۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۳۰۹۷۹۹
شیخ الاسلام:

هدف اعدام شیخ نمر انحراف اذهان از مبارزه با تروریسم و داعش است

خبرگزاری رسا ـ مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان با اعدام شیخ نمر سعی می کند مبارزه با داعش مسأله فرعی شود و جنگ و اختلاف بین مسلمانان در صدر قرار گیرد.
حسين شيخ الاسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسین شیخ الاسلام، مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس شورای اسلامی شب گذشته در مراسم بزرگداشت شیخ باقر النمر در مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی به تبیین انقلاب های مردمی منطقه، واکنش استکبار و جنایات نظام شاهنشاهی سعودی پرداخت.

 

وی با اشاره آیات قرآن کریم که خداوند دنیا را به دو بخش مؤمنان و کافران تقسیم می‌ کند و کافران کسانی هستند که در مسیر طاغوت گام برمی‌دارند، گفت: کافران یاری شیطان می کنند.

 


شیخ الاسلام تکیه به نیروی مردمی را یکی از تفاوت های اساسی انقلاب اسلامی ایران با انقلاب های قبل از آن دانست و گفت: آوردن مردم به صحنه با نیت قربة الی الله روش امام خمینی(ره) بود و بسیاری از انقلاب های مردمی در کشورهای مختلف با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسیدند.

 

مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی پایه های استکبار را مورد هدف قرار داد، ابراز کرد: آمریکا یکی از پایه های استکبار است و قبل انقلاب همه امکانات ایران در اختیار آن ها قرار می گرفت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بنیانگذار انقلاب اسرائیل را که از پایه های دیگر استکبار است مورد هدف قرار داد و روز قدس را به مسلمانان معرفی کرد.

 

وی به حمایت مردم از انقلاب اشاره و اظهار کرد: در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، مردم به حمایت از دانشجویان آمدند تا از این لانه مانند 28 مرداد 32 کودتا را هدایت نکنند، این بار نه امام مانند مصدق بود و نه این که اسلام نهضت ملی بود تا اشتباه رخ دهد.

 

شیخ الاسلام به قطع رابطه آمریکایی ها بعد از تسخیر لانه جاسوسی به وسیله دانشجویان پیرو امام اشاره و خاطرنشان کرد: آمریکایی ها با ما بعد از تسخیر لانه جاسوسی قطع رابطه کردند اما از نظر ر سمی و دیپلیماتیک با آن ها قطع ارتباط نکردیم و حال خود آن ها به دنبال رابطه با ما هستند، عربستان این موضوع را بداند که هنر نداشته که اقدام به قطع رابطه با ما کرده است.

 

مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به نقشه های استکبار در به زانو در آوردن انقلاب اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: استکبار با حمله به ایران گرفتار توفان شن های طبس شده و شکست خوردند سپس در جنگ تحمیلی در مرحله اول هدف آن ها تسخیر تهران بود که وقتی با شکست روبرو شدند با تلاش عربستان برای ایجاد جنگ بین عرب و فارس تلاش کردند تا استان زرخیر خوزستان را از کشور جدا کنند که موفق نشدند.


وی با اشاره به برائت از مشرکین در  سال 66 در مراسم حج و به لزره در آمدن پایه های حکومت شاهنشاهی سعودی، بیان داشت: امام خمینی(ره) با اعلام برائت در ششم ذی حجه این مسأله را به جهان اسلام منتقل کرد و استکبار طاقت نیاورد.

 

شیخ الاسلام با اشاره به جنایات آل سعود، گفت: جنایت آل سعود فقط کشتن شیخ نمر نیست بلکه در سال 66 نیز عربستان با کشتاری که انجام داد تعداد زیادی حجاج از ایران و کشورهای مختلف جهان اسلام را به شهادت رساند.

 

مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس شورای اسلامی به درایت و فهم عمیق سیاسی امام به شرایط ایشان در گفت‌وگو با عربستان در سال 66 اشاره و ابراز کرد: تکلیفی که امام خمینی(ره) بر دوش آقای ولایتی مبنی بر گفت‌وگو با عربستان گذاشت تأکید بر قیمت نفت، اسرائیل، امنیت و حج داشت و این از سیاست بی نظیر ایشان بود و هنوز هم این موضوعات بین ایران و عربستان وجود دارد.

 

وی در ادامه به تعطیل شدن حج در سال 67 اشاره و بیان کرد: ما حج بدون برائت را حج نمی دانیم بنابراین حج تعطیل شد و امام خمینی مفصل ترین پیام خود را برای عربستان نوشتند و در آن تمام مسائل مربوط به چگونگی ورود مسلمانان به خانه خدا و پذیرفتن قطعنامه 598 را توضیح دادند.

 

ناتوانی استکبار در مقابله با اسلام و مسلمانان


شیخ الاسلام با اشاره به ناتوانی استکبار در مقابله با اسلام و مسلمانان، گفت: با اتحاد، استکبار در مقابله با مسلمانان در جنگ های پیاپی در لبنان و فلسطین شکست می خورد بنابراین تمام جهان مسیحیت و عرب را علیه اسلام بسیج می کند.


مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی استکبار در اجرای نقشه های خود موفق نشد و شاهد این بود که مسأله فلسطین مسأله اساسی جهان اسلام است با به وجود آوردن گروه تروریستی داعش سعی در انحراف اذهان از فلسطین شد و حال نیز عربستان با اعدام شیخ نمر سعی می کند مبارزه با داعش مسأله فرعی شود و جنگ بین مسلمانان در صدر قرار گیرد.


وی نظام شاهنشاهی عربستان را بدتر
از نژادپرستی دانست و گفت: شیخ نمر را بدون هیچ دلیلی اعدام کردند چون وی تنها با سخن گفتن عدالتخواهی می کرد و سعودی ها از نمایان شدن بی دینی خود در نتیجه آمدن دین دیگر و شکل گیری مردم سالاری واهمه دارند.


شیخ الاسلام با اشاره به تلاش اسرائیل و عربستان برای به فرجام نرسیدن برجام، گفت: عربستان با صرف هزینه و اسرائیل با استفاده از روابط خود سعی در عدم تصویب برجام کردند اما این تلاش ها بی نتیجه ماند.

 

مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید به شرکت در انتخابات پیش رو و انتخاب اصلح، گفت: ما تا کنون از ائتلاب حمایت کرده و درست پیش رفته ایم و حال نیز با شرکت در انتخابات، به دقت و درستی انتخاب و وظیفه خود را انجام دهیم./1310/202/ب1

ارسال نظرات