۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۳۰۹۸۵۰

مراسم بزرگداشت شیخ نمر در بیروت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت شهادت شیخ نمر با سخنرانی امام جمعه برج البراجنه بیروت برگزار شد.
احمد قبلان


به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت شهادت آیت الله شیخ نمر باقر النمر، شب گذشته از سوی مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بیروت برگزار شد.

 

حجت الاسلام احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت در این مراسم گفت: اگر نظام حاکم سیاسی در کشوری پذیرای امر به معروف و نهی از منکر نباشد به یک سازمان وحشی تبدیل خواهد شد.


وی افزود: اقدامات اشتباه حکام عربی روابط کشورهای اسلامی را تحت تاثیر قرار می دهد. کشورهای اسلامی به جای تلاش برای ارتباط گیری با کشورهای غربی باید سعی کنند با ایران اسلامی رابطه برقرار کنند.


این روحانی لبنانی با بیان اینکه آشوب های منطقه نباید ما را از مساله فلسطین غافل کند، اظهار داشت: باید برای آزادی قدس شریف تمام توان جهان اسلام را به کار بست. واضح است که جنگ افروزان در عراق و سوریه و یمن، هیچ گاه قصد مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی را ندارند.


امام جمه برج البراجنه بیروت تصریح کرد: باید تمام وقایع چند سال اخیر منطقه باز خوانی شود و عامل اصلی اختلاف افکنی میان مسلمان و فتنه گران مذهبی به همه مسلمانان و جهانیان معرفی شوند. اختلافات سیاسی و مذهبی وقومی هیچ گاه به سود امت اسلامی نبوده و تنها موجب خونریزی و کشتار در کشورهای مسلمان می شود.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: پر رنگ کردن اختلافات بین شیعه و سنی و دمیدن در آتش این اختلافات تنها به سود رژیم غاصب صهیونیستی است و با کنار گذاشتن این اختلافات و تکیه بر نقاط مشترک می توان در برابر دنیای غرب و فتنه افروزی دشمنان تکفیری و صهیونیستی ایستادگی کرد./1321/ب902/د

ارسال نظرات