۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۳۰۹۶۵۴
آیت الله مهمان نواز:

تبیین اصل ولایت فقیه به عنوان رمز پیروزی اسلام، رسالت رسانه‌ها است

خبرگزاری رسا ـ عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: تشریح و تبیین اصل مترقی ولایت فقیه به عنوان رمز پیروزی اسلام برای مردم، یکی از رسالت های اصلی رسانه‌های ارزشی و دینی است.
آيت الله مهمان نواز- ديدار با مديرکل صدا و سيما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار مدیرکل جدید صدا و سیمای استان و شماری از فعالان رسانه‌ای خراسان شمالی، با اشاره به نقش رسانه ها در تنویر افکار عمومی و جهت دهی به جامعه، اظهار کرد: رسانه های داخلی به ویژه رسانه ملی، تاکنون موفقیت های زیادی در راستای آگاهی بخشی و روشن گری برای مردم در موضوعات عمومی و سیاسی داشته اند.  

 

وی با اشاره به بازتاب مکرر و مناسب سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر معظم له با ائمه جمعه سراسر کشور در رسانه ها، اضافه کرد: رسانه های مختلف در شرایط کنونی کشور نقش بی بدیلی داشته و باید با درک این جایگاه حساس و خطیر، رسالت خود را برای اعتلای اسلام و نظام دینی به درستی انجام دهند.

 

آیت الله مهمان نواز تصریح کرد: در شرایط کنونی که استکبار جهانی و دشمنان اسلام تلاش زیادی برای تضعیف نقش و جایگاه رهبری در جامعه اسلامی دارند، می بایست رسانه ها با تبعیت عملی از ولایت فقیه، اهداف رهبری که همان اهداف پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) است را دنبال کرده و در راستای عملی شدن این اهداف فعالیت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نقش ویژه ای را برای رسانه ها به ویژه رسانه ملی قائل بوده و هستند، خاطرنشان کرد: فعالان رسانه ها در واقع سربازان جبهه جنگ نرم بوده و اعمال آنها در زمره باقیات الصالحات است.

 

آیت الله مهمان نواز با تأکید بر اینکه فعالیت در رسانه های ارزشی و دینی کشور توفیقی است که از سوی باری تعالی نصیب فعالان این عرصه شده است، افزود: اصحاب رسانه و مطبوعات باید با قدر دانستن این جایگاه و توفیق، شکر این نعمت الهی را با انجام وظیفه درست به جای بیاورند.

 

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خداوند به آن دلیل این لطف را شامل حال فعالان رسانه های ارزشی کرده که با فعالیت خود ارزش های الهی و اسلامی را در جامعه بسط و گسترش دهند.

 

وی اضافه کرد: در این زمینه تشریح و تبیین اصل مترقی ولایت فقیه به عنوان رمز پیروزی اسلام برای مردم، یکی از رسالت های اصلی رسانه‌های ارزشی و دینی است.

 

امیرهوشنگ آذردشتی، مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز استان خراسان شمالی نیز در این دیدار، با اشاره به نقش رسانه ها در توسعه و پیشرفت جوامع، اظهار کرد: رسانه ملی با تأسی از فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب، خدمت رسانی به مردم و کمک به مسؤولان برای توسعه بیش از پیش استان را سرلوحه کارهای خود قرار داده است.

 

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای شبکه صدا و سیمای استان خراسان شمالی شناسایی توانمندی ها و ظرفیت های استان و شناساندن و معرفی این ظرفیت ها برای توسعه همه جانبه استان است، خاطرنشان کرد: در این زمینه صدا و سیمای خراسان شمالی آماده همکاری با سایر دستگاه ها و نهادهای اجرایی است.

 

آذردشتی همچنین با اشاره به نقش مؤثر علما و روحانیان در عرصه رسانه، افزود: تلاش می شود به منظور ارتقای کیفی مجموعه تولیدهای خبری، رادیویی و تلویزیونی در رسانه استانی، از نظرات و توان کارشناسی علما و روحانیان استفاده بیشتری شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات