمانان باید با استقامت و پایداری و شجاعت به اعدام آیت‌الله نمر واکنش نشان دهند.
 
وی افزود: عربستان سعودی دارای یک مذهب خرافی است که دین اسلام را بدنام می‌کند، رژیم سعودی از داعش و بوکوحرام حمایت و آن‌ها را تقویت می‌کند و با اقدامات جاهلانه خود، به اسلام خدشه وارد می‌کند که این اقدامات نوکری آمریکا است.
 
حجت‌الاسلام هاشمی منش در خصوص نادیده گرفتن هشدارها و درخواست‌های مراجع شیعه اظهار داشت: باوجود هشدارهای تمام دلسوزان جهان در ممانعت از اجرای حکم اعدام رهبر شیعیان عربستان، متأسفانه این موضوع اتفاق افتاد که مهم‌ترین پیام این است که عربستان جز زبان زور چیزی نمی‌فهمد و در این خصوص، جهان اسلام باید از اقتدار و ظرفیت خود در محکوم کردن زبانی و به‌خصوص عملی این جنایت استفاده کنند.
 
وی در مورد عواقب اعدام شیخ نمر خاطرنشان کرد: بدون تردید اعدام شیخ نمر جنایتی است که عواقب گسترده آن متوجه دولت سعودی خواهد شد.
 
امام‌جمعه بندر ریگ ادامه داد: معمولاً دولت‌ها حرمتی برای علما و دانشمندان خود قائل هستند و این اقدام عربستان نشان داد که آل سعود هیچ حرمتی برای این قشر از جامعه و همچنین افکار عمومی جهان اسلام قائل نیست و اعدام شیخ نمر در حالی بود که ده‌ها نفر از علمای اسلام و مراجع، دولت عربستان را از انجام این اقدام بر حذر داشتند.
 
حجت‌الاسلام هاشمی منش همچنین اضافه کرد: هرچند به نظر می‌رسد عربستان در محافل رسمی و ظاهری چندان موردانتقاد نیست، اما شاهد هستیم در گوشه و کنار دنیا اعدام شیخ نمر را محکوم کردند.  
 
وی گفت: این اقدام نابخردانه عربستان، نشان‌دهنده انفعال این کشور و شکست در مسائل متعدد منطقه از عراق و سوریه گرفته تا یمن است.
 
امام‌جمعه بندر ریگ تصریح کرد: بدون شک عربستان در آینده با شکاف‌های عمیق‌تری روبرو خواهد شد، زیرا جامعه جهانی از عربستان انتظار یک استراتژی و نظام مسئولیت‌پذیر دارد و این امر با نظام و ساختار وهابیت عربستان جور در‌نمی‌آید.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه اقدام آل سعود، نگرانی‌ها درباره برخورد ارتش نیجریه با شیخ زکزاکی را افزایش می‌دهد ابراز داشت: با توجه به موج اعتراضات و ناآرامی‌ها علیه دولت سعودی پس از اعدام شیخ نمر، قطعاً دولت نیجریه با تأمل بیشتری به قضایا نگاه خواهد کرد و در برخورد با شیخ زکزاکی محتاطانه‌تر عمل خواهد کرد، چرا که از لحاظ مختلف نیجریه نسبت به حکومت عربستان، کشور ضعیف‌تری به نظر می‌رسد.
 
حجت‌الاسلام هاشمی منش بابیان اینکه مسلمانان و جهان اسلام باید اقدام جدی داشته باشند، گفت: خباثت‌ها و جنایت‌های آل‌سعود تمامی ندارد و هرروز شاهد رقم خوردن فجایعی تلخ توسط این حکومت فاسق هستیم و به همین دلیل امت اسلام باید علیه این خاندان منحوس و پلید متحد شده و به پا خیزند، چرا که تا امت واحده تشکیل نشود، خباثت‌های آل‌سعود به پایان نخواهد رسید.
 
امام‌جمعه بندر ریگ اظهار داشت: آل‌سعود با اعدام این مجاهد نستوه و مبارز، زمینه نابودی و هلاکت خود را فراهم کرد و این مهم به ‌زودی زود و به فضل پروردگار محقق خواهد شد و امت اسلامی باید علیه آل‌سعود متحد شده و ریشه وهابیت و این حکومت فاسد و جنایتکار را برای همیشه بخشکاند./846/302/ب3
ارسال نظرات