۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۰۲۲۶
قائم مقام معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه کشور خبر داد؛

فعالیت تبلیغی 4 هزار روحانی طرح هجرت در شهرها و روستاهای کشور

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه کشور گفت: در حال حاضر بیش از 4 هزار روحانی مبلغ در قالب طرح هجرت در روستاها و شهرهای کشور ساکن هستند.
حجت الاسلام  ملانوري، همايش روحانيان طرح هجرت خراسان شمالي حجت الاسلام حسين ملانوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام حسین ملانوری، قائم مقام معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه کشور، عصر امروز در همایش مبلغان طرح هجرت استان خراسان شمالی، با تأکید بر تقویت بعد دینی جامعه، اظهار کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی و فعالیت شود که آشنایی اقشار مختلف به ویژه جوانان با مسائل روز دینی افزایش یابد چرا که در غیر این صورت در سایر حوزه های جامعه نیز مؤفقیت پایدار به دست نمی آید.

 

وی با اشاره به اینکه در این روند، طلاب و روحانیان در خط مقدم تبلیغ آموزه‌های دینی و ترویج مفاهیم اسلامی در سطح جامعه هستند، افزود: یک روحانی زمانی در کار تبلیغ مؤفق می‌شود که افزون بر حوزه دین و فقه، در زمینه های ادبیات، جامعه شناسی و سایر رشته های مرتبط نیز مطالعه و آگاهی داشته باشد.

 

حجت الاسلام ملانوری ادامه داد: افزون بر تحصیل تخصصی در حوزه دین و قرآن و کسب آگاهی در زمینه های مختلف، یک طلبه برای موفقیت در رسالت خود بایستی توجه به مسائل معنوی، تهذیب نفس، اخلاص، اراده قوی، تلاش و پشتکار، اخلاق خوب و چشم پوشی از مادیات را نیز سرلوحه فعالیت و برنامه های خود قرار دهد.

 

وی با بیان اینکه فعالیت مناسب یک روحانی مبلغ نقش ویژه ای در بصیرت بخشی و آگاهی رسانی به مردم دارد، افزود: روحانیان افزون بر بیان احکام شرعی و ترویج آموزه ها و مفاهیم دینی در بین مردم، می بایست رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را نیز به گوش مردم رسانده و آنها را به سمت پیروی از ولایت فقیه هدایت کنند.

 

حجت الاسلام ملانوری با اشاره به اینکه بر اساس احادیث اسلامی ارزش هر انسان به اندازه همت او است، خاطرنشان کرد: بر این اساس باید در هر جایگاهی که قرار داریم با انجام درست و کامل وظیفه خود، زمینه رضایت خلق و خالق را فراهم کنیم.

 

وی با بیان اینکه در این میان یکی از بهترین و بابرکت ترین جایگاه ها و مشاغل، شغل روحانیت است، تصریح کرد: برای موفقیت در این شغل و تبلیغ اثرگذار دین، نخستین شرط داشتن اخلاص و فعالیت برای رضای خداوند است.

 

حجت الاسلام ملانوری با اشاره به اینکه روحانیت وظیفه خطیر هدایت و تربیت اسلامی مردم را بر عهده دارد، افزود: در طول تاریخ هر گاه روحانیت شیعه وارد مسائل شرعی و اسلامی مردم شده، مؤفقیت ها و بهروزی‌ها نیز حاصل شده است به همین دلیل در عصر فعلی نیز علما و روحانیان باید تلاش کنند این روند مؤفقیت آمیز را ادامه دهند.

 

قائم مقام معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه کشور در ادامه گفت: در حال حاضر بیش از چهار هزار روحانی مبلغ در قالب طرح هجرت در روستاها و شهرهای کشور ساکن هستند.

 

حجت الاسلام جلیل محمدی، مسؤول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه کشور در استان خراسان شمالی نیز در این همایش، با اشاره به اینکه همایش روحانیان طرح هجرت هر سال در مناطق آسیب‌پذر برگزار می شود، افزود: هدف از برگزاری این همایش افزایش سطح علمی و بصیرت‌افزایی روحانیان مبلغ و در کنار هم بودن روحانیان و مبلغان طرح هجرت و استفاده از تجربیات یکدیگر است.

 

گفتنی است، طرح هجرت از سال 1380 به منظور اعزام مبلغان برای تبلیغ احکام اسلامی در کشور به اجرا درآمد. در این طرح، روحانیان حوزه های علمیه به روستاهای دور و نزدیک و شهرها هجرت می کنند یا اسکان می یابند تا با مردم در ارتباط باشند و هر گاه فردی در مسائل دینی دچار شبهه شود، در سریع ترین زمان ممکن بتواند با مراجعه به روحانی ساکن در منطقه خود، پاسخ مناسبی دریافت کند.

 

معاونت حوزه علمیه قم، مسؤولیت طرح هجرت روحانیان خراسان شمالی را بر عهده دارد و اکنون 120 روحانی خواهر و برادر در قالب طرح هجرت در روستاهای این استان فعالیت می کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات